AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #1 Skrevet 20. november 2020 Jeg har en kjæreste som nesten alltid ringer meg mens han skramler med kasseroller, panner og tapper og bruser med vann på kjøkkenet, eller går gjennom byen med masse trafikk og byggebråk. Alle disse høye lydene blir ofte forvrengt til metalliske høye jævlige lyder å høre på gjennom tlf. Når han er hjemme har han høytaler på tlf mens han roper til tlf, mens han ofte er noen meter unna og skramler med et eller annet som lager bråk. Jeg må ofte spørre om igjen for jeg hører ikke hva han sier, og jeg kommentarer hver gang at det er slitsomt å føre tlf samtaler med han når han aldri kan sitte i ro eller ha det litt rolig rundt seg når han ringer meg. Da blir han sur og sier jeg klager, men jeg kjenner ingen andre som er sånn. Når han ringer meg har jeg det som oftest rolig rundt meg, så han opplever sjeldent at det er vanskelig å føre en samtale avbrutt av metalliske lyder og bråk. Måtte bare få ut litt frustrasjon 😒 Anonymkode: c89b5...2fe
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #2 Skrevet 20. november 2020 Uffamei, det må være fælt. Tenker du må slå opp snart, han er sikkert utro og forsøker å dekke over det med kasserollebråk. Anonymkode: 24387...3df 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #3 Skrevet 20. november 2020 Si til han at han får ringe deg tilbake etter at han har lagd middag. Anonymkode: b3a10...ec0 7
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #4 Skrevet 20. november 2020 Hvis han ikke gidder å forstå hvor slitsomt det er så gjør det samme tilbake. Stå på kjøkkenet å rydd ut av oppvaskmaskinen med litt mer bråk en hva som er nødvendig. Anonymkode: 9e24c...895 9
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #5 Skrevet 20. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en kjæreste som nesten alltid ringer meg mens han skramler med kasseroller, panner og tapper og bruser med vann på kjøkkenet, eller går gjennom byen med masse trafikk og byggebråk. Alle disse høye lydene blir ofte forvrengt til metalliske høye jævlige lyder å høre på gjennom tlf. Når han er hjemme har han høytaler på tlf mens han roper til tlf, mens han ofte er noen meter unna og skramler med et eller annet som lager bråk. Jeg må ofte spørre om igjen for jeg hører ikke hva han sier, og jeg kommentarer hver gang at det er slitsomt å føre tlf samtaler med han når han aldri kan sitte i ro eller ha det litt rolig rundt seg når han ringer meg. Da blir han sur og sier jeg klager, men jeg kjenner ingen andre som er sånn. Når han ringer meg har jeg det som oftest rolig rundt meg, så han opplever sjeldent at det er vanskelig å føre en samtale avbrutt av metalliske lyder og bråk. Måtte bare få ut litt frustrasjon 😒 Anonymkode: c89b5...2fe Det høres irriterende ut. Rett og slett. Si det rett ut til han det gjelder. Kan dere ikke heller evt. sende sms når han er i farten med andre gjøremål?🤗👌🏻😌 Anonymkode: 27370...22f 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #6 Skrevet 20. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uffamei, det må være fælt. Tenker du må slå opp snart, han er sikkert utro og forsøker å dekke over det med kasserollebråk. Anonymkode: 24387...3df Det er slitsomt å måtte rope til hverandre fordi vi Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Si til han at han får ringe deg tilbake etter at han har lagd middag. Anonymkode: b3a10...ec0 Det gjør jeg ofte men da blir han sur. Han forstår ikke hvor mye bråk det blir i bakgrunnen når han aldri kan sitte i ro, men alltid holder på med et eller annet som skramler, og så har han ofte musikk eller tv på i bakgrunnen. Det er slitsomt å måtte spørre om igjen og rope for at han skal høre hva jeg sier. Ts Anonymkode: c89b5...2fe 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #7 Skrevet 20. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres irriterende ut. Rett og slett. Si det rett ut til han det gjelder. Kan dere ikke heller evt. sende sms når han er i farten med andre gjøremål?🤗👌🏻😌 Anonymkode: 27370...22f Nei det gidder han ikke, sier han. Ts Anonymkode: c89b5...2fe
