Gå til innhold

ferdigheter...


Mathias

Anbefalte innlegg

enda en gang er det en bok ute soms kal gjøre mannen til en bedre elsker...fordi kvinnen ikke har det bra nok...

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=789348

Deter jo vel og bra, men jeg lurer på en ting...:

Hvorfor er det ingen som snakker eller skriver om kvinnens ferdigheter? Er det fordi mannen er fornøyd bare det blir sex overhode?...

Deter jo hevet over all tvil at forskjellene på ferdighetene er STOOORE fra kvinne til kvinne, men det blir ikke akkuart fokusert på...

Jeg bare underer litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

poenget var vel at det visstnok bare var 1/3 av kvinnene som oppnådde orgasme ved sex. regner med at tallene for menn er noe høyere?

det ser nok ut som at kommunikasjonen mellom sexpartnere ikke den beste enda, noe som gjør at denne boken garantert blir kjøpt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasse. Jeg ser poenget ditt. Jeg er glad jeg ikke er mann og stadig må lese om for en dårlig elsker jeg er. Det må da slite på selvtilliten til en stakkar. Men hey...dersom du føler at du får "dreis" på damene så trenger du jo ikke føle deg truffet.

Forresten så mener jo jeg at det er damene som selv avgjør hvor god sexen skal være....og det kommer i mye høyere grad ann på hvor flink hun er...ikke hvor flink mannen er. For min del så trenger han bare å ligge der...på rygg, klar som et egg....resten gjør jeg selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just presis!..

Jeg tenker på to ting.

På at mange flere kvinner kunne vært bedre til å gi mannen BERE nytelse, og at det blir ensidig fokusert på mannens evne...

Er det flere menn som får ORGASME da, er det forsket på... :wink:

Og er det kvinnens eller mannens "skyld" at han klarer å få orgasme?

Er kvaliteten på sexen for begge avhengig av kun mannen? Selvfølgelig ikke, men hvorfor er det så lite info om hvordan gi HAN nytelse da? Hvorfor er det ingen av dere her på forumet som spør oss menn om slike ting? Her er det jo kun mennene som spør dere om hvordan gi kvinnen.....

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen kvinner så skal det alltid være mye følelse og "elskov" i sengen. Stille og rolig med tente lys og dempet musikk. Joda...veldig greitt og sikkert koselig det også. Men jeg tror ikke man blir en bedre elsker av at alt rundt stemmer så bra. Det er jo i sengen det skjer, (eller på badet, kjøkkenbenken..u name it)..og da nytter det ikke hvor mye man enn prøver å legge tingene til rette. Tror jeg.

Jeg tror også mange kvinner er veldig opphengte i at mannen skal gjøre det godt for henne og så skal hun bli overøst av søte ord, hun skal se stjerner og så skal hun komme... min erfaring er at det krever "hard" jobbing fra hennes side også. Orgasmen kommer ikke av seg selv...det er iallefall sikkert.

Kanskje noen sliter med selvtilliten og ikke er fornøyde med hvordan rumpe og pupper ser ut. Og dermed ikke helt tør å slippe seg løs, ikke vil se på hva som skjer der nede, kjenne etter med fingrer, hjelpe til med å styre mannen dit hun egentlig vil...

Det handler om å tørre, tror jeg. Og slik jeg kjenner mannen...så kommer han da...nesten av seg selv....

Kvinne, kjenn din kropp, sier nå jeg. Da først kan det bli bra.

Med håp om ikke å ha tråkket noen på tærne..

Ærbødigst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poiengeter jo at det er forskjell på orgasme og utløsning for mannen...

Og når hun spør: Kom du og han svarer nei, ikke denne gangen, blir hun ofte sur og skuffet... Men har hun gjort noe annet enn å nyte SELV under akten...?

Veit jeg setter ting litt på spissen (som så ofte før .. hehe), men det er da et poeng inni her; eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh yes Lasse..... gudene skal vite at det er stor forskjell på hvor god en jente er i sengen. Dette gjelder absolutt ikke bare oss gutta.

Å ha sex med en jente som bare ligger der og nærmest forventer at man skal gi henne en orgasme, kontra en jente som er aktiv ved at hun hjelper til selv eller forteller hvordan hun vil ha det, ja det er rett og slett forskjellen på god og mindre god sex det.

Og jeg kommer slettes ikke bare ved å få komme inn i jenta, veldig ofte skyldes utløsningen at jeg aktivt jobber med tanker i hodet som fører frem til en utløsning. Orgasmen kommer som oftest bare når jenta er aktiv og hjelper til slik at vi begge skal ha det best mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der hadde du et veldig godt poeng Kristian. Det er i hodet det ligger, helt klart. De tankene man "tør" ha...de hjelper godt på. For min egen del så tenner jeg ekstra på å tenke høyt...og også på at mannen tør og vil tenke høyt. Liker ikke stille sex, vil vite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

He he, tidene forandrer seg...

Jeg husker TO meget populære bøker som kom på markedet ca 30 år siden.

Den første som kom het "The Sensuous Woman" - og inneholdt masse tips/teknikker om hvordan kvinnen kunne gjøre det best for mannen.

Noe senere, kom "The Sensuous Man" og inneholdt masse tips/teknikker om hvordan mannen kunne gjøre det best for kvinnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finnes det jo massevis av bøker som går på hvordan begge kjønn skal gjøre det best mulig for den andre da. Grunnen til at denne boken ble skrevet er vel som tidligere nevnt, at veldig mange kvinner ikke får orgasme, og at dette i en del tilfeller kan avhjelpes ved at mannen får bedre kunnskaper.

Synes ikke at alle menn skal føle seg truffet av dette. Det finnes da fryktelig mange gode elskere der ute, selv om mange kvinner ikke får orgasme. Jeg er enig i at vi jenter har et ansvar selv her. Vi kan ikke bare ligger der å tro at nå settes himmel og jord i bevegelse hvert øyeblikk. Denne boken er sikkert kjempebra, men jeg kan tenke meg at de som trenger den mest er de som aldri kommer til å lese den :-?

Så til guttaboys her inne som kanskje er litt "snurt". Jeg tror ikke dere er hovedmålgruppen for denne boken :wink: Slik dere uttaler dere, og det at dere faktisk er her inne, tyder jo på at dere er interessert og ikke bare tenker på dere selv. En slik bok ville kanskje gi noen tips til variasjoner, men tror ikke dere skal føle dere for truffet :wink:

Er kvaliteten på sexen for begge avhengig av kun mannen? Selvfølgelig ikke, men hvorfor er det så lite info om hvordan gi HAN nytelse da? Hvorfor er det ingen av dere her på forumet som spør oss menn om slike ting? Her er det jo kun mennene som spør dere om hvordan gi kvinnen.....

Greit Lasse. Ny tråd blir startet straks :wink:

Lilly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wink: Lilly!...

Jeg er forøvrig ikke så snurt egentlig..., men tror kanskje at det finnes flere gode mannlige sexpartnere enn kvinnelige der ute... UUUUPS! Aha!! Akkurat ja, det ja hmmmmmm.....

Eller.... NEI!!!

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasse;

Jeg forstår kanskje poenget ditt, men velger allikevel å "provosere" litt.. :wink:

Den boken du sikter til er nok ment for menn som er egoistiske i senga, les bare følgende sitat;

*En superelsker er en gourmet i sengen. Han gafler ikke i seg, men stopper opp, nyter, tar pauser, bruker fantasien, varierer med ulike typer stimulering - og holder igjen sin egen orgasme så kvinnen får den tiden hun trenger. *

Og siden du selv er mann, så har du kanskje ikke opplevd egoistiske menn... Men tro meg..... På grunn av slike egoister som gafler i seg og som kun tenker på seg selv, trenger man en bok :)

Selvom jeg egentlig ikke har noe tro på at de vil forandre seg uansett..

Jeg kan også sette et spørsmålstegn til gutter som sier at dem så god i senga, for hva hjelper det om ikke jenta er med på "notene". Om man er god eller ei, avhenger mye av hva man gjør sammen. Det hjelper lite for sex opplevelsen om gutten er god og kommer med masse ideer, mens jenta bare ligger der..... og omvendt!!!

Men siden du er gutt og jeg er jente, så vil nok vi alltid ha forskjellige oppfatninger av hvem som trenger mest "lærdom"... Jeg kan nok ikke benekte at det finnes sånne jenter som du sikter til, men jammen finnes det sånne gutter også.....

En god sex opplevelse inneholder en del kriterier:

Trygghet

Kommunikasjon

Leken

Utforskende

Ikke være ego.....etc

Og disse kriteriene må man skape sammen!!

Bare en liten digresjon fra meg, men Lasse.... du vet nok hva jeg mener :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anie skriver:

Jeg kan også sette et spørsmålstegn til gutter som sier at dem så god i senga, for hva hjelper det om ikke jenta er med på "notene". Om man er god eller ei, avhenger mye av hva man gjør sammen. Det hjelper lite for sex opplevelsen om gutten er god og kommer med masse ideer, mens jenta bare ligger der..... og omvendt!!!

Poenget mitt er vel at kvinnen også kan ha god sex selv om hun bare ligger der og nyter... Uten å gi så mye tilbake...??? :wink:

Og klart det er mange egoister på begge sider, men nå er det suverent mest belst og info om kvinnens sexualitet synes jeg...

For bare noen uker sider var det en art. i vi menn om sex og kvinner (skrevet av en kvinne) Det gikk ut å at dersom det skulle bli noe sexi det hele tatt måtte mannen ditt og datt....

Det virket igjen som om hele akten og ansvaret for at det skulle bli bra lå på mannen... Dersom han gjorde ditto g datt ble hun kanskje kåt etter hvert... Så måtte han gjøre ditt og datt for at hun skalulle ha det godt... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i det dere beskriver her, at mannen må ta initiativet dersom det i det hele tatt skal bli noe sex, eller at det er mangel på mannens ferdigheter som gjør at kvinnen ikke har noe godt sexliv. Anie mener også at man ikke skal være egoistiske. Til en viss grad ja, selvfølgelig. Men, dersom kvinnen er egoistisk, så tror jeg mannen ville vært fornøyd. Jeg tror menn liker at kvinner "tar for seg" og gjør sitt beste for at hun selv skal ha det godt, da får mannen det godt også, det tør jeg påstå. Jeg ser heller ikke hvorfor ikke mannen av og til skal få være ego i sengen, snu og vende på dama etter hans egne ønsker, gjøre de tingene han liker...

Det er vel også å gi og ta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De har lite å gjøre, de som forsker på slike ting. Men som kvinne så synes jeg jo synd på de damene som ikke "får til". Har selv venninner som aldri har opplevd det. Men de klager ikke på sexlivet sitt. De synes det fungerer greitt, og nyter det som er.

Hvorfor streve så hardt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp :)

hvis jeg aldri hadde fått orgasme, så hadde jeg nok ikke orket å styre så mye med sex...

kanskje det er mye derfor at mange kvinner ikke legger så mye energi i å gjøre det så fantastisk for partneren. mannen får iallefall orgasme stort sett (joda, her er det store forskjeller..fra atomnedslag til små pust, og utløsninger uten orgasme)..

nå mener nå jeg at det er mest min egen fortjeneste at jeg får orgasme (ved å kjenne meg selv og formidle videre hva som skal til, og jobbe aktivt med partneren), men enkelte får det visst bare ikke til?

i faste forhold hvor man kjenner hverandre godt, finner man jo også fort ut hva den andre liker (ved å spørre, eller man ser det rett og slett på hverandre). har ikke problemer med å gjøre ting partneren min liker og vil (innenfor rimelighetens grenser), selv om det kanskje ikke er det helt store for meg. men det er jo sinnsykt individuelt, og noe man bare må finne ut av sammen med partneren? tror ikke man kan generalisere så veldig på disse områdene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anie mener også at man ikke skal være egoistiske. Til en viss grad ja, selvfølgelig. Men, dersom kvinnen er egoistisk, så tror jeg mannen ville vært fornøyd. Jeg tror menn liker at kvinner "tar for seg" og gjør sitt beste for at hun selv skal ha det godt, da får mannen det godt også, det tør jeg påstå. Jeg ser heller ikke hvorfor ikke mannen av og til skal få være ego i sengen, snu og vende på dama etter hans egne ønsker, gjøre de tingene han liker...

Nå tror jeg du misforstod hva jeg mente med ordet egoisme. Klart mange menn liker at kvinner gjør sitt beste for at hun skal ha det godt. Og selvfølgelig kan mannen snu og vende på dama etter hans egne ønsker..

Det er ikke det jeg mente... Egoisme er når manner er kun ute etter at dama skal gjøre det og det med han, og når han er ferdig, så er hele sex aktiviteten ferdig... DET er egosime det...

Og Lasse;

Ser poenget ditt.... Det er bare jeg som har litt defineringsproblemer. Bra sex for meg, er ikke når jeg evt ligger og tar imot. Det blir en god opplevelse ja, men ikke bra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anie. Ja, dersom det var det du mente med egoisme så har jeg tydeligvis misforstått deg. Det er ille, det du beskriver, og skikkelig egoistisk. Men....når det er sagt. Hvem ville ha godtatt en slik behandling, ordrer, fra mannen....ikke jeg... iallefall ikke på en slik måte at han trodde jeg gjorde alt for hannes del. Man kan jo la dem leve i troen at man gjør det for at han vil det.. når man egentlig gjør det for sin egen del.

Det er faktisk ganske lett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...