AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #1 Skrevet 21. november 2020 Jeg har termin om tre uker og er så lei alt. Mannen sover lenge om helgen og jeg er så irritert på han fordi jeg våkner hver morgen kl 5 og sover så utrolig dårlig. Våkner 10 ganger for natten. Så har jeg halsbrann og alt er så tungt. Idag er jeg så irritert og vet ikke hvordan jeg skal samle meg. Føler for å skjelle han ut og er så trøtt av at treåringen skal ha konstant oppmerksomhet. Hvordan blir jeg på bedre humør? Anonymkode: 32cac...980
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #2 Skrevet 21. november 2020 Han bør definitivt stå opp med treåringen i stedet for å sove lenge så du kan hvile. Du skal snart føde og trenger å samle krefter!❤️ Anonymkode: 8d465...029 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #3 Skrevet 21. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han bør definitivt stå opp med treåringen i stedet for å sove lenge så du kan hvile. Du skal snart føde og trenger å samle krefter!❤️ Anonymkode: 8d465...029 Hvorfor skal han stå opp når hun allerede er våken? Hun skriver jo at hun våkner kl 05, ikke treåringen. Unødvendig at begge foreldrene skal være stuptrøtte. Anonymkode: 596c7...0cc 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #4 Skrevet 21. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal han stå opp når hun allerede er våken? Hun skriver jo at hun våkner kl 05, ikke treåringen. Unødvendig at begge foreldrene skal være stuptrøtte. Anonymkode: 596c7...0cc Hun er høygravid og sover dårlig. Han som sover godt og ikke er gravid burde stå opp med 3-åringen annenhver dag. Anonymkode: 589a8...32d 5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #5 Skrevet 21. november 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har termin om tre uker og er så lei alt. Mannen sover lenge om helgen og jeg er så irritert på han fordi jeg våkner hver morgen kl 5 og sover så utrolig dårlig. Våkner 10 ganger for natten. Så har jeg halsbrann og alt er så tungt. Idag er jeg så irritert og vet ikke hvordan jeg skal samle meg. Føler for å skjelle han ut og er så trøtt av at treåringen skal ha konstant oppmerksomhet. Hvordan blir jeg på bedre humør? Anonymkode: 32cac...980 Uff så leit at du har det sånn! Det er nok ikke så lett og huske på hvordan det gikk sist gang og nå har du også allerede et barn fra før som konstant trenger deg. Det du kan være bombesikker på er at du nå er rett og slett på ditt tyngste og du nærmer deg med stormskritt fødselen. Du sliter tydeligvis med mye plager og det tærer jo på deg som mor og ikke minst din rolle. Jeg tror det er veldig viktig at du forsøker å kommunisere med pappa om hvordan du faktisk har det idag. Sett dere ned i stua og kom med det. Om du så lå gråte eller vise alvor så er det alvor for deg. Søvn ødelegger også hvis du ikke greier å sove så godt. Fortell pappa at du trenher bare litt ekstra støtte nå i hverdagen og det er mye som er blitt oversett fordi dere er så vant med å se hverandre hele tiden da glipper man litt ut av å si ting eller vise følelser ovenfor noe. Han må også prøve å hjelpe deg til å fortelle 3 åring om at mamma har en baby i magen og er veldig sliten om dagen. På en eller annen måte bør dette kunne balanseres mellom dere begge. Men kanskje litt mer på han nå som du nærmer deg slutten og du er så plaget. Forsøk å endre liggestillinger kanskje? Kjøp en ligge madrass eller en litt dyr pute fra jysk som kanskje kan funke for deg. Prøv å endre litt på det du gjør nå som du er i avslutningsfasen. Og fortell! Fortell mannen fortell mor fortell din bestevenn. Det hjelper og få det ut. Du holder det inne og det spiser deg opp. Gjør om på disse 3 ukene sier bare jeg og prøv og finne ut av hva som kanskje funker bedre for deg. Du står på for harde livet og ingen mann i verden hadde tålt hva vi kvinner faktisk gjør både når vi går gravid og etter graviditeten. Husk at tilstanden er som regel normal men når det går utover hverdagene dine så er det noe som ikke stemmer. Trekk frem alt dette når dere prater idag. Og bruk sunn fornuft. Da vil han se deg i øynene og tenke at vet du hva? Jeg føler meg dårlig som ikke har sett dette her. Jeg tenker ikke over det men jeg vil støtte deg og jeg vil finne en måte sammen med deg på som gjør at vi greier dette sammen. Det er ikke bare du eller han som er viktig. Det er dere. Dere to. Dere utgjør hverandre og utfyller det mange andre bare kunne drømt om. Så gjør det beste ut av det. Lettere sagt enn gjort så klart men du kjenner etter selg. Du kjenner barnet og mann bedre enn oss. Så masse lykke til ❤️ og god bedring! Må er du snart ferdig Anonymkode: eeb7d...289 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #6 Skrevet 21. november 2020 Tusen takk for svar. Han jobber hver uke morgen til kveld. Og jeg leverer og henter barn i bhg med buss. Har styrt på med masse i huset og handlet. Samtidig prøve få alt klart til babyen. Jeg føler meg som febersyk idag. Mulig jeg bare er sliten men inmari hodepine og..siste jeg vil nå er å bli syk også han hjelper ellers mye til med lage mat og husvask Anonymkode: 32cac...980
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #7 Skrevet 21. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar. Han jobber hver uke morgen til kveld. Og jeg leverer og henter barn i bhg med buss. Har styrt på med masse i huset og handlet. Samtidig prøve få alt klart til babyen. Jeg føler meg som febersyk idag. Mulig jeg bare er sliten men inmari hodepine og..siste jeg vil nå er å bli syk også han hjelper ellers mye til med lage mat og husvask Anonymkode: 32cac...980 Ikke særlig smart å reise med buss som høygravid i disse tider. Anonymkode: 07540...fdc
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #8 Skrevet 21. november 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er høygravid og sover dårlig. Han som sover godt og ikke er gravid burde stå opp med 3-åringen annenhver dag. Anonymkode: 589a8...32d Ts er jo allerede våken? Jeg mener ikke å være teit, men jeg skjønner ikke hvorfor man skal stå opp når en allerede er våken. Da kan heller ts gå å legge seg når han står opp i helgen, så overtar han tre åringen. Det er mer logisk for meg, enn at begge står opp abre for å stå opp. Anonymkode: 596c7...0cc 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #9 Skrevet 21. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar. Han jobber hver uke morgen til kveld. Og jeg leverer og henter barn i bhg med buss. Har styrt på med masse i huset og handlet. Samtidig prøve få alt klart til babyen. Jeg føler meg som febersyk idag. Mulig jeg bare er sliten men inmari hodepine og..siste jeg vil nå er å bli syk også han hjelper ellers mye til med lage mat og husvask Anonymkode: 32cac...980 Så bra. Det er godt han faktisk hjelper deg hjemme også ❤️ ja tro meg det er innmari tøft. Også når man sikkert har en fra før av som er avhengig av deg. Men dere står på begge to og jeg tror det er viktig at dere kan snakke litt mer om det i løpet av dagen. Han jobber for harde livet han å for å kunne forsørge deg og barna sine også i og med at han hjelper deg hjemme. Jeg tror du har mye mye hormoner på gang og hodet er ikke helt pp plass pga alle plagene. Men ta også snakk litt pm det ikveld. Eller når han har fri. Bruk 20 min på of fortelle at hei du? Jeg føler meg ikke helt vel akkurat nå. Og alt jeg trenger er din støtte. Eller jeg ønsker det eller hvordan kan vi gjøre det sånn?? Da ser han deg. Og kanskje vil han også fortelle litt om. Hvordan han har det. Det ordner seg ❤️ pust i bakken og forsøk og gjøre små endringer nå som du er i slutt fasen. Du vet aldri før det er faktisk gjort. Tro meg jeg ligger og vrenger meg I senga alt og er bare 28 uker på vei. Du kan banne på at vi er tusener av norske kvinner som sliter med masse om dagen. Men man må bare prøve å gjpredet beste ut av det. Ta en tur ut med 3 åringen. Dra til ei venninne. Eller mamma. Spør partner om å finne på noe imorgen søndag. Noe dere ellers ikke ville gjort. For å hold epå samholdet. For å lette på humøret ditt. Din helse og din tilstand er jo så viktig nå. Som sagt. Alt blir bra Anonymkode: eeb7d...289
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #10 Skrevet 21. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal han stå opp når hun allerede er våken? Hun skriver jo at hun våkner kl 05, ikke treåringen. Unødvendig at begge foreldrene skal være stuptrøtte. Anonymkode: 596c7...0cc Fordi man ofte ligger våken om natten som høygravid, det betyr ikke at man har overskudd til å stå opp med en 3-åring. (jeg er høygravid med nr 4 selv og ligger mye våken, kan ikke styre når kroppen vil sove og når den bare vil hvile). Anonymkode: 8d465...029
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #11 Skrevet 21. november 2020 Kanskje ikke noen trøst, men jeg har det akkurat likeens om dagen. Er i uke 35 og totalt utslitt av alt. Har en masete 5-åring og en samboer som ikke skjønner hvor tungt alt er om dagen. Hatt konstant hodepine og følelsen av betennelse i hele kroppen de siste to dagene 😩 århundrets lengste dag med planleggingsdag i barnehagen i går og konstant mas. Føler meg som verdens verste mor om dagen. Så ufattelig lei av å være så mye våken om natta!!!! Anonymkode: 424a0...e83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå