AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #1 Skrevet 20. november 2020 På jobben min klages det over for lite initiativ.. jeg har lagt ut en invitasjon på vår avd gruppe, der jeg inviterer min avd hjem til meg på spekemat og kos i des. Alle gar sett meldingen, men ingen svarer eller trykker liker. kjenner jeg blir så lei. De vil garantert om vi snakker om det på jobb. Men mister helt initiativ lysten til å foreslå noe når de ikke engang kan svare?? Kjenner jeg ikke har lyst å ta det opp på jobb, når de nå har sett invitasjonen, og ikke gidder å svare. aaah frustrert Anonymkode: 8d0f5...a06 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #2 Skrevet 20. november 2020 Ja for det syns du var lurt?? Man inviterer ikke til festlig lag for øyeblikket! Anonymkode: fd827...825 9
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #3 Skrevet 20. november 2020 Det er en uting det der, at folk venter i det lengste før de svarer på en Facebook-invitasjon. Meg selv innkludert. Tror kanskje Facebook-invitasjoner virker for useriøse for mange. Spør dem personlig, si at du trenger å vite hvor mange. Ellers er det fort sånn når folk får invitasjonen på Facebook «Å, en invitasjon, så koselig, må sjekke om det passer.» Og så går det i glemmeboka til de får en påminnelse nærmere eventen. En annen ting er jo det som blir nevnt over meg; er det innafor å invitere til private førjulsselskap i år? Jeg dømmer ikke, bare spør, og det er fint mulig det er helt i orden om noen uker. Men mange vegrer seg nok for å svare og legge planer lenge i forkant for tiden. Anonymkode: 85eae...5a2 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #4 Skrevet 20. november 2020 Jeg ville nok kvidd meg på å dra hjem til noen nå når man ikke skal møte så mange, spesielt i desember før man skal hjem og møte eldre slektninger. Kanskje ingen vil være den første som takker nei pga det, av frykt for å virke kjip? Men det høflige ville jo vært å gi respons selvfølgelig. Mener bare du ikke må ta det personlig 🙂 (Ellers mye kudos for å ta initiativ, arbeidslivet trenger slike som deg!👏) Anonymkode: cce1a...4fd 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #5 Skrevet 20. november 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja for det syns du var lurt?? Man inviterer ikke til festlig lag for øyeblikket! Anonymkode: fd827...825 Vi er 3 kollegaer som jobber sammen hver eneste dag.. så vi er ikke mer utsatt for korona hjemme hos meg eller på jobb Anonymkode: 8d0f5...a06 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #6 Skrevet 20. november 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en uting det der, at folk venter i det lengste før de svarer på en Facebook-invitasjon. Meg selv innkludert. Tror kanskje Facebook-invitasjoner virker for useriøse for mange. Spør dem personlig, si at du trenger å vite hvor mange. Ellers er det fort sånn når folk får invitasjonen på Facebook «Å, en invitasjon, så koselig, må sjekke om det passer.» Og så går det i glemmeboka til de får en påminnelse nærmere eventen. En annen ting er jo det som blir nevnt over meg; er det innafor å invitere til private førjulsselskap i år? Jeg dømmer ikke, bare spør, og det er fint mulig det er helt i orden om noen uker. Men mange vegrer seg nok for å svare og legge planer lenge i forkant for tiden. Anonymkode: 85eae...5a2 Har ikke skrevet eksakt dato, bare luftet om det hadde vært interesse for det neste mnd en gang. Om ingen er interessert så er det greit. Men fint med en tilbakemelding uansett da. veldig kjedelig å ta initiativ til noe når ingen gidder å svare. når vi har møter er det alltid klage på at vi er så lite sosiale og lite teambuilding.. gjerne av de samme personene som aldri svarer på arrangement eller takker nei når noen foreslår noe Anonymkode: 8d0f5...a06
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #7 Skrevet 21. november 2020 Her er det vel bare å ta hintet og glemme hele greia? De er ikke interessert, går jeg ut i fra. Det kan hende du tar alt som blir sagt veldig bokstavelig, blir litt som de som alltid sier at "vi må ta en kaffe en dag", eller som alltid nevner at vi snart må møtes, men det er de samme frasene hele tiden, og det menes egentlig ikke noe med det. Om de fortsetter å klage på neste møte, så er det bare å si at du har foreslått noe sosialt, men ikke en gang fått tilbakemelding... Anonymkode: 8e175...7aa 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #8 Skrevet 21. november 2020 Spør de muntlig istedet. Jeg glemmer dessverre å svare på slikt fordi jeg glemmer det like fort som jeg har lest det. Anonymkode: df13c...331 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #9 Skrevet 21. november 2020 Pga de ikke har lyst. Man sitter sammen på jobb å snakker, tåkeprater om ting man egentlig ikke mener. "Å ja, det hadde vært koooselig" Så sier neste det samme...så er surra i gang. Typisk norsk saueflokkmentalitet. Synes også det var en helt merkelig måte å invitere TRE!! mennesker på, da måtte du gjøre det digitalt! Herregud. Så blir du lei deg, skjerp deg. Sytekjerring. Anonymkode: 18d42...746 2
Daria Skrevet 21. november 2020 #10 Skrevet 21. november 2020 Hvis dere bare er tre stykker og treffes på jobb hver dag er det jo litt pussig å ta det digitalt heller enn å bare snakke om det. Særlig når det strengt tatt er mer et forslag enn en invitasjon og man uansett må diskutere videre. Prøv å foreslå en konkret dato, det er lettere å forholde seg til og mer forpliktende å svare på.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #11 Skrevet 21. november 2020 Jeg svarer ikke på sånt fordi jeg ikke liker å være sosial men folk blir fornærma om jeg sier nei og de stempler meg som hun som aldri skal være med på noe. Så jeg fører opp "kanskje" og dikter opp en unnskyldning i siste liten slik at det virker som at jeg hadde skikkelig lyst ivei på sånn men ikke kunne. Det føles litt lettere sånn. Spesielt ift utdrikkningslag og babyshowers etc (som jeg forøvrig ikke kan fatte at jeg fremdeles blir invitert til) Anonymkode: 22894...c6b 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #12 Skrevet 21. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Pga de ikke har lyst. Man sitter sammen på jobb å snakker, tåkeprater om ting man egentlig ikke mener. "Å ja, det hadde vært koooselig" Så sier neste det samme...så er surra i gang. Typisk norsk saueflokkmentalitet. Synes også det var en helt merkelig måte å invitere TRE!! mennesker på, da måtte du gjøre det digitalt! Herregud. Så blir du lei deg, skjerp deg. Sytekjerring. Anonymkode: 18d42...746 Til opplysning er jeg operert, og vært sykemeldt i snart 6 uker.. så den eneste måten vi treffes på er på SoMe. vi er en gjeng som finner på sosiale ting sammen... fikk svar i dag av samtlige. Alle synes dette var toppers og alle vil komme! Gå å ta deg en bolle! Ditt bitre sure nettroll Anonymkode: 8d0f5...a06
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #13 Skrevet 21. november 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er 3 kollegaer som jobber sammen hver eneste dag.. så vi er ikke mer utsatt for korona hjemme hos meg eller på jobb Anonymkode: 8d0f5...a06 Hva er vitsen med å sende ut invitasjon til 2 personer? Kunne du ikke bare spurt de på jobb? Anonymkode: cab61...1d3
Gjest O.G. Skrevet 21. november 2020 #14 Skrevet 21. november 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: På jobben min klages det over for lite initiativ.. jeg har lagt ut en invitasjon på vår avd gruppe, der jeg inviterer min avd hjem til meg på spekemat og kos i des. Alle gar sett meldingen, men ingen svarer eller trykker liker. kjenner jeg blir så lei. De vil garantert om vi snakker om det på jobb. Men mister helt initiativ lysten til å foreslå noe når de ikke engang kan svare?? Kjenner jeg ikke har lyst å ta det opp på jobb, når de nå har sett invitasjonen, og ikke gidder å svare. aaah frustrert Anonymkode: 8d0f5...a06 Gi blanke i å invitere igjen.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #15 Skrevet 21. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Til opplysning er jeg operert, og vært sykemeldt i snart 6 uker.. så den eneste måten vi treffes på er på SoMe. vi er en gjeng som finner på sosiale ting sammen... fikk svar i dag av samtlige. Alle synes dette var toppers og alle vil komme! Gå å ta deg en bolle! Ditt bitre sure nettroll Anonymkode: 8d0f5...a06 Jeg er hverken bitter eller sur Nå er dere plutselig en gjeng som finner på sosiale ting sammen? Var jo ikke det i ditt første innlegg. Smartass. Anonymkode: 18d42...746 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå