AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #1 Skrevet 21. november 2020 Hvorfor er nordmenn så lydige og kuet? Alltid noen rundt dere som skal gjete/kontrollere dere, "venner" i en gjeng som bestemmer over dere. Arbeidsgiver tvinger dere til å omgås en kollega på fritiden, sosial kontroll som de kaller for sosialt! Hvorfor er dere slik nordmenn? Lurer. Anonymkode: 21897...c31 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #2 Skrevet 21. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er nordmenn så lydige og kuet? Alltid noen rundt dere som skal gjete/kontrollere dere, "venner" i en gjeng som bestemmer over dere. Arbeidsgiver tvinger dere til å omgås en kollega på fritiden, sosial kontroll som de kaller for sosialt! Hvorfor er dere slik nordmenn? Lurer. Anonymkode: 21897...c31 Tvang fra arbeidsgiver på fritiden? Har jeg aldri vært borti. Ja, de lager en del arrangementer som sommerfest, julebord osv. men det bryr jeg meg ikke om. Har aldri møtt opp på slikt. De som møter opp er vel de som har lyst? Anonymkode: 8d079...a75 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #3 Skrevet 21. november 2020 Nordmenn er kuet, men ikke lydige. De vil bestemme selv, men det eneste de vil bestemme, er hvem som skal bestemme over dem. Ja, jeg er norsk selv, men ser det litt "utenfra". Anonymkode: 12678...63c 3
Batteri Skrevet 21. november 2020 #4 Skrevet 21. november 2020 Hva i alle dager er det du babler om? 😄 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #5 Skrevet 21. november 2020 Flokkmentaliteten er utrolig sterk i Norge. Om det er aldri så feil, så er det riktig fordi alle mener, sier, har det. Å være den virklige elefanten i rommet koster mye. Derfor følger man på og lider i taushet. Snakker sammen i skjul, og mener ingenting om man blir spurt. Anonymkode: e4349...55e 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #6 Skrevet 21. november 2020 Janteloven står sterkt hos mange nordmenn. "Vi skal ikke tro vi er noe". Anonymkode: e39b9...3d0 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #7 Skrevet 21. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nordmenn er kuet, men ikke lydige. De vil bestemme selv, men det eneste de vil bestemme, er hvem som skal bestemme over dem. Ja, jeg er norsk selv, men ser det litt "utenfra". Anonymkode: 12678...63c Utrolig bra forklart! Jeg har også evnen til å se livet utenfra, se hvordan mennesker lever. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Flokkmentaliteten er utrolig sterk i Norge. Om det er aldri så feil, så er det riktig fordi alle mener, sier, har det. Å være den virklige elefanten i rommet koster mye. Derfor følger man på og lider i taushet. Snakker sammen i skjul, og mener ingenting om man blir spurt. Anonymkode: e4349...55e Ja, viktigst å være en i flokken dessverre. Uten egne meninger, så står man å klager etterpå til andre. Flaut!! Anonymkode: 21897...c31 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #8 Skrevet 21. november 2020 Hva er det som har skjedd deg som du er sår for nå, da? 🤔 Anonymkode: 77109...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #9 Skrevet 21. november 2020 TS, dette sier mer noe om deg og miljøet du omgås i. Anonymkode: 7240b...256 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå