Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal kjøpe julegave til mine ansatte. Tenker 1000-1500kr pr. person. Lurer litt på om jeg skal fylle ei kurv med øl/vin, spekemat, snacks osv. Høres det ut som en grei gave? Alderen på de er rundt 25 år. Eller har noen et bedre forslag?

Anonymkode: cb832...267

• Liker 2
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Skal kjøpe julegave til mine ansatte. Tenker 1000-1500kr pr. person. Lurer litt på om jeg skal fylle ei kurv med øl/vin, spekemat, snacks osv. Høres det ut som en grei gave? Alderen på de er rundt 25 år. Eller har noen et bedre forslag?

Jeg syns sånne gaver er veldig bra:)

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville styrt unna alkohol. Ellers er en kurv med god mat og frukt, kanskje godteri og lignende, en fin gave. Pappa fikk firmagaver i mange år som innehold vin, konjakk og lignende, synd at firmaet ikke visste at han var alkoholiker. Heldigvis sluttet de å gi han alkohol når vi sa ifra. 

Anonymkode: ebe2c...d93

• Liker 5
Skrevet

Høres bra ut, bortsett fra de som meg som ikke liker vin eller øl 🤪 får alltid sånt i gave, og det blir aldri drukket opp, men gitt videre i gave til andre.

Anonymkode: 7ff5b...f34

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville styrt unna alkohol. Ellers er en kurv med god mat og frukt, kanskje godteri og lignende, en fin gave. Pappa fikk firmagaver i mange år som innehold vin, konjakk og lignende, synd at firmaet ikke visste at han var alkoholiker. Heldigvis sluttet de å gi han alkohol når vi sa ifra. 

Anonymkode: ebe2c...d93

Det er jo alkoholikere som trenger slike gaver, for å spare noen kroner. De slutter jo ikke å drikke om de ikke får alkohol i gave.

Anonymkode: a83a5...d06

Skrevet
On 11/21/2020 at 5:24 PM, AnonymBruker said:

Hei!

Det var da en voldsom sum, sammenlignet med meg og mine som får julekaffe og julete av sjefen. Kommunen kommer kanskje med noe bedre

Skrevet

Vet ikke hvor stor bedrift du har, og det er kanskje litt sent nå, men firmaet jeg jobber i gir gave fra gavefabrikken. Da får vi et gavekort med en kode på, og så velger vi vår egen gave blant det som blir tilbudt der. Gavene blir sendt samlet og ferdig pakket inn til arbeidsplassen.

Anonymkode: 3cdc9...27c

• Liker 2
Skrevet

Satser på at du er sjefen min 😂

Skrevet

Vi har langt mindre budsjett. Jeg har prøvd være i tiden m.t.p å handle lokalt, støtte utelivsnæringen og støtte en veldedig organisasjon.  Det  jeg har kjøpt er; En god eplemost fra småskala produsent, lakrismandler fra =kaffe, gavekort på en lokal restaurant og velværeprodukter fra Rituals.

Du har en ung ansattgruppe og ville kanskje derfor styrt unna de tradisjonelle ingrediensene i en slik kurv og heller satset på velværeprodukter, gavekort på kaffebar /restaurant osv..

Anonymkode: 77b44...024

• Liker 2
Skrevet

Siden mange sikkert sitter mye hjemme for tiden så ville jeg fylt en kurv med diverse som kan hjelpe som tidsfordriv. F.eks en gøy bok (f.eks en morsom faktabok eller andre bøker om du vet hva noen liker), en jule-tegneserie, kanskje et lite spill, aktivitetshefte (suduko og andre oppgaver som kan være litt gøy), gjenbrukbart munnbind (enkle da mange ikke vil ha masse mønster), god kaffe/te, en bedre gløgg, spekepølser/spekemat/ost/kjeks/syltetøy, hengekøye, gavekort på lydbok-app. 

Ville styrt unna godteri og usunn mat da mange gjerne er litt usunne i julen og kanskje setter pris på å "slippe" (for de som ikke behersker seg) å momse i seg. Er også mulig å lage gavene mer personlig om du kjenner de godt. Den turglade kan få hengekøye, spekepølse, koke-kaffe til stormkjøkken, gode ullsokker, survirval kit, hodelykt. Den filmglade kan få gavekort på netflix/HBO, popcorn, ost/kjeks, vin/øl/god juice, et godt ullpledd, kose-sokker/tøfler. Den ski/slalomglade kan få gavekort på et skiannlegg, gode slalomsokker, sjokolade til kakao og ordentlige hansker. 

Ellers tror jeg at jeg hadde satt pris på gavekort på restaurant. For 1000-1500 kan de ta med seg f.eks  partner. Men da bør en restaurant som er sannynlig ikke går konkurs. Gavekort på et senter er også greit. Så kan de plukke ut selv. Ellers greit med byttelapp om du gir gaver. Om det er mulighet for å gi de fri en dag eller halvdag til avspasering i stedet, så er kanskje det noe de ville satt pris på?

Skrevet

Hadde blitt veldig glad for julekort og 1500,- i penger

• Liker 1
Skrevet

Ville gitt et gavekort og ett kilo klementiner eller ett kilo løk. Satt på spissen. 

Styr unna sjokolade, spekemat og alkohol. Du vet ikke hvem som er veganer, har spiseforstyrrelser eller som sliter med alkohol. Da kan du like godt gi en pakke sigaretter, det er samme sak. 

Gavekort eller en bonus er bedre. 

Anonymkode: 18296...02f

Skrevet
On 11/21/2020 at 5:24 PM, AnonymBruker said:

Hei!

Det var ikke rare summen. Unner du ikke dine ansatte noe slikkelig?

10 000 per person

Anonymkode: 8ee84...729

Skrevet

Et julekort og gavekort, helst et universal kort, så en kan velge selv.  Mat og drikke er veldig personlig, noen liker ikke ditt noen er allergisk mot datt.

Anonymkode: 35d50...04b

Skrevet

Her får de ansatte bonus til jul. Hvor mye avhenger av hvor godt året har vært, men de siste årene har de fått 10% av overskuddet. I fjor utgjorde det 20000 pr. ansatt, men i år blir det litt mindre. 
Tror alle setter pris på litt ekstra penger før jul, og det er ikke mye som skal til for å få de ansatte til å føle seg verdsatt. 

Anonymkode: 117cd...f35

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ville gitt et gavekort og ett kilo klementiner eller ett kilo løk. Satt på spissen. 

Styr unna sjokolade, spekemat og alkohol. Du vet ikke hvem som er veganer, har spiseforstyrrelser eller som sliter med alkohol. Da kan du like godt gi en pakke sigaretter, det er samme sak. 

Gavekort eller en bonus er bedre. 

Anonymkode: 18296...02f

😂😂😂😂

All hensyn man må ta. 
De får gi gavene videre da.

Kjøp en stor pose med mat og husholdningsartikler som folk har bruk for. 25 åringer har ofte lite penger og trenger slikt. 

Anonymkode: 3b4dd...be8

Skrevet

Jeg ville ikke gitt alkohol i julegave. Du vet ikke hvem som har et problem med det, eller bor med noen som ikke bør få det i hus. 

Ellers synes jeg sjokolade er en god gave. Jatakk til 1 000 kr i sjokolade for min del ;)

Anonymkode: 3fa51...e5e

Skrevet (endret)

I år gikk jeg inn på: Gaver som forandrer verden.no og kjøpte derfra som jeg skal  "gi til mine ansatte".  Første gang jeg gjør det på den måten, men håper det blir tatt godt mottatt.

Endret av Oppland
Rettet ordfeil
Skrevet

Den beste ansattgaven jeg har fått er en Lunch-bok, så den kan jeg anbefale. Veldig koselig, og gøy! Blir verdien for liten ville jeg også lagt i et gavekort. På nærmeste kjøpesenter eller noe. Er såå greit å få noe man faktisk kan bruke. Jeg har mottatt både vin og røkelaks før, og liker ingen av delene.

https://www.norli.no/lunch-minibok-en-liten-bok-om-gode-kolleger

Skrevet
Oppland skrev (1 time siden):

I år gikk jeg inn på: Gaver som forandrer verden.no og kjøpte derfra som jeg skal  "gi til mine ansatte".  Første gang jeg gjør det på den måten, men håper det blir tatt godt mottatt.

Hm, tanken er god, men dessverre hadde jeg blitt skuffet over denne gaven. Det er liksom noe med det å få en egen gave, noe mer personlig for jobben som er gjort igjenom året. Nå vet jeg jo ikke hvilket yrke dere har, men de fleste hadde nok heller satt pris på enten en liten bonus, litt ekstra fri hvis mulig eller et gavekort som man kan kjøpe seg noe selv man virkelig trenger. Men men, nå har du allerede kjøpt dette og jeg håper det blir godt tatt imot. Blir det ikke det, så var som sagt tanken ihvertfall god om ikke noe annet. 

Anonymkode: 3cf86...f35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...