AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #21 Skrevet 22. november 2020 De som selger storkvanta dopapir rimelig. Man kan aldri ha for mye dopapir. Anonymkode: 17819...f8f
Gjest Blondie65 Skrevet 22. november 2020 #22 Skrevet 22. november 2020 Jeg kjøper av venner og kolleger dersom det er ting jeg ser nytte av. Jeg kjøper ikke spiselige ting lenger fordi jeg er en person i husstanden og umulig kan spise slike mengder. Jeg kjøper ikke toalettpapir lenger da jeg har gjort det en gang og det var veldig dårlig kvalitet. Nå ville jeg også hatt plassmangel for oppbevaring av dette.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #23 Skrevet 22. november 2020 På 21.11.2020 den 9.41, AnonymBruker skrev: Vi kjøper ikke noe vi ikke ellers ville ha kjøpt - men kan godt donere penger til ulike formål. Dette er av rene bærekrafts- og plasshensyn. For eksempel donerer vi penger til Kreftforeningen hver måned, men vi kjøper aldri rosa-sløyfe-rælet. Rett og slett fordi vi ikke har noen intensjon om å gå rundt med en brosje de fornyer hvert forbannede år og som bare blir ræl uansett. Vi kan godt gi penger - vi bare gidder ikke få en masse ræl for det. Anonymkode: 41e9d...73e Du er fan av ordet «ræl», det er i alle fall sikkert. Anonymkode: ccf49...f31
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #24 Skrevet 22. november 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Onkelungen Hva skjedde med nevø? Anonymkode: 76f14...29c 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #25 Skrevet 22. november 2020 På 21.11.2020 den 11.38, AnonymBruker skrev: Unger og ungdom som gjør en innsats selv kjøper jeg heller av enn når foreldrene pusher dasspapir fordi ungdommen heller vil spille PlayStation. Anonymkode: 56390...3d8 Det et ikke nødvendigvis slik at de «heller vil spille Play Station». Jeg hjelper mine barn med å selge fordi jeg har et stort kontaktnett på f.eks. Facebook og jobb. Mine bekjente har kjellere med plass til masse dopapir, vedovner slik de de trenger opptenningsbriketter, ønske om blomster til jul, behov for innpakningspapir til jul osv. Det er ikke nødvendigvis så lett for barn å gå rundt i nabolaget og selge disse tingene, alle har noen de «må» kjøpe slikt fra (egne barn/barnebarn/tantebarn/venners barn osv) Anonymkode: ccf49...f31
mmd Skrevet 22. november 2020 #26 Skrevet 22. november 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøper gjerne lodd, der HELE inntekten går til ungene/foreningen. Men kjøper IKKE kakebokser og ræl der 60% av pengene går til bakmannfirma! Hvorfor skal jeg finansiere kakeboksindustrien? og sitte igjen med fæle kaker. Jeg vil heller støtte min lokale kjøpmann og kjøper kakene derfra. Oppsummert: drit i kakebokssalg, selg lodd! Anonymkode: 4d1fb...1de Ingen grunn til å være så «moralsk» når det gjelder dugnader, at en type dugnad er så mye «bedre» enn en annen. Det er ganske mange regler knyttet til loddsalg, tillatelser osv. Premier må skaffes ved at foreldre «tigger» i sin bekjentskapskrets. Hvis ikke må man kjøpe premier. Antall solgte lodd skal stå i forhold til verdi/antall premier. Altså: mye arbeid og lite inntekt. Det er mange fordeler med å kjøpe dugnadsprodukter for videresalg. Ikke minst at dugnadsslitne foreldre slipper å bake/arrangere loppemarked/stå parkeringsvakt osv så veldig ofte. Endret 22. november 2020 av mmd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå