Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ny på en skole, mellomtrinn. Har alltid fått klassene mine godt til, men er nå kommet inn på et team som er godt innkjørte, men som tenker på en helt annen måte enn meg.

Alle er opptatt av elevene, og liker å være sammen med dem. Men de andre på teamet takler dårlig oppførsel på en måte som er langt fra min tankegang. Vi har f.eks en elev med en heftig diagnose, som jeg mener har hatt ekstremt god utvikling i høst. Nå har det dessverre begynt å bli mer problemer med denne eleven. De andre lærerne prøver da å oppdra de andre elevene til å irettesette han, selv ved den minste uro. Dette har ført til en heftig oppblomstring, der store deler av timene går til krangling med denne eleven.

Jeg liker ikke denne håndteringen  av to grunner:

- De andre elevene sitter kaksige og nedlatende og snakker til denne eleven. Vi mot han.

- Det funker ikke.

Det værste er at de andre lærerne nå er fornøyde med at de har lært elevene å si fra.

Anonymkode: d2fcc...808

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nb! I mine timer er denne eleven sjelden et problem, så det kan jo være at han er mer utfordrende mot dem.

Anonymkode: d2fcc...808

Skrevet

Burde være like enkelt å ta opp en sånn ting, som at: " Det er viktig vi er samkjørte rundt mobil" eller "ingen musikk i timene".

Trodde dette var utdaterte metoder. Har aldri sett gode resultater av å sette elevene opp mot hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...