AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #1 Skrevet 20. november 2020 Vurderer å bytte ut min døende PC med en macbook air eller pro med nye M1 chipen. Jeg har hatt macbook før, og savner det, spesielt siden jeg har både telefon og ipad fra apple. Jeg er student, og skal i hovedsak bruke den til dette formål, selv om jeg ønsker å kjøre sims inni mellom også Jeg bruker mest excel, word, powerpoint og diverse statistikk/programmeringsprogrammer som stata, R osv. Holdet da macbook air? Jeg er litt skeptisk mtp at den kommer uten vifte... Anonymkode: 7b46d...34f
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #2 Skrevet 20. november 2020 Ja, macbook air holder fint til bruken du beskriver. Anonymkode: 2e467...642 1
tdm900 Skrevet 21. november 2020 #3 Skrevet 21. november 2020 Hadde gått for Air. At den er uten vifte er ikke noe å bekymre seg over. De lager ikke noe so blir så varmt at vifta trengs. Har hatt min Air siden 2013, som har vifte, men den går aldri. Hørte den såvidt når jeg oppgraderte den nå, ellers er den helt stille. Og den fungere gull enda, noe som ikke kunne skjedd med en PC. Har nok erfaring med de for å kunne stå for det!
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #4 Skrevet 21. november 2020 20 minutter siden, tdm900 skrev: Hadde gått for Air. At den er uten vifte er ikke noe å bekymre seg over. De lager ikke noe so blir så varmt at vifta trengs. Har hatt min Air siden 2013, som har vifte, men den går aldri. Hørte den såvidt når jeg oppgraderte den nå, ellers er den helt stille. Og den fungere gull enda, noe som ikke kunne skjedd med en PC. Har nok erfaring med de for å kunne stå for det! Nettopp, takk! Jeg har ikke behov for touchpad etc. og ønsker å bruke minst penger på det Anonymkode: 7b46d...34f
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #5 Skrevet 21. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nettopp, takk! Jeg har ikke behov for touchpad etc. og ønsker å bruke minst penger på det Anonymkode: 7b46d...34f mener touchbar* Anonymkode: 7b46d...34f
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #6 Skrevet 22. november 2020 Mac Air holder i massevis. Ikke bare det, den vil holde i massevis også om 5 år. Det er det ikke mange pc-produsenter som kan si. Du vil ikke merke så mye til den nye M1 chippen i forhold til den gamle Intel-chip enda. Bortsett fra bedre batteritid. Men det kommer. Særlig hvis du har andre apple-produkter vil du merke bedre brukeropplevelser. Anonymkode: a9393...ec9
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #7 Skrevet 22. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mac Air holder i massevis. Ikke bare det, den vil holde i massevis også om 5 år. Det er det ikke mange pc-produsenter som kan si. Du vil ikke merke så mye til den nye M1 chippen i forhold til den gamle Intel-chip enda. Bortsett fra bedre batteritid. Men det kommer. Særlig hvis du har andre apple-produkter vil du merke bedre brukeropplevelser. Anonymkode: a9393...ec9 Tøv. Har hatt alle mine pc'er og macer i 5+ år nesten uten untak (bortsett fra et tilfelle i jobb, men da trengte jeg kraftigere CPU og mer minne pga. bererninger, men det var det jo jobben som betalte. Men selve pc'en fungerte utmerket, den var bare litt for svak for mine behov den gangen ), så det er ingen vesentlig forskjell på mac og pc i disse dager. Anonymkode: d07d9...589
eksentrisk Skrevet 17. desember 2020 #8 Skrevet 17. desember 2020 On 11/22/2020 at 12:03 PM, AnonymBruker said: Tøv. Har hatt alle mine pc'er og macer i 5+ år nesten uten untak (bortsett fra et tilfelle i jobb, men da trengte jeg kraftigere CPU og mer minne pga. bererninger, men det var det jo jobben som betalte. Men selve pc'en fungerte utmerket, den var bare litt for svak for mine behov den gangen ), så det er ingen vesentlig forskjell på mac og pc i disse dager. Anonymkode: d07d9...589 M1 er ca 2-3 ganger så rask om Windows-laptoper til samme pris. Kommer litt an på hva man skal bruke maskinen til, men de kan jo i tillegg bli slitt. Batteri må man regne med å bytte ut, og har den i tillegg noen andre skavanker er det enkelte som vurderer å bytte. En Macbook M1 er i alle fall langt mer fremtidsrettet og ufattelig mye raskere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå