AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #1 Skrevet 21. november 2020 Jeg er usikker på hva merke av urøkt pinnekjøtt jeg skal kjøpe. Usikker på hva som er best. Noen som har peiling? Anonymkode: 894ca...afa
Heihola Skrevet 21. november 2020 #2 Skrevet 21. november 2020 Lokale merker med pinnekjøtt av lam som har beitet i området det koster mye mer, men jeg vet at lammene har hatt det fint og smaken er så mye bedre. Og de små, lokale kjøttprodusentene pleier som regel å ha ekstra god kvalitet! Sjekk hva som fins i ditt nærområde. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #3 Skrevet 21. november 2020 Foretrekker Vossakjøt, eller Gilde sitt Gourmetlam fra Hallingdal. Anonymkode: 0688a...cce
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #4 Skrevet 21. november 2020 Handler fra Reko-ringen Anonymkode: eeb34...a79 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #5 Skrevet 21. november 2020 Kjøper fra Pers kjøkken og spekeloftet. Anonymkode: 64ad3...491
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 21. november 2020 #6 Skrevet 21. november 2020 Henriettes urøkte pinnekjøtt.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #7 Skrevet 21. november 2020 Kjøper fra en liten lokal butikk. Det er i Oslo, så jeg tør ikke nevne navn. Vil ikke at det skal bli utsolgt. Der skjærer de "pinnene" for hånd på langs av ribbeina, og kvaliteten på kjøttet er upåklagelig. Anonymkode: 9d6e5...485
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #8 Skrevet 21. november 2020 2 minutter siden, Catalina Culès skrev: Henriettes urøkte pinnekjøtt. kjøpte Henrietter Urøyk pinnekjøtt i kveld Nam Anonymkode: 894ca...afa
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #10 Skrevet 21. november 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøper fra en liten lokal butikk. Det er i Oslo, så jeg tør ikke nevne navn. Vil ikke at det skal bli utsolgt. Der skjærer de "pinnene" for hånd på langs av ribbeina, og kvaliteten på kjøttet er upåklagelig. Anonymkode: 9d6e5...485 Kjøp den på mandag, så skriver du hvor den er kjøpt så kanskje andre kan kjøpe der og. Er viktig å tenke på de lokale matbutikkene nå i denne koronatiden. Kiwi, Rema og de andre storbutikkene klarer seg, men hjelp kan bety mye for de lokale. Ts Anonymkode: 894ca...afa 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #11 Skrevet 21. november 2020 Just now, AnonymBruker said: Kjøp den på mandag, så skriver du hvor den er kjøpt så kanskje andre kan kjøpe der og. Er viktig å tenke på de lokale matbutikkene nå i denne koronatiden. Kiwi, Rema og de andre storbutikkene klarer seg, men hjelp kan bety mye for de lokale. Ts Anonymkode: 894ca...afa Tror nok denne greier seg bra. Av diverse årsaker kan jeg ikke kjøpe før det nærmer seg julaften. Anonymkode: 9d6e5...485
Minya Skrevet 21. november 2020 #12 Skrevet 21. november 2020 Selv kjøper jeg Spekeloftet sitt, halvt om halvt den originale pakka (som tidligere var gul) og den med de korte bitene uten de lange ribbene (som tidligere var mørkebrun). Med stor famile som spiser mye så blir det billigere på sikt, da den pakka med de korte bitene har mer kjøtt per kilo. Hvis jeg er hjemme til jul, pleier pappa å kjøpe hele lammesider som han kapper til selv av de lokale bøndene. Fra en øy med sausebønder rundt hver sving, er ikke vanskelig å få tak i der 😛 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå