Gå til innhold

Barnehagelærer, skifte jobb- til hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva annet kan utdannelsen brukes til?

Anonymkode: 2bbe7...e6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre ingenting. Helt ubrukelig utdannelse som jeg angrer bittert på at jeg tok.

Tror man kan komme seg unna barnehage med videreutdanning. Men selv da er det så utrolig mange andre som blir prioritert før oss. Sosionomer, sykepleiere, fagarbeidere...

Anonymkode: 8037e...35a

• Liker 1
Skrevet

Kjenner barnehagelærere som er praksiskoordinator på høgskole, leder i Frivilligsentralen, ungdomskonsulent i kommen, en lederstilling i Vinn...

Anonymkode: 135d7...a0e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Mange offentlige stillinger driter i hva man er utdannet som, og de fleste offentlige etater trenger jo en barnehagetante til å holde de ansatte i ørene.

Men du kan jo bare ta en master i noe nyttig, mange av dem krever bare bachelorgrad, men driter i hva. Noen krever noen få studiepoeng i noe.

Du kan jo bli yrkesfaglærer på helse og oppvekst.

Endret av ajarRun
Skrevet

Jeg har nå søkt på jobb som miljøterapeut i bolig. 

Man kan også jobbe som miljøterapeut/veileder på skole. 

Anonymkode: b53e2...bee

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner en som er utdannet barnehagelærer og har tatt en del kurs innen ICDP og arbeidet de siste 15 årene på kontor for barnehagene. Hun jobber ikke direkte med barna, men det administrative. Hun har også arbeidet noen år med kun veiledning av foreldrene knyttet til ICDP. 

Skrevet
På 21.11.2020 den 0.38, ajarRun skrev:

Mange offentlige stillinger driter i hva man er utdannet som, og de fleste offentlige etater trenger jo en barnehagetante til å holde de ansatte i ørene.

Men du kan jo bare ta en master i noe nyttig, mange av dem krever bare bachelorgrad, men driter i hva. Noen krever noen få studiepoeng i noe.

Du kan jo bli yrkesfaglærer på helse og oppvekst.

Eeeh.. Det heter ikke barnehagetante! Det er drittslenging. 

Anonymkode: 0d8af...8b5

• Liker 3
Skrevet

Man kan alltids klare å få noe annet, men lite "bra". Videreutdanning er veien videre slik jeg ser det. (Hilsen barnehagelærer som ikke holdt ut mer enn tre år før jeg heiv meg på videreutdanning).

Anonymkode: 3ad1a...e10

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man kan alltids klare å få noe annet, men lite "bra". Videreutdanning er veien videre slik jeg ser det. (Hilsen barnehagelærer som ikke holdt ut mer enn tre år før jeg heiv meg på videreutdanning).

Hvilken videreutdanning hjelper deg å komme bort fra barnehagen? Spesped og Master i barnehageped fører deg vel ofte tilbake i barnehagen igjen uten så mye økonomisk kompensasjon for kompetansen?

Anonymkode: ac48c...4d9

Skrevet

Læreren min på vg2 barne- og ungdomsarbeiderfag hadde tidligere utdanning som barnehagelærer. 

Anonymkode: e9469...d11

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eeeh.. Det heter ikke barnehagetante! Det er drittslenging. 

Anonymkode: 0d8af...8b5

Hva heter de da? Eksen min jobbet som barnehagetante...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken videreutdanning hjelper deg å komme bort fra barnehagen? Spesped og Master i barnehageped fører deg vel ofte tilbake i barnehagen igjen uten så mye økonomisk kompensasjon for kompetansen?

PPU-Y, eller master i yrkespedagogikk så er du videregåendeskolelærer. Du passer fortsatt på unger, men de kan iallefall tørke sin egen ræv og sitt egent snørr. Stort sett iallefall.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Læreren min på vg2 barne- og ungdomsarbeiderfag hadde tidligere utdanning som barnehagelærer. 

Anonymkode: e9469...d11

Ja, nesten alle på yrkesfag har bakgrunn fra å jobbe med det de underviser i.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, med spesped havner man gjerne på ppt, men man kan velge logopedi og jobbe med folk i alle aldre. Ellers kan man ta master i pedagogikk, utdanningsledelse og rådgivningsvitenskap feks og få andre jobber

Skrevet

Lærer på vgs i helse og oppvekst, barne og ungdomsarbeider osv. Trenger vel mer utdanning for det da.

Eventuelt miljøterapeut. Har hatt et par pedagogikk utdannede hos oss. Jobber i bolig for Psykisk utviklingshemmede.

Anonymkode: c258e...712

Skrevet
På 21.11.2020 den 0.09, AnonymBruker skrev:

Hva annet kan utdannelsen brukes til?

Anonymkode: 2bbe7...e6e

Jeg er barnehagelærer i bunn, har mastergrad som logoped. Elsker jobben som logoped!!

Anonymkode: b785f...a23

Skrevet

Jeg er barnehagelærer i bunn, har mastergrad som logoped. Elsker jobben som logoped!!

Kan jeg spørre hva du tjener og hvor du jobber? 

Skrevet

Kan jeg spørre hva du tjener og hvor du jobber? 

Jeg jobber i en kommune, tjener 550.000 og er relativt nyutdannet.

• Liker 1
Skrevet

Vet at hvis man tar master i spesped, så har man veldig mange jobbmuligheter og kan jobbe ilag med sosionomer, lærere og sykepleiere feks. Tar barnehagelærer-utdanninga nå, og planen er å ta master i spesped etter å ha fullført bachelor

Anonymkode: c04fc...5bf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...