Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På søndag skal jeg gjøre det slutt med ham og vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det på best mulig måte.
Vi har datet i et helt år, men jeg har innsett at jeg ikke er forelsket i han, derimot synes jeg synd på ham. Det er forskjeller og jeg skulle ønske jeg ikke måtte såre han. Gruer meg til å si det til ham, men gjør det heller nå enn å utsette det.

Først tenkte jeg at vi bør være alene når vi snakker, men jeg er litt redd for at han skal bli aggressiv. 

1. Har noen tips til hvordan man kan gjøre det slutt på mest behagelig måte?

2. Når det er slutt, skal man da levere tilbake alle gaver av verdi, som iPhone og TV?

Anonymkode: 79844...5c4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal ikke ta tilbake gaver, selv hvor mye verdi det har. Det skulle man tenkt på når man kjøpte det. :vetikke:

Anonymkode: b5244...568

• Liker 6
Skrevet

Ærligheten varer lengst, og gaver er gaver. De er ikke til låns. 

Anonymkode: f3921...07f

• Liker 1
Skrevet

Ihvertfall ikke gjør som to av eksene mine og begynn å liste din lyst til å være i forholdet i prosent.... 

Anonymkode: b6428...63a

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ihvertfall ikke gjør som to av eksene mine og begynn å liste din lyst til å være i forholdet i prosent.... 

Anonymkode: b6428...63a

Det er forferdelig 😮  Jeg gjør det i alle fall annerledes.

TS

Anonymkode: 79844...5c4

• Liker 1
Skrevet

Send en sms, så blokk han på alt. Inkludert vipps. 

Anonymkode: 1e689...abc

• Liker 2
Gjest TheCatLady
Skrevet

Det er ikke behagelig å gjøre det slutt desverre så det beste er egentlig bare å være ærlig og få det unnagjort. 

Jeg synes ikke at man skal gi eller kreve gaver tilbake sånn generelt sett. 

Skrevet

Møt han i en park eller noe? Gjør det kort og greit

Hvis han vil ha tilbake gaver ville jeg gitt dem. Hadde ikke orket styr rundt det. Men hadde ikke gitt tilbake gaver på eget initiativ heller 

Anonymkode: 7aa53...3fb

• Liker 1
Skrevet

Si at du liker han godt, at det har vært et bra år, at det er ingenting du angrer på, men dessverre ikke har de rette følelsene utover de vennskapelige. Si at han er en flott fyr, som du ønsker alt godt.

Hvis han da ikke evner å gi slipp, vær veldig tydelig på at du dessverre ikker forelsket

Anonymkode: 94bd7...656

• Liker 2
Skrevet
Sitat

Først tenkte jeg at vi bør være alene når vi snakker, men jeg er litt redd for at han skal bli aggressiv. 

Har han vist tendenser til det tidligere?

Anonymkode: fa09c...bc1

Skrevet

Jeg går gjennom det samme og tenker på å skrive et brev. Det er fordi han er ekstremt sensitiv på tonefall og hvordan man sier ting, så han misforstår så lett. Skriver man kan man bruke litt tid på hvordan man ordlegger seg og legger fram sakene, og så kan man - etter man har fordøyd innholdet litt prate om det face2face.

Anonymkode: 052c9...10e

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Send en sms, så blokk han på alt. Inkludert vipps. 

Anonymkode: 1e689...abc

Sånn gjør man kanskje når man er 14 år, men ikke som voksen.

Oppegående, voksne mennesker, snakker sammen. Det kan aldri bli en behagelig situasjon å avslutte et forhold, men det er ærlighet og varme som gjelder. Fortell at dere har hatt det fint sammen og hold en god tone, men si at du har kommet til et punkt da du ikke har de rette følelsene til å ta det videre. Det er en ærlig sak. Jeg synes også at du skal gjøre dette når dere er på tomannshånd, ikke greit å få servert noe slikt ute blant andre. Så får du heller avtale at en venninne kommer og henter deg etter en viss tid. Gaver er noe du egentlig skal beholde, men hvis det er noe han begynner å fokusere på og lage trøbbel om, ville jeg ikke startet en krangel om det. Ting kan du erstatte.

Anonymkode: 1cdb1...98c

• Liker 1
Skrevet

Velg å fortell det på et tidspunkt du vet «passer». Ikke rett før jobb, før et familiebesøk eller noe slikt. Han må få tid å ta det innover seg. Ta det gjerne i forbindelse med helg så han har noen dager før jobb. Du må bare være ærlig, for ubehagelig blir det uansett. Gaver kan du beholde. Med mindre han blir vrang og krever det tilbake. Da er det enkleste sikkert bare å levere tilbake selv om det har vært gave. For å unngå unødig ekstra konflikt.

• Liker 2
Skrevet

Med så dyre gaver så ville jeg tilbudt han å betale litt. 

Anonymkode: 92007...ce6

• Liker 1
Skrevet

Kanskje vurder å gi tilbake tingene ja

Anonymkode: 11c7c...df9

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor synes du synd på han?

1 finn deg et sted du er trygg en benk med litt trafikk rundt, men han kan bli lei seg og vise det.

Vær ærlig og svar på alle spørsmål og om dere  føler for det kan dere gå på en kafe og prate dere ferdig.

Lørdag formiddag er bra, da er det litt tid å roe seg ned på.

Fokuser på deg og dine manglende følelser, men svar åpent på det som kommer av spørsmål.

2 Gaver synes personlige gaver som iphone er greit å beholde. Tv er kanskje noe som kunne blitt brukt i et fremtidig bo og da kan du tilby halve verdien kanskje.

• Liker 1
Skrevet

Bare si det kort og greit, helst face to face mener nå jeg

Anonymkode: a8a64...f2c

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Bare si det kort og greit, helst face to face mener nå jeg

Anonymkode: a8a64...f2c

Fokuser på dine følelser, hvordan du har det og opplever det, og at det ikke er romantiske følelser der. Gjør dette på et tidspunkt han kan samle seg før jobb, familieselskap eller hva det måtte være som han skal i. Jeg ville gitt tilbake dyre gaver, som er gitt den siste tiden. Vær helt ærlig, ikke si noe som kan gi et snev av håp. Jeg ville også sagt jeg trengte litt avstand, så du tar han vekk på alle SOME og lignende. Og at du ikke ønsker kontakt etter dette.

En vond og sikkert vanskelig avgjørelse, men nødvendig for begge, når ikke følelsene er rett.

Hvis du kjenner noen av hans venner godt, ville jeg etter samtalen kontaktet de, og bedt det følge han opp litt ekstra. Blant menn skjer 2/3 av selvmord rett etter et samlivs eller forholdsbrudd.

Endret av HansErik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...