AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #1 Skrevet 20. november 2020 Det et så ekstremt mange salgsdugnader, "alle" selger noe, til inntekt for mer eller mindre gode formål. Hva støtter du/kjøper du? Jeg har tre barn selv, så det er mange dugnader i løpet av ett år, når det er både via skolen og fritidsaktiviteter. Må alltid kjøpe en del selv av dette og. Og så får jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke har mulighet til å gjengjelde hver gang noen som har kjøpt av oss selger noe. Jeg har røflig satt en grense på å kjøpe av tantebarna mine, flere da har jeg ikke mulighet til å støtte. Og så er jeg i mot å støtte dugnader til inntekt for russetid, det må være en god sak som skoletur eller idrettslag, ikke fordi pengene skal sløses bort på fest. Anonymkode: 8e64c...9fe 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #2 Skrevet 21. november 2020 Jeg har ingen fast regel. Kjøper slett ikke alltid, men av og til kjøper jeg. Ofte av kolleger, naboer eller venner som har kjøpt av meg før. Eller hvis jeg bare føler for å bidra, eller fordi jeg liker produktene (digger dorull i sekk, for eksempel, trenger ikke kjøpe doruller det neste halve året). Og så kjøper jeg av og til lodd av ungdom som står utenfor butikken og gjør dugnadsjobben sjøl. De får sikkert 50 nei for hvert ja, så hyggelig å kunne hjelpe til med en liten slant. Har ingen begrensninger på formål, egentlig, har kjøpt doruller av noen russejenter som trasket rundt i pissregn for å tjene penger til bussen sin. De gjorde jo i det minste en innsats selv. Men gir nok aller lettest til den lokale speidergruppa, idrettslaget osv. Har jeg allerede fire kakebokser, kjøper jeg dog ikke flere bare for å være grei. Da venter jeg heller og bidrar en annen gang. Anonymkode: 63cc3...4f3 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #3 Skrevet 21. november 2020 Vi kjøper ikke noe vi ikke ellers ville ha kjøpt - men kan godt donere penger til ulike formål. Dette er av rene bærekrafts- og plasshensyn. For eksempel donerer vi penger til Kreftforeningen hver måned, men vi kjøper aldri rosa-sløyfe-rælet. Rett og slett fordi vi ikke har noen intensjon om å gå rundt med en brosje de fornyer hvert forbannede år og som bare blir ræl uansett. Vi kan godt gi penger - vi bare gidder ikke få en masse ræl for det. Anonymkode: 41e9d...73e 4
Rararara Skrevet 21. november 2020 #4 Skrevet 21. november 2020 Jeg kjøper av barna til kollegaer og av nieser/nevøer. De gjør det samme av oss.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #5 Skrevet 21. november 2020 Har ikke noe til over, og hadde jeg hatt det, hadde jeg likevel ikke sølt bort penger på den måten. Hadde brukt på meg selv 👍 Anonymkode: cae9e...ba8 2
Cata Skrevet 21. november 2020 #6 Skrevet 21. november 2020 Kjøper ikke. Vennene mine bor så langt vekk at om de har barn i "dorullalder" så er det rett og slett ikke praktisk for meg å kjøpe.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #7 Skrevet 21. november 2020 Kjøper bare ting jeg kan bruke, som doruller og tørkeruller, bursdagskort. Bidrar til gjengjeld når venners barn har dugnad. Støtter det lokale skolekorpset med å gi ting til loppemarkedet, samt gå dit og kikke mens jeg kjøper kaffe og vaffel e.l. (Sjelden jeg finner noen ting jeg trenger.) I år var det ikke loppis, så jeg ga penger direkte. Ellers kjøper jeg lodd av håndball/fotballbarna når de står med kakelotteri på senteret. Anonymkode: 58ab3...070
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #8 Skrevet 21. november 2020 Unger og ungdom som gjør en innsats selv kjøper jeg heller av enn når foreldrene pusher dasspapir fordi ungdommen heller vil spille PlayStation. Anonymkode: 56390...3d8 1
Ullvott Skrevet 21. november 2020 #9 Skrevet 21. november 2020 Jeg kjøper av kollegaer, venner og familie, og foretrekker kakebokser istedenfor dopapir pga plassbruk og tiden det tar før det blir oppbrukt. Er ikke veldig kritisk på hvilket formål jeg støtter, så lenge jeg kjenner mottaker.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #10 Skrevet 21. november 2020 Kjøper kun kakebokser. Alt annet er ræl jeg ikke gidder kaste bort penger på. Anonymkode: 372ed...23c
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #11 Skrevet 21. november 2020 Onkelungen til samboer er med på litt av hvert (4H, fotball) pluss at det gjerne er ting for skolen for å samle inn til klassetur. Vi kjøper alltid av han h»(samboer kjøpte akkurat julepapir pakke til 200🤦🏼♀️, fint papir da), ellers kjøper vi fint lite, av og til kjeks osv fra ei venninne som samler inn til oppvekstsenteret. Anonymkode: 9870d...a0d
Fru Uperfekt Skrevet 21. november 2020 #12 Skrevet 21. november 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det et så ekstremt mange salgsdugnader, "alle" selger noe, til inntekt for mer eller mindre gode formål. Hva støtter du/kjøper du? Jeg har tre barn selv, så det er mange dugnader i løpet av ett år, når det er både via skolen og fritidsaktiviteter. Må alltid kjøpe en del selv av dette og. Og så får jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke har mulighet til å gjengjelde hver gang noen som har kjøpt av oss selger noe. Jeg har røflig satt en grense på å kjøpe av tantebarna mine, flere da har jeg ikke mulighet til å støtte. Og så er jeg i mot å støtte dugnader til inntekt for russetid, det må være en god sak som skoletur eller idrettslag, ikke fordi pengene skal sløses bort på fest. Anonymkode: 8e64c...9fe I normale tider så kun de som gidder gå på dørene. Nå av de som gidder ligge lapp i postkassen
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #13 Skrevet 21. november 2020 Tror jeg har lodd fra tre korps, adventskalender fra to idrettsklubber og dopapir fra egen klubb samt barna til ei venninnes. Ingen har solgt bokser med kjeks og karameller enda da. Det kunne jeg faktisk tenkt meg 😊 Anonymkode: 1ed88...724
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #14 Skrevet 21. november 2020 Ingen, har ikke venninner med barn i den alderen, og ingen som banker på her😊 Ville kanskje takket ja til noe nyttig som toalettpapir (men bruker ikke kjøkkenpapir), men ellers lite jeg ser for meg å kjøpe. Anonymkode: d9bd4...095 1
Daria Skrevet 21. november 2020 #15 Skrevet 21. november 2020 Jeg kjøper av unger som står utenfor butikken og selger lodd og kaker - de skal ha for at de faktisk gjør en innsats selv. 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #16 Skrevet 21. november 2020 Absolutt ingen, men om nissene mine begynner å selge noe blir jeg mulig å handle hos dem. Anonymkode: fa115...c96
GammelKaktus Skrevet 21. november 2020 #17 Skrevet 21. november 2020 Kjøper kun av bestevenninna mi sine unger eller bestevennen til guttungen. Kjøper aldri dopapir for jeg foretrekker lambi. 😄
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #18 Skrevet 22. november 2020 Kjøper gjerne lodd, der HELE inntekten går til ungene/foreningen. Men kjøper IKKE kakebokser og ræl der 60% av pengene går til bakmannfirma! Hvorfor skal jeg finansiere kakeboksindustrien? og sitte igjen med fæle kaker. Jeg vil heller støtte min lokale kjøpmann og kjøper kakene derfra. Oppsummert: drit i kakebokssalg, selg lodd! Anonymkode: 4d1fb...1de 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #19 Skrevet 22. november 2020 Mine egne unger og tantebarn så klart. Når venner av dem/unger av mine venner/tidligere klassekamerater av mine barn selger noe til inntekt for for eksempel håndball eller russegruppe så kjøper jeg om jeg har råd og det er noe jeg trenger. Anonymkode: 93248...08f
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #20 Skrevet 22. november 2020 Kjøper kun på julemarkedet til mitt eget barn sin skole, og kun om der er noe jeg virkelig har lyst å kjøpe. Er ikke interessert å kjøpe ræl jeg ikke trenger for å finansiere andre barn sine fritidsaktiviteter, synes det er skikkelig ufint og respektløst å pushe salg på venner og familie. Anonymkode: 1aa05...a71 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå