Gå til innhold

Dårligere sexliv etter utroskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe føles annerledes for meg etter vi begynte på nytt. Så føltes det nærmest som vaginisme for meg en stund nå. Jeg sliter skikkelig i sexen og er fryktelig trang. Har begynt å ha smerter nederst i magen også. Samtidig har det føltes det som om han ikke er fornøyd. 

Nå har det i tillegg blitt lite sex og jeg føler han er mer fraværende. Jeg tar dette opp med han i blant og han mener at det ikke er noe galt. Likevel blir jeg ikke kvitt den følelsen. 

Hvordan kan jeg løse dette?

Anonymkode: 655e0...3e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Resignert skrev:

Hvem var utro?

Han.

Skrevet

Jeg tipper det er tankene om sviket han utsatte deg for og tankene om de to som ødelegger for deg. Psyken og kroppen din vil ikke, og du bør ikke tvinge deg selv, hva om det at du presser deg til å ha sex med han vil ødelegge sexlivet ditt for alltid.

Om du virkelig vil være med han så bør dere kanskje prøve parterapi og kanskje sexolog. 

Han har ingen grunn til å bli sur eller skuffet. Han er skyld i problemene dere opplever nå, legger han seg ikke skinnflat og viser forståelse for problemet han har skapt, så er forholdet dødsdømt, og du bør redde deg selv.

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, FluffyJuggernaut skrev:

Jeg tipper det er tankene om sviket han utsatte deg for og tankene om de to som ødelegger for deg. Psyken og kroppen din vil ikke, og du bør ikke tvinge deg selv, hva om det at du presser deg til å ha sex med han vil ødelegge sexlivet ditt for alltid.

Om du virkelig vil være med han så bør dere kanskje prøve parterapi og kanskje sexolog. 

Han har ingen grunn til å bli sur eller skuffet. Han er skyld i problemene dere opplever nå, legger han seg ikke skinnflat og viser forståelse for problemet han har skapt, så er forholdet dødsdømt, og du bør redde deg selv.

Vi har nettopp begynt i parterapi. Han har lagt seg rimelig flat. Sier han er fornøyd med sexen og at han alltid har vært det. Sexen var aldri problemet. Men nå føles det som om alt er problemer. Alt må begynne på nytt, alt må jobbes med. Håpet i hvert fall at han skulle være mer interessert i sex.

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe føles annerledes for meg etter vi begynte på nytt. Så føltes det nærmest som vaginisme for meg en stund nå. Jeg sliter skikkelig i sexen og er fryktelig trang. Har begynt å ha smerter nederst i magen også. Samtidig har det føltes det som om han ikke er fornøyd. 

Nå har det i tillegg blitt lite sex og jeg føler han er mer fraværende. Jeg tar dette opp med han i blant og han mener at det ikke er noe galt. Likevel blir jeg ikke kvitt den følelsen. 

Hvordan kan jeg løse dette?

Han er fortsatt utro...og du driver og er sammen med han....

Anonymkode: e8929...e4e

• Liker 4
Skrevet

Hva med å droppe penetrering, iallefall en stund. Og fokuser på nærhet, kjærlighet og om dere skal ha sex fokuser på kjærlig og oralsex. Men tipper grunnen for at du har disse problemene nå, er på grunn av det han gjorde. 

Men ta det nå på alvor. Det jeg har lest om vaginisme er at om man presser seg til å ha sex så vil det bare bli verre. Du er kanskje redd for at om sexen blir borte så vil han forlate deg eller å være utro igjen, og da er han iallefall ikke verdt å ødelegge seg selv over.

• Liker 5
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er redd, men finner ikke bevis. 

Skrevet
14 minutter siden, FluffyJuggernaut skrev:

Hva med å droppe penetrering, iallefall en stund. Og fokuser på nærhet, kjærlighet og om dere skal ha sex fokuser på kjærlig og oralsex. Men tipper grunnen for at du har disse problemene nå, er på grunn av det han gjorde. 

Men ta det nå på alvor. Det jeg har lest om vaginisme er at om man presser seg til å ha sex så vil det bare bli verre. Du er kanskje redd for at om sexen blir borte så vil han forlate deg eller å være utro igjen, og da er han iallefall ikke verdt å ødelegge seg selv over.

Ja, sånn har jeg alltid tenkt. 

Skrevet

Han har også de siste 10 dagene bare lagt seg med ryggen til eller på tlf om kvelden. 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er redd, men finner ikke bevis. 

Allier deg med venner, eller du betaler noen for å sjekke hva han holder på med.

At sex blir dårligere etter utroskap er helt naturlig. Du er blitt sviktet på det groveste, og der er han heldig hvis du vil prøve igjen, men det må skje på dine premisser. Ta all den tid du trenger, og vil han ikke vente på det, så går du videre. Her er det han som må gjøre deg trygg, og det kan ta lang tid.

Anonymkode: c90e1...213

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Allier deg med venner, eller du betaler noen for å sjekke hva han holder på med.

At sex blir dårligere etter utroskap er helt naturlig. Du er blitt sviktet på det groveste, og der er han heldig hvis du vil prøve igjen, men det må skje på dine premisser. Ta all den tid du trenger, og vil han ikke vente på det, så går du videre. Her er det han som må gjøre deg trygg, og det kan ta lang tid.

Anonymkode: c90e1...213

Jeg er så redd for å si "nei jeg har ikke lyst." Jeg får dårlig samvittighet og angst på en gang. 

Han er som regel alltid med en venn eller et søsken når han ikke er med meg. Han er på snapmap, har fått se på tlf hans og tlf er all tid tilgjengelig. Altså, ingen bevis for noe utroskap. Mulig alle følelsene rundt dette er i litt hodet og at angsten tar meg. 

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Din idiot. Ut i fra en enkel setning så kan du altså konkludere med at han er utro. 

Jeg tenker han er fraværende for han innerst inne revurderer om han virkelig vil dette med deg. Han vurderer om du er verdt det. Han vurderer og vurderer og vurderer. 

Anonymkode: c992a...bd1

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Din idiot. Ut i fra en enkel setning så kan du altså konkludere med at han er utro. 

Jeg tenker han er fraværende for han innerst inne revurderer om han virkelig vil dette med deg. Han vurderer om du er verdt det. Han vurderer og vurderer og vurderer. 

Tror ikke han revurderer når han har kjøpt hus med meg nylig. Han virker ganske sikker. 

Skrevet

Han har også fridd siden vi fant sammen igjen. Er det kun under vurdering da?

Skrevet

Skal sies at han tar mye på meg i hverdagen. Nusser meg når han tror jeg sover. Klår. Holder hender. Holder rundt meg, etc. 

Skrevet

Prøv å fortell det du har skrevet her til samboer. Du kan legge til at du ønsker, men dette vil ta tid. Pluss hvis du klarere å formidle dette uten en "det er din skyld det er sånn" ikke fordi dette er usant, men heller fordi dere må begge stå sammen i denne perioden. Du kan ikke det når den ene ber om tilgivelse igjen og igjen. Synes heller ikke at du skal press deg til sex, hvis du ikke er med mentalt. Det skal ikke mange ganger til før det får konsekvenser for din mentale helse og dermed dit videre sexliv. 

Anonymkode: 761d9...f60

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke han revurderer når han har kjøpt hus med meg nylig. Han virker ganske sikker. 

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har også fridd siden vi fant sammen igjen. Er det kun under vurdering da?

Men hva pokker er det du driver å overtenker og kødder det til med da. 

Ta deg sammen

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva pokker er det du driver å overtenker og kødder det til med da. 

Ta deg sammen

Fordi det er lite sex? 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har nettopp begynt i parterapi. Han har lagt seg rimelig flat. Sier han er fornøyd med sexen og at han alltid har vært det. Sexen var aldri problemet. Men nå føles det som om alt er problemer. Alt må begynne på nytt, alt må jobbes med. Håpet i hvert fall at han skulle være mer interessert i sex.

Du skriver at du håpet han skulle vært mer interessert i sex. I første innlegg skriver du at det gjør vondt (vaginisme). Jeg forstår ikke helt logikken her.

Tipper han er litt forsiktig med å nærme seg deg fordi du opplever smerter etc. Du får se på hans oppførsel som en måte å «skjerme» deg.

Anonymkode: c1966...f22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...