Gå til innhold

Dårlig mor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva definerer du en dårlig mor?

Anonymkode: 5de29...fd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En mor/far som ikke evner å ta seg av barnet, og heller ikke tar i mot hjelp eller støtte for å sørge for at barnet får det barnet trenger. 

• Liker 3
Skrevet

Det gjør jeg egentlig ikke. 

Jeg har møtt min andel foreldre, også mødre, som strever med mye ulikt. De fleste gjør så godt de kan. 

Anonymkode: c9624...9de

• Liker 3
Skrevet

1. Dårlig økonomi 

2. Lite nettverk. 

3. Alvorlig psykisk syk. 

4. Rusproblemer. 

Og dømmer generelt alenemødre som har fått barn med en udugelig mann etter kort tids bekjentskap. 

Anonymkode: 34ab2...804

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

1. Dårlig økonomi 

2. Lite nettverk. 

3. Alvorlig psykisk syk. 

4. Rusproblemer. 

Og dømmer generelt alenemødre som har fått barn med en udugelig mann etter kort tids bekjentskap. 

Hvordan gjør dårlig økonomi og lite nettverk noen til en dårlig mor? Kan være mange grunner for dette...

Anonymkode: a4067...d47

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

1. Dårlig økonomi 

2. Lite nettverk. 

3. Alvorlig psykisk syk. 

4. Rusproblemer. 

Mange barn som har vokst opp i hjem med laber økonomi og lite nettverk, sånn det er sagt.

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva definerer du en dårlig mor?

Anonymkode: 5de29...fd1

En dårlig mor er en mor som ikke skulle hatt barn. En mor som er voldelig, avvisende, tiltaksløs og likeglad ovenfor barnet. 

• Liker 2
Skrevet

En mor som ikke tar seg av barnets fysiske og emosjonelle behov og som heller ikke ber om hjelp for dette. Som driver psykisk eller fysisk mishandling. Som ikke følger opp om barnet har behov for ulike tiltak eller støtte i utvikling. 

Anonymkode: eb9d1...8c7

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Bikbokelsker skrev:

En dårlig mor er en mor som ikke skulle hatt barn. En mor som er voldelig, avvisende, tiltaksløs og likeglad ovenfor barnet. 

Mange barn som har vokst opp i hjem med en mor som er voldelig, avvisende, tiltaksløs og likeglad ovenfor barnet , sånn det er sagt.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mange barn som har vokst opp i hjem med en mor som er voldelig, avvisende, tiltaksløs og likeglad ovenfor barnet , sånn det er sagt.

Tipper de har det hakket verre du.

Skrevet
3 minutter siden, Bikbokelsker skrev:

Tipper de har det hakket verre du.

Ikke nødvendigvis. 

Skrevet

Ikke nødvendigvis. 

Så det er bedre å bli dengt og kastet i et skap, enn at familien ikke har råd til sydentur? Er du helt ute ?

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Dårlig økonomi 

2. Lite nettverk. 

3. Alvorlig psykisk syk. 

4. Rusproblemer. 

En alenemor kan fint være en langt bedre mor enn de som har vokst opp med mor og far hjemme - mange av de parrene leverer glansbilder og gir F i barna sine.

Anonymkode: 5f486...c3e

• Liker 7
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Dårlig økonomi 

2. Lite nettverk. 

3. Alvorlig psykisk syk. 

4. Rusproblemer. 

Så en mor som ikke bryr seg om barnets beste er innafor så lenge hun har god økonomi og har stort nettverk? 

• Liker 6
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Dårlig økonomi 

2. Lite nettverk. 

3. Alvorlig psykisk syk. 

4. Rusproblemer. 

Forferdelig innlegg.... her er det fasade og rammebetingelser som gjelder skjønner jeg!

Enig med en annen bruker i at de aller fleste gjør sitt beste. De store heltene for meg er de som anstrenger seg for å gjøre det beste for barnet sitt, på tross av slike utfordringer som nevnt over. Leste en gang om en mor som slet med schizofreni, en alvorlig sinnslidelse. Far var normalt fungerende. Hun beskrev kraftanstrengelsen den dagen hun måtte trosse sykdommen; hun hadde bestemt seg for å bake en bursdagskake til datteren, hele tiden mens hun kjempet med tankeforstyrrelsene denne lidelsen fører med seg. Jeg gråt og leste... mange av oss vet ikke hvor heldige vi er!

Kommer bare på ei jeg vil kalle for dårlig mor her jeg sitter: mor til ei venninne av meg. Hun slet ikke med noen av disse utfordringene, men har likevel ødelagt selvfølelsen til datra si. Ved hele tiden å hakke, kritisere. Aldri ros og anerkjennelse. Resultat er en kvinne som ber om unnskyldning for sin eksistens.

• Liker 3
Skrevet

En dårlig mor kan ha stort nettverk og være styrtrik, men alikevel ikke bry seg. En god mor er der for barnet sitt, skaffer seg hjelp når hun trenger det og tar varr på seg selv slik at hun kan ta vare på barnet også. 

Anonymkode: 26024...e9f

• Liker 3
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og forferdelig er det. 

Anonymkode: 26024...e9f

• Liker 1
Skrevet

alenemødre....

Anonymkode: 99453...4ce

• Liker 1
Skrevet

alenemødre....

Anonymkode: 99453...4ce

Forklar.

Anonymkode: 5f486...c3e

• Liker 1
Skrevet

- Dårlig økonomi (Når det er selvforskyldt i form av dårlige økonomiske valg) 

- Ingen grensesetting og barna får bestemme 

- Når forelderen tillegger barnet høyere alder enn realiteten fordi barnet "er så moden for alderen", så derfor kan barnet klare det meste alene, uten at forelderen følger opp videre. (næring, lekser, beskjeder, stå opp, hygiene, avtaler foreks) 

- Mange kjærester som barnet stadig må bli glad i for så å aldri se dem igjen

- Løgner 

( Og ja, noen nevner dette med dårlig sosialt nettverk. Dette er jeg til en viss grad enig i. Det er ikke lett å være det barnet der forelderen aldri viser seg i offentlige rom eller viser interesse for å bli kjent med foreldre til venner. ) 

- Hvis forelderen ikke følger opp tannlegetimene til barnet (!!) 

Dette er omsorgssvikt i mine øyne, og selvopplevd. 

Anonymkode: d7f55...5bd

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...