AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #1 Skrevet 21. november 2020 Han sier det er vondt når han beveger seg og når han beveger øynene. Smerten har vart siden igår. Er dette noe som bør sjekkes av lege? Kan det være migrene? Barnet er 6år. Anonymkode: dda62...c68
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #2 Skrevet 21. november 2020 Jeg ville ventet til over helgen (dersom smerten er på et levelig nivå, selvsagt), og varer det fremdeles på mandag ville jeg ringt fastlegen. Anonymkode: e5599...83f
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #3 Skrevet 21. november 2020 Er vel bare å gi litt paracet. Helt normalt at barn har hodepine. Anonymkode: 8c581...5cc
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #4 Skrevet 21. november 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel bare å gi litt paracet. Helt normalt at barn har hodepine. Anonymkode: 8c581...5cc Takk for svar. Anonymkode: dda62...c68
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #5 Skrevet 21. november 2020 Er du bekymret og barnet er verre i dag synes jeg du skal ringe legevakten. Der får du hvertfall snakke med de som kan dette og an gå igjennom symptomer sammen. Terskelen for og kontakt lege når det gjelder barn er mindre. Anonymkode: be847...61b
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #6 Skrevet 21. november 2020 Om du bekymrer deg, ville jeg ringt legevakten. Vondt i hodet kan være symptom på noe alvorlig, eller helt uskyldig. Ingen her kan svare deg. Men om jeg skulle gjette: migrene (er han i tillegg lyssky og kvalm?), sett for mye på skjerm (siden det er i øynene), hvis det samme kommer jevnlig, kanskje han trenger en synstest? Ellers er det vel hjernehinnebetennesle som er foreldres store skrekk. Men da forekommer nakkestivhet og blodutredninger som ikke forsvinner om du presser et drikkeglass mot dem Anonymkode: 2fa13...a03 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #7 Skrevet 21. november 2020 Pass på at barnet drikker nok vann, for lite drikke og mat kan lett resultere i hodepine hos barn. Og er det migrene, så vil nok barnet bare ligge i et helt mørkt rom. Er synet til barnet sjekket i det siste ? Anonymkode: b5697...fa0 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #8 Skrevet 21. november 2020 Smerter i hodet er et av symptomene på korona. Varer det i 48 timer totalt, så bør du ringe lege for å vurdere testing. Husk at man kan ta smertestillende før testen hvis man er engstelig for at den skal gjøre vondt. Anonymkode: e6332...0a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå