Anonym35 Skrevet 21. november 2020 #1 Skrevet 21. november 2020 Hei 2 små barn skal nå ha to hjem. Far sier nå at det er urealistisk at vi skal klare å huske på hvilke klær de hadde på seg den dagen de bytter hjem og få sendt det tilbake (skittent i en pose). Det har vært mitt forslag. Kan jeg kreve at han prøver å få det til? Jeg ønsker ikke at inneklær skal være felles, jeg kjøper jo inn mine klær og han kjøper inn til seg. Jeg liker å ha litt kontroll på hva jeg har. Er det urimelig å be om at han får til å sende klærne mine tilbake? Hvordan har andre gjort det? Vi skal ha minst mulig kontakt pga høyt konfliktnivå og store uenigheter. Jeg tenker at det blir mye styr når det skal byttes størrelser om ingen eier klærne.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #2 Skrevet 21. november 2020 Bedre at barna bor i et fast hjem, så dere to flytter inn og ut med koffert. Skal ikke gå utover barna at dere ikke klarte å være sammen. Anonymkode: 461c5...bd9 12
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #3 Skrevet 21. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bedre at barna bor i et fast hjem, så dere to flytter inn og ut med koffert. Skal ikke gå utover barna at dere ikke klarte å være sammen. Anonymkode: 461c5...bd9 Det går jo utover barna uansett hvordan de gjør det. Og med to voksne som klarer å aamarbeide så lite, vil det nok være mer konflikt med å skulle dele bolig. Anonymkode: bfddf...d82 3
Anonym35 Skrevet 21. november 2020 Forfatter #4 Skrevet 21. november 2020 Der har vi gjort i 5 måneder, men det går ikke lenger av flere grunner. Ingen vei utenom dette, desverre.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #5 Skrevet 21. november 2020 8 minutter siden, Anonym35 skrev: Jeg tenker at det blir mye styr når det skal byttes størrelser om ingen eier klærne Er det ikke barna som eier klærne? Kjekkere for dem å ha felles klær🌸 Anonymkode: 98cad...02a 15
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #6 Skrevet 21. november 2020 Noen foreldre har felleskonto som brukes til klær og annet til barnet. Hva med å ha det, så er alle klærne felles? Så kan feks du stå for innkjøp til begge hjem. Anonymkode: bfddf...d82 8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #7 Skrevet 21. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går jo utover barna uansett hvordan de gjør det. Og med to voksne som klarer å aamarbeide så lite, vil det nok være mer konflikt med å skulle dele bolig. Anonymkode: bfddf...d82 Dele bolig? Man må ha to boliger, en der ene foreldre bor for eks annenhver uke. Klart barna ikke skal flyttes på! Er foreldrene som har skapt problemet. Anonymkode: 461c5...bd9 3
Gjest Blondie65 Skrevet 21. november 2020 #8 Skrevet 21. november 2020 Hva med å tenke at klærne er barnas klær og at disse leveres med barnet hver gang? Hvis dette er uaktuelt for far så får han manne seg opp og sørge for at barnas klær som tilhører mor blir lagt i egen vaskekurv som tømmes ved avgang mor. Jeg stusser også på at far for ramme alvor mener at han skal levere skittentøyet til mor. Skal mor gjøre det samme - levere barna med skittent tøy?
Anonym35 Skrevet 21. november 2020 Forfatter #9 Skrevet 21. november 2020 Spørsmålet var om klærne. Jeg ønsker ikke felles klær med han. Men er det rimelig å kunne kreve at han får til å sende klærne som skal være hos meg hjem igjen? 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #10 Skrevet 21. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dele bolig? Man må ha to boliger, en der ene foreldre bor for eks annenhver uke. Klart barna ikke skal flyttes på! Er foreldrene som har skapt problemet. Anonymkode: 461c5...bd9 Da må man dele to boliger. Hvis man klarer det konfliktfritt, hvorfor skilte man seg? Anonymkode: d98a2...cc7 3
Anonym35 Skrevet 21. november 2020 Forfatter #11 Skrevet 21. november 2020 Altså det med skittent tøy er et forslag fra meg. Det er fordi barna erså små at vihar hat tså korte bytter at man ikke alltid rekker å få vasket klærne. Og det er fort at klær forsvinner i vask, at man mister hvilke klær dem hadde på seg. Så at begge leverer klærne skitne tilbake er mitt forslag. For å kunne holde oversikten lettere. Da er det bare å legge dem i en pose på kvelden.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #12 Skrevet 21. november 2020 Det er barnas klær. Skal du lage en krangel ut av klær burde du gå inn i deg selv og velge dine kamper bedre. Her sendes klær frem og tilbake uansett siden det er barna sine klær. De bestemmer selv over hva de vil ha hos meg eller far. Anonymkode: c2eeb...991 13
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #13 Skrevet 21. november 2020 Ikke bruk energi på dette, du taper. Regn med å miste det de har på seg den første gangen de drar, og vask deretter det de kommer fra ham i og send dem tilbake i det. Det er enklere enn å krangle, og selv om han sier ok nå kan du være ganske sikker på at det sklir ut fort, og så må du krangle igjen. Anonymkode: d98a2...cc7 7
Anonym35 Skrevet 21. november 2020 Forfatter #14 Skrevet 21. november 2020 Jeg skal ikke lage noe krangel om dette, men lurer bare på hvordan andre gjør det. Jeg liker å ha litt kontroll på klærne, størrelser, rydder bort når det er for smått osv. Det er jeg som har hatt den jobben. Om alt skal være felles blir det bare kaos. Men mulig det bare må være slik.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #15 Skrevet 21. november 2020 Jeg velger mine kamper. Har ikke orket å krangle om klær noe mer. Jeg vet klærne blir brukt av barnet. Viktigste er at han har det han trenger. Tar meg en runde iblant hvis det blir liggende mye til far siden barnet bor fast hos meg. Da trenger han naturligvis mer klær til meg enn til far. Dere kan evnt dele på utgifter på alle klær og da kan de fritt ligge til deg eller far. Kjenner et par som løste det med å ha et fast skifte på byttedager. Anonymkode: de80f...ff5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #16 Skrevet 21. november 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må man dele to boliger. Hvis man klarer det konfliktfritt, hvorfor skilte man seg? Anonymkode: d98a2...cc7 Dele bolig? Man skal jo ikke bo sammen, man bytter bare bolig den uken man skal til barna. Uke1: Mor bor i den lille leiligheten som er kjøpt eom ekstra hjem. Uke2: Far bor der. Osv.. Barna skal ikke lide for at 2 voksne ikke klarte å holde sammen. Flyttes frem og tilbake som en vare. Anonymkode: 461c5...bd9 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #17 Skrevet 21. november 2020 Hvor store er barna? Trenger ikke være mange år for å klare å putte klærne sine i en medbrakt pose. Anonymkode: feb6a...dcc
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #18 Skrevet 21. november 2020 Vi navner klærne med hver våre merkelapper, så tar vi en oppsamling og overleverer det som har blitt liggende i blant. Stort sett går det greit å ha på barna noe som kommer fra hjemmet de skal til (mest yngste nå, eldste på 11 styrer klærne sine selv). Anonymkode: 202d9...2dc 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #19 Skrevet 21. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dele bolig? Man skal jo ikke bo sammen, man bytter bare bolig den uken man skal til barna. Uke1: Mor bor i den lille leiligheten som er kjøpt eom ekstra hjem. Uke2: Far bor der. Osv.. Barna skal ikke lide for at 2 voksne ikke klarte å holde sammen. Flyttes frem og tilbake som en vare. Anonymkode: 461c5...bd9 Hvem vasker og rydder? Hvem betaler regninger? Hvem bestemmer hva som er nødvendige regninger? Listen er lang. Anonymkode: d98a2...cc7 5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #20 Skrevet 21. november 2020 35 minutter siden, Anonym35 skrev: Spørsmålet var om klærne. Jeg ønsker ikke felles klær med han. Men er det rimelig å kunne kreve at han får til å sende klærne som skal være hos meg hjem igjen? Det synes jeg. Er ikke verre enn at han putter klærne de har på når de kommer i en pose, de brukes ikke mens de er hos ham, og sendes med barna når de kommer tilbake til deg. Jeg hadde ikke brukt energi på å insistere på at han skal vaske dem om jeg var deg, siden han allerede gjør seg vanskelig på å liksom klare å huske å sende dem tilbake 🙄 Anonymkode: cf2d8...2c2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå