Gå til innhold

Hvorfor har kvinner lov til å ha preferanser på kjønnsorgan til partner, men menn har det ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en kvinne sier at hun ikke liker små peniser er det ingen som reagerer her på KG. Men hvis en mann sier at han ikke like lange indre kjønnslepper får han svar som "du er en guttevalp", "du vet ikke hva en ekte kvinne er", osv.. Hvorfor er det slik dobbelstandard?

Anonymkode: ae327...7e9

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi livet er urettferdig.

Vi som sier vi ikke har noe preferanser, vi er løgnere. Så jeg aner ikke hvem av oss som vinner på denne evige, kjedelige, debatten 

• Liker 17
Skrevet

Hvorfor kan menn ha så mange seksualpartnere de vil, men kvinner kan det ikke, uten å bli kalt løssluppen/hore? 

• Liker 42
Skrevet
4 minutter siden, SlemUlv skrev:

Fordi livet er urettferdig.

Vi som sier vi ikke har noe preferanser, vi er løgnere. Så jeg aner ikke hvem av oss som vinner på denne evige, kjedelige, debatten 

Ser ikke helt relevansen til hovedinnlegget mitt?

Skrevet
Akkurat nå, BeautyBox skrev:

Hvorfor kan menn ha så mange seksualpartnere de vil, men kvinner kan det ikke, uten å bli kalt løssluppen/hore? 

Dette er off-topic, men jeg kan svare like vel. Jeg er ikke sikker, men tror det har noe å gjøre med at menn er biologisk laget for å spre sin sæd, mens kvinner bærer fram barna. Biologisk sett kan en mann ha hundrevis av barn, det er ikke mulig for en kvinne.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ser ikke helt relevansen til hovedinnlegget mitt?

Nei seff ikke

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er off-topic, men jeg kan svare like vel. Jeg er ikke sikker, men tror det har noe å gjøre med at menn er biologisk laget for å spre sin sæd, mens kvinner bærer fram barna. Biologisk sett kan en mann ha hundrevis av barn, det er ikke mulig for en kvinne.

Det er ikke off topic når man spør hvorfor det ene kjønnet blir urettferdig behandlet overfor det motsatte kjønn. Det er et spørsmål som går begge veier på ulike områder. 

Og å forklare det med biologi? Meh. Vi lever i 2020.

• Liker 17
Skrevet
Akkurat nå, BeautyBox skrev:

Det er ikke off topic når man spør hvorfor det ene kjønnet blir urettferdig behandlet overfor det motsatte kjønn. Det er et spørsmål som går begge veier på ulike områder. 

Og å forklare det med biologi? Meh. Vi lever i 2020.

Veldig mye av vitenskapen om mennesker forklares jo av biologien. Sykdom, matbehov, medisiner osv. Ikke unaturlig at sex også forklares av det, biologien er der fortsatt, selv om vi lever i 2020.

• Liker 4
Skrevet

Here we go again. Om du slutter å lese hva troll skriver så slipper du å sutre sånn. Skjønner ikke poenget med å generalisere sånn. Selv om noen kvinner skriver ditten og datten vil ikke det si at det er en sannhet for alle. Skjønner du ikke det? Eller liker du selv å mobbe? 

• Liker 6
Skrevet

Menn har da minst like mange kriterier for kropp?🤷🤦

De kan kansje knulle rundt på hva som helst men det finnes også damer som er fornøyd med små

Anonymkode: 8055c...542

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Rant skrev:

Here we go again. Om du slutter å lese hva troll skriver så slipper du å sutre sånn. Skjønner ikke poenget med å generalisere sånn. Selv om noen kvinner skriver ditten og datten vil ikke det si at det er en sannhet for alle. Skjønner du ikke det? Eller liker du selv å mobbe? 

Hva har dette med hva troll skriver? Hvis en mann skriver at han ikke liker lange kjønnslepper og kvinnene sier at han er en guttevalp, eller ikke vet hva en ekte kvinne er, mener du da at kvinnene er troll? Eller mener du at kvinnnene som sier at de ikke liker små peniser er troll?

Jeg vet at preferanser ikke er en sannhet for alle. Men jeg spurte ikke om preferansene direkte, jeg spurte om reaksjonen på preferansene.

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mye av vitenskapen om mennesker forklares jo av biologien. Sykdom, matbehov, medisiner osv. Ikke unaturlig at sex også forklares av det, biologien er der fortsatt, selv om vi lever i 2020.

Hvis du tror så sterkt på dette, hvorfor forklarer du ikke bare ditt eget spørsmål i HI med biologi da? 

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har dette med hva troll skriver? Hvis en mann skriver at han ikke liker lange kjønnslepper og kvinnene sier at han er en guttevalp, eller ikke vet hva en ekte kvinne er, mener du da at kvinnene er troll? Eller mener du at kvinnnene som sier at de ikke liker små peniser er troll?

Jeg vet at preferanser ikke er en sannhet for alle. Men jeg spurte ikke om preferansene direkte, jeg spurte om reaksjonen på preferansene.

Du bør skjønne såpass når du er på et offentlig forum. De fleste er troll. Oppegående mennesker har ikke behov for å snakke om sine preferanser om det diskriminerer andre. Det er snakk om biologi. Kropp. Noe man ikke bestemmer selv. Preferanser av seksuell "lek" er noe annet. Det skjønner du vel? 

• Liker 3
Skrevet

Det handler nok om at kvinner i større grad fremstilles som, og i en del tilfeller omfavner, offer-rollen. Dermed blir, i mange tilfeller selvpåført, kroppspress et stort samfunnsproblem som "samfunnet" har ansvar for når det rammer kvinner, men får veldig lite oppmerksomhet når det rammer menn. Menn får ikke den samme offerrollen, med de samme våpendragerne, og ønsker det nok også sjeldnere. 

• Liker 4
Skrevet

Herregud, handler ikke om lov og ikke lov. 

Det er jo lettere å se pikken enn selve vagina🙄 og dere snakker veldig mye om hvordan kvinnens kropp skal se ut, så hvorfor har menn lov til det? 🙄 

Anonymkode: 732ee...0ea

• Liker 5
Skrevet

På kvinneguiden er det flest kvinner, vil jeg tro. Det er lettere å se en problemstilling fra eget ståsted. Det å se problemet fra en annen synsvinkel krever empati, og det er sjelden vare her inne. Noen lyspunkt finnes dog.

Anonymkode: 7bcc5...3fb

• Liker 2
Skrevet
35 minutter siden, herzeleid skrev:

Det handler nok om at kvinner i større grad fremstilles som, og i en del tilfeller omfavner, offer-rollen. Dermed blir, i mange tilfeller selvpåført, kroppspress et stort samfunnsproblem som "samfunnet" har ansvar for når det rammer kvinner, men får veldig lite oppmerksomhet når det rammer menn. Menn får ikke den samme offerrollen, med de samme våpendragerne, og ønsker det nok også sjeldnere. 

Dette kjenner jeg meg veldig igjen i👍

Anonymkode: 852e5...4f2

Skrevet

Enig med ts. Er mye dobbeltmoral spessielt på dette temaet. 

Anonymkode: 852e5...4f2

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis en kvinne sier at hun ikke liker små peniser er det ingen som reagerer her på KG. Men hvis en mann sier at han ikke like lange indre kjønnslepper får han svar som "du er en guttevalp", "du vet ikke hva en ekte kvinne er", osv.. Hvorfor er det slik dobbelstandard?

Men du glemmer at kvinner som sier de vil ha en til dels liten/nedre enda av gjennomsnittet lang penis, så blir hun kalt en løgner, evt. beskyldt for å være en mann bak skjermen.

Anonymkode: c8bed...55b

• Liker 9
Skrevet

Altså. En penis er ser man bedre enn kjønnsorganet til kvinner.

2 føler at menn henger  seg mere oppi størelse

3 jeg er en av de som ikke helt aner hvirdan mitt kjønnsorgan se ut  så hvordan skal jeg klare å bedømme  det.

4 og tror disse mennene som har krav egentlig  ikke får seg så veldig mye 

Anonymkode: ad83b...e96

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...