AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #1 Skrevet 21. november 2020 Skremmende å lese her inne hvor kuet mange er. Svarer tlf ETTER arbeidstid. Lar seg bli tilkallt på jobb på fridager etc. Dere beskriver arbeidslivet som en slaveri, man er en slave. Ja, en slave. Har du noen gang tenkt på det? At livet kun handler om å være en slave av noen andre. Enten det er staten ellers arbeidsgiver, Husk, en arbeidsgiver gir aldri noe til sine ansatte. Kun krever. Anonymkode: 16b4e...2dd 8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #2 Skrevet 21. november 2020 Jeg er en slave som tilbringer mer tid på jobb enn hjemme (i våken tilstand). Det er hardt og tungt, men hva er alternativet? Hvis jeg slutter å jobbe så blir jeg NAVer, og hva for et slags liv er det? Anonymkode: f1190...dee 6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #3 Skrevet 21. november 2020 Ja, jeg drar innimellom på jobb på en fridag, men det er en forespørsel og ingen beordring. Jeg får også godt betalt for det, typisk rundt 5-7000,- før skatt (kan også komme opp i 8-10.000,-). Ser ikke akkurat på det som slaveri. Anonymkode: 06e3c...25f 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #4 Skrevet 21. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en slave som tilbringer mer tid på jobb enn hjemme (i våken tilstand). Det er hardt og tungt, men hva er alternativet? Hvis jeg slutter å jobbe så blir jeg NAVer, og hva for et slags liv er det? Anonymkode: f1190...dee Man klarer seg jo fint på dagpenger økonomisk i 2år, så det kan være et veldig bra liv. Har vært der selv, hadde det kjempebra. Kunne leve, bestemme over mine egne dager. Trene på dagtid, reise++ Du fremstiller et utrolig trist liv som er styrt av jobben din, du lever ikke. Bare eksisterer. Du har jo ikke noe liv slik du lever i dag. Anonymkode: 16b4e...2dd
Cata Skrevet 21. november 2020 #5 Skrevet 21. november 2020 Fordi jeg har valgt å jobbe der. Jeg kan selvsagt velge å si opp og finne meg en annen jobb, men inntil så skjer så må jeg nesten avfinne meg med at jobben setter krav. Vil jeg ikke oppfylle dem så får jeg finne meg noe annet, men...*newsflash* de fleste arbeidsgivere har det med å stille krav til sine ansatte. Utover det så synes jeg det er helt OK å motta lønn så jeg har noe å leve av, og jeg synes faktisk også det er helt OK å gå på jobb og treffe hyggelige kolleger som sammen gjør sitt beste for å få bedriften til å gå bedre (evt overleve når det er dårlige tider). 8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #6 Skrevet 21. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg drar innimellom på jobb på en fridag, men det er en forespørsel og ingen beordring. Jeg får også godt betalt for det, typisk rundt 5-7000,- før skatt (kan også komme opp i 8-10.000,-). Ser ikke akkurat på det som slaveri. Anonymkode: 06e3c...25f Tvang og frivillig er to forskjellige ting. Anonymkode: 16b4e...2dd
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #7 Skrevet 21. november 2020 Akkurat nå, Cata skrev: Fordi jeg har valgt å jobbe der. Jeg kan selvsagt velge å si opp og finne meg en annen jobb, men inntil så skjer så må jeg nesten avfinne meg med at jobben setter krav. Vil jeg ikke oppfylle dem så får jeg finne meg noe annet, men...*newsflash* de fleste arbeidsgivere har det med å stille krav til sine ansatte. Utover det så synes jeg det er helt OK å motta lønn så jeg har noe å leve av, og jeg synes faktisk også det er helt OK å gå på jobb og treffe hyggelige kolleger som sammen gjør sitt beste for å få bedriften til å gå bedre (evt overleve når det er dårlige tider). Hva gjør bedriften for deg, når det går dårlig med deg? Har du tenkt på hva du bruker tiden din på? Anonymkode: 16b4e...2dd 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #8 Skrevet 21. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tvang og frivillig er to forskjellige ting. Anonymkode: 16b4e...2dd Ja, arbeidsgiver kan i teorien beordre meg på jobb, men det er så mange forutsetninger som da må inntreffe først at det i teorien aldri vil skje. Fagforeningen ville garantert også blandet seg inn i en slik sak. Anonymkode: 06e3c...25f 1
Cata Skrevet 21. november 2020 #9 Skrevet 21. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva gjør bedriften for deg, når det går dårlig med deg? Har du tenkt på hva du bruker tiden din på? Anonymkode: 16b4e...2dd a) Ingenting. Hvorfor skulle de det? De har kjøpt tjenestene mine, ikke livet mitt. b) Selvsagt 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #10 Skrevet 21. november 2020 Fordi jeg liker arbeidsoppgavene og trenger lønnen? Anonymkode: 51e23...632 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #11 Skrevet 21. november 2020 Det handler om å gi og ta. Under normale, regulerte forhold. Noen småbedrifter driver rovdrift, vet. Det bør man ikke finne seg i. Å være organisert er det viktigste, uansett hvor du jobber. Synd flere ikke skjønner at vi er sterkere sammen. Anonymkode: 6bcaf...7b0
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #12 Skrevet 21. november 2020 1 time siden, Cata skrev: a) Ingenting. Hvorfor skulle de det? De har kjøpt tjenestene mine, ikke livet mitt. b) Selvsagt Du selger jo livet ditt, tiden din. Tiden går heletiden den, døden er målet i livet. Trist at man skal selge 50timer av livet i uken til en arbeidsgiver. Anonymkode: 16b4e...2dd 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #13 Skrevet 21. november 2020 At man kaller dette for slaveri viser hvor ufattelig priviligert man er, og hvor liten forståelse man har av hva slaveri faktisk er for de som lider under det. Anonymkode: 70249...879 11
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #14 Skrevet 21. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Skremmende å lese her inne hvor kuet mange er. Svarer tlf ETTER arbeidstid. Lar seg bli tilkallt på jobb på fridager etc. Dere beskriver arbeidslivet som en slaveri, man er en slave. Ja, en slave. Har du noen gang tenkt på det? At livet kun handler om å være en slave av noen andre. Enten det er staten ellers arbeidsgiver, Husk, en arbeidsgiver gir aldri noe til sine ansatte. Kun krever. Anonymkode: 16b4e...2dd Sist jeg sjekket «gir» arbeidsgiver og jobb både lønn, personlig utvikling, følelsen av å bidra og et sosial miljø. Anonymkode: 3f3a4...baf 4
Cata Skrevet 21. november 2020 #15 Skrevet 21. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du selger jo livet ditt, tiden din. Tiden går heletiden den, døden er målet i livet. Trist at man skal selge 50timer av livet i uken til en arbeidsgiver. Anonymkode: 16b4e...2dd Hvorfor er det trist? Man kan velge å ikke jobbe og ikke ha penger, eller jobbe og ha en inntekt. Jeg liker det siste best. 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #16 Skrevet 21. november 2020 Fordi de gir meg enorm frihet. Til å trene midt i arbeidstiden, ta en langhelg, flekse som jeg vil. Fordi de sponser et komplett hjemmekontor i det Korona treffer. De tilbyr et veldig godt sosialt miljø, mange goder. Gode bonuser og overskuddsdeling. Fleksibilitet går begge veier. Anonymkode: e9fc4...8ce 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #17 Skrevet 21. november 2020 Konformitet. Vi elsker konformitet. Jaja, når kollegaen min finner seg i ditt og datt, så får vel jeg bare gjøre det også da, selv om det er aldri så galt. Jeg skal ikke være den som klager på at vi jobber gratis. Jeg har jo ikke lyst til å stikke meg ut. Når det er sagt jobber jeg på et sted med godt arbeidsmiljø og åpenhet, men slik er det ikke overalt dessverre Anonymkode: 444bc...24f
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #18 Skrevet 21. november 2020 Jeg er slave og elsker livet. Jobber ofte overtid uten å få betalt for det. Anonymkode: 3c2e9...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #19 Skrevet 21. november 2020 3 minutter siden, Cata skrev: Hvorfor er det trist? Man kan velge å ikke jobbe og ikke ha penger, eller jobbe og ha en inntekt. Jeg liker det siste best. Er jo det som er så trist, du må velge enten eller. Vi lever ikke i et sosialt samfunn. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Konformitet. Vi elsker konformitet. Jaja, når kollegaen min finner seg i ditt og datt, så får vel jeg bare gjøre det også da, selv om det er aldri så galt. Jeg skal ikke være den som klager på at vi jobber gratis. Jeg har jo ikke lyst til å stikke meg ut. Når det er sagt jobber jeg på et sted med godt arbeidsmiljø og åpenhet, men slik er det ikke overalt dessverre Anonymkode: 444bc...24f Ja, konformitet er noe dritt. Så har du de som er enige med sjefen. De fleste steder er det dårlig miljø ja. Anonymkode: 16b4e...2dd
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #20 Skrevet 21. november 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Hva gjør bedriften for deg, når det går dårlig med deg? Anonymkode: 16b4e...2dd Jeg har hatt en del helseutfordringer i år som har gjort at det har blitt mye legebesøk, sykehusbesøk, kortere sykemeldinger osv. Jeg har vært åpen med sjefen om hvilken sykdom jeg har og hvilken behandling jeg går gjennom for å forklare fraværet. Jeg har bare blitt med 100% støtte. Ingen problem at jeg må til lege/sykehus jevnlig i arbeidstiden, ingen problem med tilrettelegging av arbeidsdagen slik at jeg kan fungere bedre. Faktisk sa sjefen at jeg kunne skrive full arbeidsdag uten å notere ned verken legetime eller privat ærend som jeg skulle et par av dagene. Anonymkode: 70249...879
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå