Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg tar 8 uker ulønnet permisjon etter min foreldrepengeperiode, hvor lenge må jeg jobbe før  jeg har opptjent sykepenger igjen? 4 eller 26 uker?

Anonymkode: 4298d...96d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper da ikke det er 26 uker?!? 

Anonymkode: 3b92b...f5d

Skrevet

Hvis du tar ulønnet permisjon i direkte forlengelse av DIN foreldrepengeperiode, beholder du rette til 60 % sykepenger. Fulle rettigheter får du etter 4 ukers jobb.  

Anonymkode: 59128...14a

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du tar ulønnet permisjon i direkte forlengelse av DIN foreldrepengeperiode, beholder du rette til 60 % sykepenger. Fulle rettigheter får du etter 4 ukers jobb.  

Jeg skal ta ut ferieukene jeg har krav på rett etter permisjon OGSÅ ulønnet permisjon, beholder jeg 60% da?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

4 uker på jobb, eller 4 uker etter at du har startet opp? Om du f.eks er på jobb i 2 uker og så er syk en uke, og jobber en uke igjen, har du sykepengerettigheter om du da blir syk på nytt? 

Gjelder samme regler for koronarelatert fravær? Før kunne man jo til en viss grad bite tennene sammen og gå på jobb. Det går jo ikke nå. Nå må man jo holde seg hjemne selv ved god almenntilstand. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ta ut ferieukene jeg har krav på rett etter permisjon OGSÅ ulønnet permisjon, beholder jeg 60% da?

Det lurer jeg og på. Eller lønner det seg å ta permisjon først, og så ferie? 

Anonymkode: 3b92b...f5d

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det har du så lenge du tar ut lovfestet ferie (inntil 4 uker og 1 dag eller 5 uker, avhengig av arbeidsgiver). NAV Foreldrepenger på Facebook skriver mye bra om dette :)

14 minutter siden, Thyra skrev:

4 uker på jobb, eller 4 uker etter at du har startet opp? Om du f.eks er på jobb i 2 uker og så er syk en uke, og jobber en uke igjen, har du sykepengerettigheter om du da blir syk på nytt? 

Gjelder samme regler for koronarelatert fravær? Før kunne man jo til en viss grad bite tennene sammen og gå på jobb. Det går jo ikke nå. Nå må man jo holde seg hjemne selv ved god almenntilstand. 

Det vet jeg ikke. Spør NAV Foreldrepenger på facebook!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...