AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #1 Skrevet 20. november 2020 Hva foretrekker du og hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: f1dfb...7bb
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #3 Skrevet 24. november 2020 Ikke sykepleier, men annen bachelor i helse- og omsorgsretningen, med videreutdanning. Psykiatri, elsker det, men det avhenger veldig av arbeidsmiljøet. Har jobbet på to steder, det ene akutt og der var miljøet dårlig, mens andre stedet som også er lukket avdeling, har godt arbeidsmiljø. Anonymkode: b9af0...7e4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #4 Skrevet 24. november 2020 Somatikken. Det blir for tungt å forholde seg til alle verdens elendighet i psykiatrien, tilbakefall til rusmiljøet, osv. Anonymkode: f7591...248 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #5 Skrevet 24. november 2020 Hvis jeg var sykepleier så ville jeg jobbet på forskningspost. Kun dagtid og mange spennende prosjekter man får være med på Anonymkode: 2a7ee...673
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #6 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Somatikken. Det blir for tungt å forholde seg til alle verdens elendighet i psykiatrien, tilbakefall til rusmiljøet, osv. Anonymkode: f7591...248 Psykiatri er så innmari mye mer enn "all verdens elendighet" - men jeg skjønner jo at du tydeligvi ikke vet hva du snakker om. Anonymkode: b9af0...7e4 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #7 Skrevet 24. november 2020 Psykiatrien, gjerne med eldre 😍. Der får du alltids noe somatisk også. Det er som oftest god bemanning, og rolig utskifting av pasienter. Ikke så mye gjennomtrekk. Mange spennende og koselige mennesker! Anonymkode: de80a...356 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #8 Skrevet 24. november 2020 Helt klar psykiatrien. Som regel bedre bemanning, og man har tid til å bli godt kjent med pasientene. Trivdes kjempegodt i praksis i psykiatrien da jeg var sykepleierstudent. Var flere dager jeg kom gråtende hjem da jeg var i somatikken. For et arbeidspress! Er litt smak og behag hva man foretrekker, men jeg trivdes best i psykiatrien. Anonymkode: 166a5...e17 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #9 Skrevet 24. november 2020 Rus/psykiatri - uten tvil! På sykehus er det samlebånd, man løper fra prosedyre til prosedyre, kan ikke spørre pasienten hvordan de har det for man har ikke tid til og høre på svaret. Løper forbi pårørende i gangene som sårt trenger noen og snakke med, men klokker ringer, pasientene skal ha mat, noen skal ha iv osv. I rus/psykiatri er en viktig del av jobben min og snakke med pasientene. Anonymkode: 8df88...3ff 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #10 Skrevet 24. november 2020 Er vernepleier, men svarer likevel da jeg har jobbet begge steder. Psykiatrien er helt klart min favoritt! Man får et annet forhold til brukerne, arbeidsdagene er varierte, og jeg personlig syntes det er spennende og interessant å sette seg inn i ulike enkeltpersoner sin bakgrunn og tankesett. Er godt å kunne være til hjelp, men man får også (MYE) å bryne seg på. Somatikken (jeg jobbet med eldre) var også helt greit, men dagene var veldig like og lite utfordrende. De eldre var for "snille" for meg, samt at jeg ikke er like interessert i somatikk enn psykatri. I tillegg er det travelt og dårlig bemanning. Dagene bestod bare av rutiner (vet man er glad i den forutsigbarheten) og dårlig samvittighet. Der jeg jobbet var det en greie å få brukerne opp fortest mulig om morgenen, og det føles ikke bra å nærmest dra dyna av folk. Det blir brukt mye tvang, og jeg vil skylde det på dårlig bemanning.. Anonymkode: 7c6da...a7c 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå