Swoosh Skrevet 21. november 2020 #1 Skrevet 21. november 2020 Hva bruker du avokado til, og hva bruker du guacamole til? Din beste guacamole oppskrift? 😊
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #2 Skrevet 21. november 2020 Bruker avocado og guacamole til ALT (neida, ikke alt, men mye) Guacamole bruker jeg selvsagt i taco, til nachos og annet tex-mex. I tillegg bruker jeg evt. rester på brødskiva under litt god ost (mozzarella, f. eks) og har tomat, salt og pepper på. Avocado bruker jeg i guacamole, salater, på brødskiva osv. Dette bruker jeg i guacamolen: -Avocado -Finhakket tomat, løk, chili og hvitløk -Lime -Koriander -Salt og pepper Anonymkode: 6da64...f56 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #3 Skrevet 21. november 2020 Avokado kan jeg fint mose, ha på toast, og krydre med salt og pepper. Guacamole bruker jeg til taco, og kan også ha som "dip" til chips. Anonymkode: d6f13...f0c 2
solmåneogstjerner Skrevet 21. november 2020 #4 Skrevet 21. november 2020 Stort sett så spiser jeg avokado med skje rett fra skallet, med salt og pepper på. Eller med litt kaviar. Noen ganger på en brødskive. Lager av og til guacamole til taco og lignende retter. Ellers kan du jo ha det i forskjellige salater.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #5 Skrevet 21. november 2020 Avokadotoast: -Godt brød som har blitt ristet -Avokado skjært i tynne skiver -Rødløk i tyyyynne skiver -Kvernet salt og pepper + hele chiliflak -Heller over balsamicosirup Søndagsfrokosten sin 😄 Ellers spiser jeg avokado i skallet med sitronsaft, masse chilipulver, og salt Anonymkode: 1f805...cac 1
Lillemorbare Skrevet 21. november 2020 #6 Skrevet 21. november 2020 28 minutter siden, Swoosh skrev: Hva bruker du avokado til, og hva bruker du guacamole til? Din beste guacamole oppskrift? 😊 Bruker avocado til alt, spiser det rett fra skallet, lager smør, tilbehør til forskjellige retter. Avocado er det ingen grenser for! Guacomole brukes til taco, kyllingretter, ja, egentlig samme som over. Kan fint lage det kun som snacks også. Jeg moser bare hvitløk, tomater, avocado, chili og lime sammen, og smaker til med krydder. Noen ganger har jeg i rømme eller spinat også. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #7 Skrevet 21. november 2020 Bruker avokado/guacamole til tex-mex, men også ved siden av biff med stekte grønnsaker. Pleier også å spise kapteinens fylte rødspette med kokt gulrot og brokkoli og med mosa avokado med salt og pepper ved siden av. Nam! Husker jeg spiste et helt sykt digg rundstykke med avokado og tunfisksalat på en gang, skulle ønske jeg hadde den oppskriften😍 Anonymkode: a03c3...bc3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #8 Skrevet 21. november 2020 Til alt... I wraps, taco, på knekkebrød/brødskiva. Jeg bruker å mose 1 avokado sammen med ett fedd hvitløk og en halv rødløk (begge finhakket). Tilsetter litt hakket jalapenos og litt limesaft. Anonymkode: adffa...c04
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #9 Skrevet 21. november 2020 Lager det aldri. Avocado er så latterlig dyrt. Anonymkode: 06ae1...17c
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #10 Skrevet 21. november 2020 Det smaker skuffende i Norge, så har sluttet å kjøpe det. I utlandet spiser vi det mye, blant annet på toast med litt pepper. Anonymkode: 2cac1...48a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå