Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i hvert fall kulturelt kristen, religiøst er jeg søkende etter å oppleve sannhet. Jeg vil føle sannheten selv, ikke bare si meg enig med andre fordi at de krever det. Etter å ha lest en del om de store religioner, har jeg funnet at Jesu lære står seg godt - men jeg har likevel innvendinger mot en del av tolkningene og praksisen. Du kan vel si at jeg prøver å finne fram til kjernen i det Jesus forkynte, finne fram til min egen opplevelse av dette.

Anonymkode: 84a76...1ae

Så du har ikke blitt født på ny av Ånden,(Johannes 3:3-6) men satser på at "kirkene"/religion berger/frelser oss siden du nevner kulturelt kristen?

Apostlenes gjerninger 19:2

sa han til dem: «Fikk dere Den Hellige Ånd da dere kom til troen?» Da svarte de: «Vi har ikke engang hørt at det finnes en Hellig Ånd.»

Jesus sier at det er mange som skal si Herre, Herre, men han skal svare at Han aldri kjente dem (Matteus 7:21-23)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, 1 korinter 15:1-4 skrev:

Om det er beviser for at det er en stor løgn som holder mange borte fra frelsen, er det da interesse for å eventuelt gi de beviser for den løgnen slik at de kan starte søken etter sannheten? Slik som at NASA henger i seler osv... Tenk så mange som er ateister pga evolusjonsteorien osv... Eller skal man ikke bry seg om de og deres frelse?

Hva er det du snakker om at NASA henger fra seler?? Ta av seg aluminiumsfoliehatte hei og begynn fra starten, ikke alle er inne i konspirasjonsbobla di! 

Anonymkode: 05ac4...845

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo da, men jeg synes likevel det er feil sted å starte. 

Anonymkode: bd4e6...8da

Er ikke de (ateister) mer opptatt av beviser? Om man kan bevise at det de setter si lit til er løgn, hvordan er ikke det en god plass å starte å lede de til Herren Jesus Kristus?

Det er jo ikke slik at de ikke har hørt om Jesus, men de stoler på at mennesker har svarene og kunnskapen.

Om man kan vise at NASA lyver, tror du ikke mange av de starter å se litt nærmere på ting som blir sett på som sannhet i denne verden?

Slik som dette burde få noen til å tenke om "vitenskapen" har løyet til dem feks: 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke velge å vrake. Jeg gjør et ganske klart skille mellom det gamle og nye testamentet.

Bibelen er skrevet av mennesker. 

Enig i at alt i bibelen er "innåndet av Gud", hva nå enn det måtte bety, men synes ikke det er krystallklart fordetom at alt skal tolkes bokstavelig. 

Ikke bokstavelig, nei. Bibelen er skrevet av mennesker. 

Joda, det er jo skrevet av mennesker det også, så litt merkelig er det nok. Men ikke sååå mye :)

Åja, sier du det? Visste ikke at du hadde definisjonsmakt over hva det innebærer å tilhøre en religion. Dessuten velger jeg ikke bare ut på måfå, om du tror det. Bibelen er jo allerede delt opp i to deler. En gammel, litt rar og ikke så bokstavelig del, og en litt nyere og mer moderne del. 

Hva mener du med dette egentlig? Du tror ikke på at Bibelen er guddommelig inspirert? 

Anonymkode: ea6fc...11d

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du snakker om at NASA henger fra seler?? Ta av seg aluminiumsfoliehatte hei og begynn fra starten, ikke alle er inne i konspirasjonsbobla di! 

Så om man legger ved beviser så regnes ikke det? Eller overser man det med vilje?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med dette egentlig? Du tror ikke på at Bibelen er guddommelig inspirert? 

Joda, i høyeste grad. Skrevet av mennesker, inspirert av Gud. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, 1 korinter 15:1-4 skrev:

Så om man legger ved beviser så regnes ikke det? Eller overser man det med vilje?

Men hva handler tråden om da? Er det om Gud eksisterer eller ikke, eller er det om NASA-astronauter bruker seler eller ikke?? 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Joda, i høyeste grad. Skrevet av mennesker, inspirert av Gud. 

Hvordan kan du da ikke tro på den?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hva handler tråden om da? Er det om Gud eksisterer eller ikke, eller er det om NASA-astronauter bruker seler eller ikke?? 

Om man kan tro på to motstridende teorier og tro begge er sant. Om man tror Guds ord er sannheten (og til å stole på) altså man er kristen og tror Guds ord er sannheten. Man er vel ikke kristen om man ikke tror på hele Guds ord....

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja, sier du det? Visste ikke at du hadde definisjonsmakt over hva det innebærer å tilhøre en religion. Dessuten velger jeg ikke bare ut på måfå, om du tror det. Bibelen er jo allerede delt opp i to deler. En gammel, litt rar og ikke så bokstavelig del, og en litt nyere og mer moderne del. 

Det er min mening, og en mening jeg vet mange deler. Har ikke sagt noe om definisjonsmakt. Mener du selv at dine kristne standpunkter er moderne siden du tror på nt, som ble skrevet for 2000 år siden pluss minus? 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke velge å vrake. Jeg gjør et ganske klart skille mellom det gamle og nye testamentet.

Bibelen er skrevet av mennesker. 

Enig i at alt i bibelen er "innåndet av Gud", hva nå enn det måtte bety, men synes ikke det er krystallklart fordetom at alt skal tolkes bokstavelig. 

Ikke bokstavelig, nei. Bibelen er skrevet av mennesker. 

Joda, det er jo skrevet av mennesker det også, så litt merkelig er det nok. Men ikke sååå mye :)

Å ikke ta Jesaja 53 bokstavelig er det samme som å si man ikke tror på Bibelen/Guds ord, eller å si man ikke er kristen. 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du da ikke tro på den?

Mennesker er feilbarlige, selv de som er inspirert av Gud.

26 minutter siden, 1 korinter 15:1-4 skrev:

Om man kan tro på to motstridende teorier og tro begge er sant. Om man tror Guds ord er sannheten (og til å stole på) altså man er kristen og tror Guds ord er sannheten. Man er vel ikke kristen om man ikke tror på hele Guds ord....

Jeg tror Guds ord er sannhet, og jeg tror ikke på at NASA bruker seler for å fake at de har vært i verdensrommet. Jeg tror på det aller meste NASA sier. 

Jeg er også enig i det du sier om at man ikke er kristen om man ikke tror på hele Guds ord. Men Bibelen er ikke bokstavelig talt direkte Guds ord. Den er skrevet av mennesker. 

20 minutter siden, esk skrev:

Det er min mening, og en mening jeg vet mange deler. Har ikke sagt noe om definisjonsmakt. Mener du selv at dine kristne standpunkter er moderne siden du tror på nt, som ble skrevet for 2000 år siden pluss minus? 

Jesus vil alltid være moderne 😏

16 minutter siden, 1 korinter 15:1-4 skrev:

Å ikke ta Jesaja 53 bokstavelig er det samme som å si man ikke tror på Bibelen/Guds ord, eller å si man ikke er kristen. 

Nei, det stemmer ikke. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mennesker er feilbarlige, selv de som er inspirert av Gud.

Jeg tror Guds ord er sannhet, og jeg tror ikke på at NASA bruker seler for å fake at de har vært i verdensrommet. Jeg tror på det aller meste NASA sier. 

Jeg er også enig i det du sier om at man ikke er kristen om man ikke tror på hele Guds ord. Men Bibelen er ikke bokstavelig talt direkte Guds ord. Den er skrevet av mennesker. 

Nei, det stemmer ikke. 

Ang Jesaja 53. Det stemmer ikke? Forklar nærmere hvorfor. Takk :)

Du tror på NASA selv etter denne https://youtu.be/O03f2Dzzg6A ? ok

Skrevet
6 minutter siden, 1 korinter 15:1-4 skrev:

Ang Jesaja 53. Det stemmer ikke? Forklar nærmere hvorfor. Takk :)

Du tror på NASA selv etter denne https://youtu.be/O03f2Dzzg6A ? ok

Selv om jeg ikke tar alt i det gamle testamentet bokstavelig, betyr jo ikke det at jeg forkaster og fornekter absolutt ALT som står der, da.

Og hva er det egentlig den videoen liksom beviser? 

Skrevet

Selv om jeg ikke tar alt i det gamle testamentet bokstavelig, betyr jo ikke det at jeg forkaster og fornekter absolutt ALT som står der, da.

Og hva er det egentlig den videoen liksom beviser? 

Er Jesaja 53 bokstavlig eller ikke mener du da?..eller går det under det du fornekter? 

Videoen beviser at de bruker seler, samme som her: 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Usaklig måte å vri seg unna på

Skrevet
4 minutter siden, 1 korinter 15:1-4 skrev:

Er Jesaja 53 bokstavlig eller ikke mener du da?..eller går det under det du fornekter? 

Videoen beviser at de bruker seler, samme som her: 

Er faktisk litt usikker. Skjønner ikke helt hva det handler om. Jesaja 53 virker veldig tatt ut av kontekst, når jeg leser det nå. 

Jeg tror forresten du må roe ned YouTube-bruken litt. Ja, jeg stoler fremdeles på NASA. 

Skrevet
3 minutter siden, esk skrev:

Usaklig måte å vri seg unna på

Okei, la meg prøve på nytt da: Ja, jeg mener at mine kristne standpunkter fremdeles er moderne. Bedre? 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, la meg prøve på nytt da: Ja, jeg mener at mine kristne standpunkter fremdeles er moderne. Bedre? 

Ja, men skjønner ikke hvorfor. Er kjortel og lærsandaler med tresåler også moderne?

Skrevet

Er faktisk litt usikker. Skjønner ikke helt hva det handler om. Jesaja 53 virker veldig tatt ut av kontekst, når jeg leser det nå. 

Jeg tror forresten du må roe ned YouTube-bruken litt. Ja, jeg stoler fremdeles på NASA. 

Jesaja 53 er en profeti om Herren Jesus korsfestelse for våre synder. "Hvem trodde det budskapet vi hørte?", altså hvem trodde evangeliet (de Gode Nyhetene om frelse i Han). Hele Jesaja 53 i GT er om Herren Jesus Kristus å at han bår våre synder på seg opp på korset for å frelse oss. Merkelig at man er Kristen og ikke skjønner hva det handler om.

Ang NASA, ok, du om det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...