Gå til innhold

Se på TV/mobil under amming

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Får ikke samme nærkontakt. 

Anonymkode: 9b651...d1c

Sier hvem?

Anonymkode: 0fbc7...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Sier hvem?

Forstår du forskjell på en pupp og flaske? Skjønner du forskjellen på amming vs flaskemating? Hvis ikke kan du sikkert få noen til å hjelpe deg med å forstå dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Forstår du forskjell på en pupp og flaske? Skjønner du forskjellen på amming vs flaskemating? Hvis ikke kan du sikkert få noen til å hjelpe deg med å forstå dette. 

Nydelig kommentar. Det er ingenting som tilsier at flaskemating påvirker tilknyting eller samspill negativt. Å se på tv/mobil når man mater et barn, fra pupp eller flaske er like skadelig/ufarlig. 
Så dersom du ikke har noe mer konkret enn egne meninger å vise til, er det greit å slutte med skremselspropaganda.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nydelig kommentar. Det er ingenting som tilsier at flaskemating påvirker tilknyting eller samspill negativt. Å se på tv/mobil når man mater et barn, fra pupp eller flaske er like skadelig/ufarlig. 
Så dersom du ikke har noe mer konkret enn egne meninger å vise til, er det greit å slutte med skremselspropaganda.

Det tar deg noen sekunder å søke opp på Google, så vil du finne relevant informasjon. Er ikke det godt nok, kan du kontakte helsestasjon for råd. 

Flaskemating tar ikke særlig lang tid, å sitte på mobilen samtidig er hinsides idioti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det tar deg noen sekunder å søke opp på Google, så vil du finne relevant informasjon. Er ikke det godt nok, kan du kontakte helsestasjon for råd. 

Flaskemating tar ikke særlig lang tid, å sitte på mobilen samtidig er hinsides idioti. 

Vet du hva? Snakk for deg selv. Min brukte ofte opp til en time på ei flaske, fordi hun sovnet og duppet av mens hun spiste. I tillegg ville hun ofte ha mer mat et par timer senere, og da var det ofte en ny time hvor hun spiste, sov, koste seg, sov litt til og spiste litt til. Matingen tok meg ti minutter først da hun bikket sju-åtte måneder, før det måtte jeg pent sette av en god time. Jeg klager ikke på det, jeg koste meg mens hun spiste - vi «pratet» sammen, jeg holdt henne i hånda, vi hadde blikkontakt de øyeblikkene hun var våken. 
Men ja; TV-en stod på i bakgrunnen med lav lyd. Hadde på programmer jeg ikke trengte å følge så godt med på, men når hun da hadde sovnet, så så jeg på tv fremfor å sitte og se på henne mens hun sov med flaska i munnen. 
Det hendte seg jeg møtte ei venninne på en kaffe også, og hvis hun ville ha mat mens vi satt og drakk kaffe, fikk hun det mens jeg pratet med venninnen min og hadde fokuset der. 
Det hendte seg jammen meg jeg også duppet av mens hun fikk mat, spesielt hvis natta hadde vært slitsom. 

Så jo; flaskemating kan også ta tid. Flaskebarn kan også ha økedøgn, dog ikke likedan som et ammende barn. Og flaskebarn tar hverken mer eller mindre skade av at den som mater har TV-en på i bakgrunnen, leser ei bok eller sjekker Facebook enn et barn som ammes. 

Anonymkode: 9a3e2...8eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det aller verste ved å ha mobilen i nærheten av et lite barn er all strålingen barnet blir utsatt for. Det er nok det som kan vær aller mest skadelig.

Anonymkode: 596aa...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om mine barn var rare, men ingen av de har søkt øyekontakt ved amming. Enten sovnet de, ellers så slapp de kikket opp og gliste, og var ferdige. Med de siste to brukte jeg mobilen under amming, men kun da, ikke om de var våkne ellers. 

Anonymkode: d5cd4...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...
AnonymBruker skrev (På 24.11.2020 den 19.57):

Sier hvem?

Er g løgfdfdjfz
dxz Desdkhfjkhhuim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2020 den 14.00):

Ja det er så ille. Min lokale helsestasjon gikk ut og sa at man burde IKKE se tv eller mobil, fordi det tar så mye oppmerksomhet. Babyen søker med blikket, noen ganger ikke, men når den Gjør det så skal den se et ansikt og øyne som ser på den. Det er så viktig for å skape nærhet og bånd. 

Anonymkode: bb9d0...c3f

Så man skal sitte å stirre på babyen i tre timer om det er så lang tid det tar? Er fare for at man sovner. Er ikke det farlig når man sitter med en baby på armen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2020 den 17.07):

Hvis babyen min sover, ser jeg null problemer med det, faktisk. Var hun våken, pratet jeg med henne og hadde blikkontakt store deler av tiden, men sov hun, noe hun ofte gjorde, så jeg på tv eller drev med telefonen. Kommer til å gjøre det samme med neste som kommer i februar. 

Anonymkode: 9a3e2...8eb

Jeg kan godt gløtte på tv når jeg gir flaske men har bare to hender så hadde ikke klart å sitte med mobilen samtidig uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns man kan legge bort den hersens mobilen innimellom. Min kjære bonusdatter (som jeg er veldig glad i) brukte mobil fast mens hun ammet. Etter hvert som barnet ble større, og ville ha kontakt, sa mor stort sett "vent litt, jeg skal bare....". Jeg sa selvfølgelig ikke noe, men syns det var vondt å se på. Nå er barnet 5 år, og det er fortsatt "vent litt, jeg skal bare...".

Anonymkode: fa301...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...