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #8 Skrevet 20. november 2020 Foreslå at han kan ha på tv med et program som er teksta så han kan slå ned lyden, eller legge sammen klær eller noe annet stille. Jeg forstår ham! Har alltid mye å gjøre, og liker å snakke mens jeg gjør andre ting Anonymkode: 86a2f...c49 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #9 Skrevet 20. november 2020 Kommunikasjon. Hvis kommunikasjon ikke fungerer, gjør det samme tilbake. Bruk gjerne øretelefoner, for det gjør lyden ekstra grusom. Hold på med masse bråk når du ringer. Noen folk må oppleve det selv for å forstå ting. Anonymkode: bf15d...6cd 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #10 Skrevet 20. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjør jeg ofte men da blir han sur. Han forstår ikke hvor mye bråk det blir i bakgrunnen når han aldri kan sitte i ro, men alltid holder på med et eller annet som skramler, og så har han ofte musikk eller tv på i bakgrunnen. Anonymkode: c89b5...2fe Da bare sier du at du ikke har anledning til å prate nå, og ringer ham opp 30-45 min seinere. Eller begynner å tekste istedet, si at du liker det best. Anonymkode: b3a10...ec0 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #11 Skrevet 20. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommunikasjon. Hvis kommunikasjon ikke fungerer, gjør det samme tilbake. Bruk gjerne øretelefoner, for det gjør lyden ekstra grusom. Hold på med masse bråk når du ringer. Noen folk må oppleve det selv for å forstå ting. Anonymkode: bf15d...6cd Noen folk lever fint med støy. Anonymkode: b3a10...ec0 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #12 Skrevet 20. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Noen folk lever fint med støy. Anonymkode: b3a10...ec0 Gjennom tlf blir lyder som biler og skramling med kasseroller forvrengt til metalliske lyder. Å tappe vann som bruser mens man har tlf like ved siden, av blir et øredøvende brus. Anonymkode: c89b5...2fe 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #13 Skrevet 20. november 2020 Neste gang han ringer deg så setter du musikk på full guffe og stiller deg helt inntil høytaleren. Så snakker du helt vanlig. Anonymkode: dcca3...6dd 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #14 Skrevet 20. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjennom tlf blir lyder som biler og skramling med kasseroller forvrengt til metalliske lyder. Å tappe vann som bruser mens man har tlf like ved siden, av blir et øredøvende brus. Anonymkode: c89b5...2fe Klart. For deg og meg som er sensitive overfor lyd og ulyd er det grusomt. For ganske andre mennesker kan slik støy være nøytral eller fin lyd. Anonymkode: b3a10...ec0 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #15 Skrevet 20. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klart. For deg og meg som er sensitive overfor lyd og ulyd er det grusomt. For ganske andre mennesker kan slik støy være nøytral eller fin lyd. Anonymkode: b3a10...ec0 Jeg er sensitiv for skarpe høye lyder pga hodeskade, men trodde dette var noe alle reagerte på? Det er ikke bare skarpe lyder, men vanskelig å høre hva han sier pga bråk.. Ts Anonymkode: c89b5...2fe 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #16 Skrevet 20. november 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bare skarpe lyder, men vanskelig å høre hva han sier pga bråk.. Ts Anonymkode: c89b5...2fe Han reagerer tydeligvis ikke på det Anonymkode: b3a10...ec0 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #17 Skrevet 20. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han reagerer tydeligvis ikke på det Anonymkode: b3a10...ec0 Han hører ikke det jeg hører.. Ts Anonymkode: c89b5...2fe 1
Krysopras Skrevet 21. november 2020 #18 Skrevet 21. november 2020 Virker som at enkelte får en slags tilfredsstillelse av å ringe fra støyende og upassende omgivelser, istedenfor å vente litt eller oppsøke en roligere plass. Har selv kjent noen slike, og har per i dag en god venn som ofte ringer meg når han står i kassakø. Han snakker vekselvis med meg og med ekspeditøren. Irriterende, og helt merkelig, men han er uvillig til å forklare hvorfor han gjør dette. Tror ikke han forstår det selv. 6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #19 Skrevet 21. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det gjør jeg ofte men da blir han sur. Han forstår ikke hvor mye bråk det blir i bakgrunnen når han aldri kan sitte i ro, men alltid holder på med et eller annet som skramler, og så har han ofte musikk eller tv på i bakgrunnen. Det er slitsomt å måtte spørre om igjen og rope for at han skal høre hva jeg sier. Ts Anonymkode: c89b5...2fe Det gjør ikke noe om han blir sur. Si det likevel, inntil han lærer. "Jeg hører ikke hva du sier med så mye støy i bakgrunnen, ring meg når du er ferdig". Du skal ikke ta ansvar for hans følelser, som at han blir sur, det må han. Ditt ansvar er å sette grenser for deg. Anonymkode: 640c3...b3a 7
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #20 Skrevet 21. november 2020 Bare si hæ helt til han slutter å bråke. Han må jo bli lei av å gjenta seg selv😆 Anonymkode: 47973...1f3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå