Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det å sette seg til doms over andre ikketroende mennesker og oppføre seg nedlatende og baksnakkende over for folk som lever på en litt friere og annerledes måte en dem selv og det som foregår i menigheten. Hvor eksakt kan man finne noe om dette? 

Anonymkode: 901f4...8b7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette du tenkte på?

1 Korinter 5:9-13
Jeg skrev til dere i mitt brev at dere ikke skulle ha fellesskap med dem som lever i hor.
Da mente jeg ikke dem av verdens barn som lever i hor, eller de grådige, pengeutpressere eller avgudsdyrkere, for da ville dere være nødt til å gå ut av verden.
Men nå skrev jeg til dere at dere ikke skal ha samfunn med noen som kalles en bror, og lever i hor, eller er grådig, eller som er en avgudsdyrker, spotter, drukkenbolt eller en pengeutpresser, at dere ikke en gang skal spise sammen med en slik person.
For hva har jeg med å dømme også dem som er utenfor? Er det ikke dem som er innenfor, dere dømmer?
Men dem som er utenfor, er det Gud som dømmer. Derfor: Driv denne onde ut fra dere!

Skrevet

Her er og vers som omtaler at også vi (de som nå er kommet til troen/kristne) må huske på at levde som de andre (som ikke tror) før man ble frelst. Er ganske klart at de kristne skal korrigere/dømme hverandre men ikke de som ikke er kristne, de som ikke er kristne er de vi er bedt å gi De Gode Nyhetene om og frelse og tilgivelse for våre synder i Herren Jesus Kristus. Men om en bror (en troende) lever som verden (har glede i synden), skal vi korrigere dem, som du ser. Vet ikke om det var av hjelp, men håper det.

EFESERBREVET 2:1-5 
Også dere gjorde Han levende, dere som var døde i deres overtredelser og synder,
som dere en gang vandret i, etter tidsånden i denne verden, etter fyrsten over luftens makt, den ånd som nå er virksom i ulydighetens barn.
Før levde også vi i disse menneskelige lyster, og vi gjorde slik lystene og tankene ville. Vi var av naturen vredens barn som de andre.
Men Gud er rik på miskunn. Og på grunn av sin store kjærlighet som Han elsket oss med,
gjorde Han oss levende sammen med Kristus, da vi var døde i overtredelsene. Av nåde er dere frelst..

1 Korinterbrev 6:1-11

Våger noen av dere, når han har en sak imot en annen, å få saken pådømt av de urettferdige og ikke av de hellige?

Vet dere ikke at de hellige skal dømme verden? Og hvis verden skal bli dømt av dere, er dere da uverdige til å dømme i de minste saker?

Vet dere ikke at vi skal dømme engler? Hvor mye mer da det som angår dette livet?

Hvis dere da har rettstvister angående det som har med dette livet å gjøre, setter dere da dem som er lavest ansett av menigheten, til å dømme?

Jeg sier dette til skam for dere. Er det slik at det ikke finnes én vis mann blant dere, ikke en eneste som er i stand til å dømme mellom sine søsken?

Men en bror går til retten mot en bror, og det for ikke-troende!

Det er allerede et stort nederlag for dere når dere går til rettssak mot hverandre. Hvorfor kan dere ikke heller finne dere i å lide urett? Hvorfor kan dere ikke heller lide tap?

Nei, dere gjør selv urett og bedrar, og dere gjør det mot deres søsken!

Vet dere ikke at de urettferdige ikke skal arve Guds rike? Far ikke vill! Verken de som lever i seksuell umoral, avgudsdyrkere, ekteskapsbrytere eller bløtaktige som lar seg bruke til unaturlig sex, eller menn som går til sengs med andre menn,

verken tyver, grådige, drukkenbolter, spottere eller pengeutpressere skal arve Guds rike.

Slik var noen av dere en gang. Men dere ble renset, og helliget, og dere ble rettferdiggjort i Den Herre Jesu navn og i vår Guds Ånd.

2 Tessaloniker 2:10-12

og med all urettferdighetens forførelse blant dem som går fortapt, fordi de ikke tok imot kjærlighet til sannheten, så de kan bli frelst. Derfor skal Gud sende dem vill-farelsens makt, så de skal tro løgnen,

for at alle de som ikke trodde sannheten, men hadde glede i urettferdigheten, skal bli dømt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...