Gå til innhold

Beste ferdig-kålrabistabbe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg elsker kålrabistappe, og det er litt vel mye styr å lage det bra bunn hver gang.

Hva er deres favoritt når det kommer til ferdigstappe? Jeg har ikke prøvd så mange, i dag testet jeg en fra Kiwi. Den var så midt på treet, hva er deres erfaring?

Sesongens første pinnekjøttmiddag står for tur i helgen, gleder meg!

Anonymkode: f9eda...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt ikke svar på det du spør om, men jeg syns kålrabistappe er superenkelt å lage, og har aldri vurdert å kjøpe ferdig. :ler: Det er godt vi mennesker er forskjellige.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smakt stappe lagd av pulver fra Toro, og selv om det ikke blir det samme som hjemmelaget så var den helt grei (bruk kjøttkraft/ buljong).

Ellers vil jeg si som allerede sagt i tråden, lag den selv. Veldig enkelt, og veldig mye bedre 😊

Anonymkode: 7b0c6...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den fra kiwi er god. Men du trenger ikke lage det fra bunnen hver gang, lag en stor mengde og frys ned. Jeg har kålrabistappe til to middager i frysen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til julematen har du vel tenkt til å lage fra bunnen av?! Jeg lager uansett selv, da jeg syns at di ferdige smaker blæh. Kålrot og gulrot kokt i kjøttfond fra knorr blir en fantastisk base til en kjempe god kålrabistappe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokt og klar fra Senja! Bedre enn hjemmelaget. Men usikker på om den selges utenfor Nord-Norge.

Anonymkode: 32dfa...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmelaget rabbestappe med fløte i er det beste som finnes. 🤤

Anonymkode: 471bc...60f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fra Meny synes jeg er god! Bruker den tom på julaften 😂 ja, mye dyrere enn å lage selv, men jeg er hverken fornøyd med min eller mannens.

Prøvde nettopp den fra Coop Extra, den var grusom! Veldig besk. Slet med å spise det jeg hadde forsynt meg med (måtte tom gå i søpla og sjekke datoen,  så ille synes jeg den var).

Anonymkode: 5ffd5...e7b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje den fra Kiwi og den fra salatskapet på Rema er samme produsent, jeg har bare testet Rema sin, men den blir veldig god hvis du bare blander inn litt pepper og bittelittegranne salt.
Serverte den for første gang til en pinnekjøttmiddag for noen år siden, og mamma, som er supersær på kålrabistappa si, trodde jeg hadde laget den selv. 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Hmmmmmm said:

Til julematen har du vel tenkt til å lage fra bunnen av?! Jeg lager uansett selv, da jeg syns at di ferdige smaker blæh. Kålrot og gulrot kokt i kjøttfond fra knorr blir en fantastisk base til en kjempe god kålrabistappe. 

Jaja, jeg bare er litt i overkant glad i det, så tenkte å høre hva folk mener om de ferdige, for nå om dagen har det blitt stappe flere ganger i uka 😄

Men neida, er ikke såå mye greier å lage fra bunn, bare innimellom er det ok med meget kjappe middager her jeg tusler alene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gi meny sin et forsøk :) Greit tips å lage opp og fordele så jeg har en del i frysa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har smakt den fra Bama, var grei etter jeg tilsatte fløte. Syns det er så lett å lage så jeg kjøper sjelden ferdig.  Skrelle, koke med et par gulrøtter, mose, tilsette smør, fløte, salt, pepper, muskat og pinnekjøttkraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er alle de "ferdige"/"halvferdige" ikke godkjent. 

Men for alle dere som er vant med fløte eller lignende i stappa, er de sikkert greie nok. 

Jeg er vestlending fra "pinnekjøttland". Her er det kun kålrabi (med en gulrot eller to), salt og godt med pepper som gjelder. Fløte eller melk er styggedom. 

Anonymkode: 2957f...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rart at så mange syns det smaker vondt. :klo: Jeg syns de smaker ok alle som jeg har smakt og tar i samme slengen med ertestuingene av samme slaget. Jeg er bare en person i husholdet og bruker litt av og til som tilbehør til middag eller på brødskive, så jeg gidder ikke styre med å lage sev, men forstår at hjemmelaget er noen hakk opp på smakshimmelen. Det meste pleier jo å være det.  

Kan dere som vet om den lureste oppskriften gi oss andre fremgangsmåten her, så vi kan forsøke den beste? :spise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Moonlight40 skrev:

Pleier å gjøre som min mor. Lage tykk hvit saus og stappe kokt kålrabi inn. 

Slik gjør jeg også, sper med kokevannet fra kålrabien og litt melk. Og aldri muskat i kålrabistabbe, men i kålstuing er muskat et must for å få rett smak.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker ikke hvit saus i stappa. Bruker smør og fløte 😋 Har også i en potet og noen gulrøtter - og moser den litt grovt. Er ikke så glad i finmost stappe. Gulrot gir fin farge og smak. 

Anonymkode: 75dac...0a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at det soleklart er best med hjemmelaget.

Men jeg lurte på hvilke ferdiglaget som er best, ikke at jeg burde lage selv 😄

Det er enkelt å lage, men det er tross alt forskjell på å lage selv, og på å legge en ferdigpose i et vannbad, både i arbeid og tid. Til hverdags hender det jeg bare kjører noe helt enkelt, og da kan noen minutter i vannbad være greit (bor alene). Til pinnekjøttet som skal prøves til uka skal jeg selvfølgelig lage stappe selv, den består av 99% kålrabi.

Forguder pinnekjøttet ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittelen blir litt morsom her. :fnise:   

Beste ferdig-kålrabistabbe... Høres ut som en insisterende sørlending som ikke vil si P i ordene sine. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

Tittelen blir litt morsom her. :fnise:   

Beste ferdig-kålrabistabbe... Høres ut som en insisterende sørlending som ikke vil si P i ordene sine. 

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...