AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #41 Skrevet 20. november 2020 3 minutter siden, esk skrev: Ja, men skjønner ikke hvorfor. Er kjortel og lærsandaler med tresåler også moderne? Hvorfor hva da? Hvorfor jeg er kristen, eller hva mener du? Anonymkode: 05ac4...845
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #42 Skrevet 20. november 2020 2 minutter siden, 1 korinter 15:1-4 skrev: Jesaja 53 er en profeti om Herren Jesus korsfestelse for våre synder. "Hvem trodde det budskapet vi hørte?", altså hvem trodde evangeliet (de Gode Nyhetene om frelse i Han). Hele Jesaja 53 i GT er om Herren Jesus Kristus å at han bår våre synder på seg opp på korset for å frelse oss. Merkelig at man er Kristen og ikke skjønner hva det handler om. Ang NASA, ok, du om det. Okei okei, da er det vel riktig det som står i Jesaja, da. Hva er poenget ditt? Anonymkode: 05ac4...845
1 korinter 15:1-4 Skrevet 21. november 2020 Forfatter #43 Skrevet 21. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Okei okei, da er det vel riktig det som står i Jesaja, da. Hva er poenget ditt? Anonymkode: 05ac4...845 Poenget er fortsatt det samme, man kan ikke tro på to motstridende teorier å mene begge er sant. Og man er ikke Kristen om man ikke tror på Bibelen som Guds ord og til å stole på. Og si man forkaster Guds ord i GT er dermed ikke forenelig men å være kristen. Man tror jo enten på hele Bibelen eller ikke. Jesaja 53 er jo det vår tro er bygget på, at Jesus er den Han sier han er og at Han døde for våre synder, og sto opp igjen. Hva med Jesaja 9:6?
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #44 Skrevet 21. november 2020 6 minutter siden, 1 korinter 15:1-4 skrev: Poenget er fortsatt det samme, man kan ikke tro på to motstridende teorier å mene begge er sant. Og man er ikke Kristen om man ikke tror på Bibelen som Guds ord og til å stole på. Og si man forkaster Guds ord i GT er dermed ikke forenelig men å være kristen. Man tror jo enten på hele Bibelen eller ikke. Jesaja 53 er jo det vår tro er bygget på, at Jesus er den Han sier han er og at Han døde for våre synder, og sto opp igjen. Hva med Jesaja 9:6? Vel, jeg er kristen, men tror ikke på absolutt alt i bibelen. Check mate. Anonymkode: 05ac4...845
1 korinter 15:1-4 Skrevet 21. november 2020 Forfatter #45 Skrevet 21. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg er kristen, men tror ikke på absolutt alt i bibelen. Check mate. Anonymkode: 05ac4...845 Hva tror du ikke på i Guds ord? Jesus gjør det ganske klart hær, at om man ikke tror det Moses skrev, hvordan kan man da tro på Guds Ord? Johannes 5:46 Hvis dere trodde Moses, ville dere ha trodd Meg. Han skrev jo om Meg. Men tror dere ikke hans skrifter, hvordan kan dere da tro Mine Ord?» I og med at Jesus er Gud (Jesaja 9:6) er det jo ingen grunn til å forkaste noe i Bibelen som Han har gitt mennesker innsikt i ved sin Ånd. Jesus henviser hele tiden til GT i NT, det hadde Han ikke gjort om det ikke var Guds ord eller ikke sant. Har du lest GT eller har du bare gjort deg opp meninger basert på andres påstander om GT?
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #46 Skrevet 21. november 2020 1 hour ago, 1 korinter 15:1-4 said: Hva tror du ikke på i Guds ord? Jesus gjør det ganske klart hær, at om man ikke tror det Moses skrev, hvordan kan man da tro på Guds Ord? Johannes 5:46 Hvis dere trodde Moses, ville dere ha trodd Meg. Han skrev jo om Meg. Men tror dere ikke hans skrifter, hvordan kan dere da tro Mine Ord?» I og med at Jesus er Gud (Jesaja 9:6) er det jo ingen grunn til å forkaste noe i Bibelen som Han har gitt mennesker innsikt i ved sin Ånd. Jesus henviser hele tiden til GT i NT, det hadde Han ikke gjort om det ikke var Guds ord eller ikke sant. Har du lest GT eller har du bare gjort deg opp meninger basert på andres påstander om GT? Nå er ikke jeg han du siterte, men mye av det er nok skrevet veldig biledlig, f eks: 1 mosebok 1:7 Og Gud gjorde hvelvingen og skilte vannet som er under hvelvingen, fra vannet som er over hvelvingen. Og det ble slik. Vann på jorden, og vannet som er i skyene. Esekiel 1:22 Over livsvesenenes hoder var det noe som lignet en hvelving, som blendende krystall å se til, utspent over hodene på dem. Det var dagen det snødde der. Salmene 19:2 Himlene forteller Guds ære, hvelvingen forkynner hans henders verk. Selvskryt for og ha skapt rubb og stubb. Hadde vært rimelig dølt og skrive det som det faktisk var. Matteus 14,22-34 (Der hvor Jesus går på vannet Men i den fjerde nattevakt kom han til dem, gående på sjøen. 26 Da disiplene fikk se ham der han gikk på sjøen, ble de slått av skrekk og sa: Det er et spøkelse! Og de skrek av redsel. 27 Men Jesus talte straks til dem og sa: Vær ved godt mot, det er meg. Frykt ikke! 28 Da svarte Peter ham og sa: Herre, er det deg, da byd meg å komme til deg på vannet! 29 Han sa: Kom! Og Peter steg ut av båten og gikk bortover vannet mot Jesus. Den dagen var det så kaldt at det hadde dannet seg isflak på geneseratsjøen. I tilegg må man huske på at mange av disse evangeliene ble først skrevet ned en god stund etterpå og etter og ha blitt gjenfortalt ett par ganger så ballet det på seg. Når det er sagt så tror jeg på Gud. Bibelen er skrevet av mennesker, til Gud. Så kan man si, hvis det finnes en Gud, hvordan kan da mennesker gjøre slikt mot hverandre. Og det er fordi Gud ga oss en fri vilje. og med den frie viljen, kom også syndefallet. Hva tror du skjer når vi dør? Anonymkode: bdf62...d4c 1
1 korinter 15:1-4 Skrevet 21. november 2020 Forfatter #47 Skrevet 21. november 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er ikke jeg han du siterte, men mye av det er nok skrevet veldig biledlig, f eks: 1 mosebok 1:7 Og Gud gjorde hvelvingen og skilte vannet som er under hvelvingen, fra vannet som er over hvelvingen. Og det ble slik. Vann på jorden, og vannet som er i skyene. Esekiel 1:22 Over livsvesenenes hoder var det noe som lignet en hvelving, som blendende krystall å se til, utspent over hodene på dem. Det var dagen det snødde der. Salmene 19:2 Himlene forteller Guds ære, hvelvingen forkynner hans henders verk. Selvskryt for og ha skapt rubb og stubb. Hadde vært rimelig dølt og skrive det som det faktisk var. Matteus 14,22-34 (Der hvor Jesus går på vannet Men i den fjerde nattevakt kom han til dem, gående på sjøen. 26 Da disiplene fikk se ham der han gikk på sjøen, ble de slått av skrekk og sa: Det er et spøkelse! Og de skrek av redsel. 27 Men Jesus talte straks til dem og sa: Vær ved godt mot, det er meg. Frykt ikke! 28 Da svarte Peter ham og sa: Herre, er det deg, da byd meg å komme til deg på vannet! 29 Han sa: Kom! Og Peter steg ut av båten og gikk bortover vannet mot Jesus. Den dagen var det så kaldt at det hadde dannet seg isflak på geneseratsjøen. I tilegg må man huske på at mange av disse evangeliene ble først skrevet ned en god stund etterpå og etter og ha blitt gjenfortalt ett par ganger så ballet det på seg. Når det er sagt så tror jeg på Gud. Bibelen er skrevet av mennesker, til Gud. Så kan man si, hvis det finnes en Gud, hvordan kan da mennesker gjøre slikt mot hverandre. Og det er fordi Gud ga oss en fri vilje. og med den frie viljen, kom også syndefallet. Hva tror du skjer når vi dør? Anonymkode: bdf62...d4c Så vi kan selv bestemme hva som er riktig eller ikke riktig i Bibelen? Hvor kan jeg lese at det var kaldt og hadde dannet seg isflak feks? Er det ikke logisk å stole på Guds ord (om man er kristen) å tro at de faktisk ble forskrekket pga at Han faktisk gikk på sjøen som ordet sier? Eller sier du vi ikke kan stole på hele Bibelen, hvilke deler av Bibelen skal jeg regne for løgn/oppdiktet/eller misforstått? Og hvem bestemmer hva som er riktig i Bibelen? Jeg kan altså ikke sette min lit til det som står i Guds ord hær ifølge deg?: Salmene 12:7-8 Herrens Ord er rene ord, som sølv lutret i en smelteovn, sju ganger renset. Du skal vokte dem, Herre; Du skal bevare dem fra denne slekt til evig tid. Og om man velger å tro på motstridende teorier laget av mennesker, slik som evolusjonsteorien osv, har man jo satt sin lit til mennesker og ikke til det Gud sier, og man blander inn det som passer en ettersom hva mennesker sier er sant. Er du ikke enig? Å si hvelvingen ikke er en hvelving er og veldig motstridende til hva Bibelen sier. Selve ordet hvelving er jo i seg selv avslørende at det er snakk om takkonstruksjon. Og vannet er omtalt som OVER hvelvingen ("taket"), mens lysene er satt PÅ hvelvingen for å gi lys på jorden. Å si "det var dagen det snødde der" til Esekiel 1:22 eller det var is på sjøen når Herren gikk på sjøen? Virker ikke helt som du tror man kan stole helt på Bibelen, men må blande inn ting alt ettersom hva verden sier, og om det stemmer så er jeg helt uenig med deg. Mener du også som verdens "visdom" sier, at det fortsatt dannes soler, måner og stjerner? Når Bibelen snakker om 1 måne og 1 sol. Gud sier og at det var ferdig skapt den sjette dagen. Er det da som Gud sier, eller som mennesker sier? Begge kan ikke være riktig/sant. 1. Mosebok 2:1 Så var himmelen og jorden fullført, med hele sin hær. Ang hva som skjer når man dør, tror jeg på det Bibelen sier i 1 Korinter 15:51-57 og i Daniel 12:2 Er du født på ny av Ånden? Når ble du kristen? Eller er det snakk om kulturell kristen? Om du er kristen oppfordrer jeg deg til å se denne til enden, for så å komme tilbake å kommentere
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #48 Skrevet 21. november 2020 3 timer siden, 1 korinter 15:1-4 skrev: Så vi kan selv bestemme hva som er riktig eller ikke riktig i Bibelen? Hvor kan jeg lese at det var kaldt og hadde dannet seg isflak feks? Er det ikke logisk å stole på Guds ord (om man er kristen) å tro at de faktisk ble forskrekket pga at Han faktisk gikk på sjøen som ordet sier? Eller sier du vi ikke kan stole på hele Bibelen, hvilke deler av Bibelen skal jeg regne for løgn/oppdiktet/eller misforstått? Og hvem bestemmer hva som er riktig i Bibelen? Jeg kan altså ikke sette min lit til det som står i Guds ord hær ifølge deg?: Salmene 12:7-8 Herrens Ord er rene ord, som sølv lutret i en smelteovn, sju ganger renset. Du skal vokte dem, Herre; Du skal bevare dem fra denne slekt til evig tid. Og om man velger å tro på motstridende teorier laget av mennesker, slik som evolusjonsteorien osv, har man jo satt sin lit til mennesker og ikke til det Gud sier, og man blander inn det som passer en ettersom hva mennesker sier er sant. Er du ikke enig? Å si hvelvingen ikke er en hvelving er og veldig motstridende til hva Bibelen sier. Selve ordet hvelving er jo i seg selv avslørende at det er snakk om takkonstruksjon. Og vannet er omtalt som OVER hvelvingen ("taket"), mens lysene er satt PÅ hvelvingen for å gi lys på jorden. Å si "det var dagen det snødde der" til Esekiel 1:22 eller det var is på sjøen når Herren gikk på sjøen? Virker ikke helt som du tror man kan stole helt på Bibelen, men må blande inn ting alt ettersom hva verden sier, og om det stemmer så er jeg helt uenig med deg. Mener du også som verdens "visdom" sier, at det fortsatt dannes soler, måner og stjerner? Når Bibelen snakker om 1 måne og 1 sol. Gud sier og at det var ferdig skapt den sjette dagen. Er det da som Gud sier, eller som mennesker sier? Begge kan ikke være riktig/sant. 1. Mosebok 2:1 Så var himmelen og jorden fullført, med hele sin hær. Ang hva som skjer når man dør, tror jeg på det Bibelen sier i 1 Korinter 15:51-57 og i Daniel 12:2 Er du født på ny av Ånden? Når ble du kristen? Eller er det snakk om kulturell kristen? Om du er kristen oppfordrer jeg deg til å se denne til enden, for så å komme tilbake å kommentere Jeg tviler sterkt på du får de som er kristne her på KG til å tro på det flat - jord tullet ditt 🙈🙄 Anonymkode: a7563...b80 2
1 korinter 15:1-4 Skrevet 21. november 2020 Forfatter #49 Skrevet 21. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tviler sterkt på du får de som er kristne her på KG til å tro på det flat - jord tullet ditt 🙈🙄 Anonymkode: a7563...b80 Er jo ikke mitt "tull", er Bibelsk kosmologi, kanskje lurt å søke opp hva Bibelsk kosmologi er før du kaller det tull. Er noe annet å ikke tro på det. Er jo slik at man enten står på Guds ord eller menneskers ord. Romerbrevet 3:4 "...Det står fast at Gud er sannferdig, men hvert menneske er en løgner. Som det står skrevet: For at Du skal bli rettferdiggjort i Dine ord, og få rett når Du dømmer. Om kristne forkaster beviser (både i Skriften og beviser for at NASA lyver) er det deres sak, men å kalle det tull er dristig om man påstår at man tror Guds ord. Å si man tror på Gud, men ikke på alt Han sier er jo selvmotsigende. Enten er Guds ord sant og troverdig, ellers så er det ikke det. Det kan ikke være begge deler. Så får hver "kristen" velge hvor de står, på Guds ord eller menneskers ord. Merkelig at Gud ikke nevner noe om dette med en ball som "flyver" og vobbler rundt etter solen, men heller sier at jorden ikke rører på seg (ikke spinner og surrer mens vi følger etter solen) om Han mente noe annet. Vet du hvor fort de sier vi drar gjennom "verdensrommet" mens vi følger solen? Solen har en hastighet på 200 kilometer per sekund. Vi surrer og vobbler etter den (men du kan ikke føle det mens du kan se blikkstille vann du kan speile deg i som ligger helt flatt) og bare de som har vert i "verdensrommet" har sett ballen, de som henger i seler....om du tror på menneske visdom, er altså det din sak. Men å si Bibelsk kosmologi er tull om man sier at man tror Bibelen er sannhet?!
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #51 Skrevet 21. november 2020 29 minutter siden, 1 korinter 15:1-4 skrev: Er jo ikke mitt "tull", er Bibelsk kosmologi, kanskje lurt å søke opp hva Bibelsk kosmologi er før du kaller det tull. Er noe annet å ikke tro på det. Er jo slik at man enten står på Guds ord eller menneskers ord. Romerbrevet 3:4 "...Det står fast at Gud er sannferdig, men hvert menneske er en løgner. Som det står skrevet: For at Du skal bli rettferdiggjort i Dine ord, og få rett når Du dømmer. Om kristne forkaster beviser (både i Skriften og beviser for at NASA lyver) er det deres sak, men å kalle det tull er dristig om man påstår at man tror Guds ord. Å si man tror på Gud, men ikke på alt Han sier er jo selvmotsigende. Enten er Guds ord sant og troverdig, ellers så er det ikke det. Det kan ikke være begge deler. Så får hver "kristen" velge hvor de står, på Guds ord eller menneskers ord. Merkelig at Gud ikke nevner noe om dette med en ball som "flyver" og vobbler rundt etter solen, men heller sier at jorden ikke rører på seg (ikke spinner og surrer mens vi følger etter solen) om Han mente noe annet. Vet du hvor fort de sier vi drar gjennom "verdensrommet" mens vi følger solen? Solen har en hastighet på 200 kilometer per sekund. Vi surrer og vobbler etter den (men du kan ikke føle det mens du kan se blikkstille vann du kan speile deg i som ligger helt flatt) og bare de som har vert i "verdensrommet" har sett ballen, de som henger i seler....om du tror på menneske visdom, er altså det din sak. Men å si Bibelsk kosmologi er tull om man sier at man tror Bibelen er sannhet?! Hva tror du på da, hvis du verken tror på Guds eller menneskers ord? Anonymkode: 05ac4...845
1 korinter 15:1-4 Skrevet 21. november 2020 Forfatter #52 Skrevet 21. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tror du på da, hvis du verken tror på Guds eller menneskers ord? Anonymkode: 05ac4...845 Jeg tror på Guds ord, ikke bare deler av det. Kom det dårlig frem?
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #53 Skrevet 21. november 2020 1 minutt siden, 1 korinter 15:1-4 skrev: Jeg tror på Guds ord, ikke bare deler av det. Kom det dårlig frem? Innimellom alt det konspirasjonstøyset ditt så kom det faktisk litt dårlig frem, ja. Men tror du virkelig at det er Gud som har skrevet bibelen selv? Eller at det er mennesker som har skrevet den? En svært vanlig oppfatning blant oss kristne er vel at den er skrevet av mennesker, eller? Det er vel strengt tatt en "vedtatt sannhet" både blant kristne og ateister... Anonymkode: 05ac4...845
1 korinter 15:1-4 Skrevet 21. november 2020 Forfatter #54 Skrevet 21. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Innimellom alt det konspirasjonstøyset ditt så kom det faktisk litt dårlig frem, ja. Men tror du virkelig at det er Gud som har skrevet bibelen selv? Eller at det er mennesker som har skrevet den? En svært vanlig oppfatning blant oss kristne er vel at den er skrevet av mennesker, eller? Det er vel strengt tatt en "vedtatt sannhet" både blant kristne og ateister... Anonymkode: 05ac4...845 Så beviser for "konspirasjonstøyset" det bryr du deg ikke om. Vet du at du er en "konspirasjonsteoretiker" om du tror på Bibelen (i følge kristne og ateister..)? Vet du at i Bibelen står det at det er folk som konspirerer gjennom hele Bibelen. Salme 2 er ganske klar, også Åpenbaringsboken. Så du er dessverre selv konspirasjonsteoretiker om du tror det Bibelen sier. Men du tror kanskje ikke på konspirasjonsteoriene i Bibelen? 1 Korinterbrev 3:18 Ingen må bedra seg selv! Hvis noen av dere synes å være vis i denne tids-alder, må han bli en dåre, for at han kan bli vis. Angående hvem jeg mener som har skrevet Bibelen skal komme klart frem om du leser alle postene mine her i tråden. Er vel heller ikke helt rett å håne brødre og søstre i troen.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #55 Skrevet 21. november 2020 6 minutter siden, 1 korinter 15:1-4 skrev: Så beviser for "konspirasjonstøyset" det bryr du deg ikke om. Vet du at du er en "konspirasjonsteoretiker" om du tror på Bibelen (i følge kristne og ateister..)? Vet du at i Bibelen står det at det er folk som konspirerer gjennom hele Bibelen. Salme 2 er ganske klar, også Åpenbaringsboken. Så du er dessverre selv konspirasjonsteoretiker om du tror det Bibelen sier. Men du tror kanskje ikke på konspirasjonsteoriene i Bibelen? 1 Korinterbrev 3:18 Ingen må bedra seg selv! Hvis noen av dere synes å være vis i denne tids-alder, må han bli en dåre, for at han kan bli vis. Angående hvem jeg mener som har skrevet Bibelen skal komme klart frem om du leser alle postene mine her i tråden. Er vel heller ikke helt rett å håne brødre og søstre i troen. De videoene du poster er ikke bevis for noen ting. Ja, kanskje de har på seler de bruker til å holde hverandre fast. Det er jo logisk å ha hvis man skal være vektløs i verdensrommet. Du sier at man selv er konspirasjonsteoretiker om man tror på bibelen. Ja, det står mye rart der, og det er derfor jeg som kristen ikke tror på alt som står der heller. Du derimot, som tydeligvis tror på absolutt alt i bibelen... 🙄 Til slutt: Nei, det kommer ikke superklart frem, så hvorfor vil du ikke bare si at du tror det er Gud som har skrevet bibelen. Skammer du deg over å tro det? Anonymkode: 05ac4...845
1 korinter 15:1-4 Skrevet 21. november 2020 Forfatter #56 Skrevet 21. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De videoene du poster er ikke bevis for noen ting. Ja, kanskje de har på seler de bruker til å holde hverandre fast. Det er jo logisk å ha hvis man skal være vektløs i verdensrommet. Du sier at man selv er konspirasjonsteoretiker om man tror på bibelen. Ja, det står mye rart der, og det er derfor jeg som kristen ikke tror på alt som står der heller. Du derimot, som tydeligvis tror på absolutt alt i bibelen... 🙄 Til slutt: Nei, det kommer ikke superklart frem, så hvorfor vil du ikke bare si at du tror det er Gud som har skrevet bibelen. Skammer du deg over å tro det? Anonymkode: 05ac4...845 En kristen som ikke tror på alt i Bibelen? Er nok ikke jeg som har et problem. Hva er vitsen i å si du tror på Gud når du ikke tror det som står i Bibelen? Jeg tror Bibelen er Guds ord som mennesker har skrevet ned ledet av den Hellige Ånd, jeg tror ikke den Hellige Ånd vil la mennesker skrive ned løgner i Guds ord som Han sier vi kan stole på. Men for meg er det klart at det er du som ikke egentlig tror Guds ord er til å stole på, som du og sier. Bibelen er den største konspirasjons boken som finnes. Djevelen konspirerte ganske tidlig mot Gud. I denne videoen feiler selene, regner med du har en god forklaring på hvorfor han plutselig må røyse seg opp fra gulvet?
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #57 Skrevet 21. november 2020 18 minutter siden, 1 korinter 15:1-4 skrev: En kristen som ikke tror på alt i Bibelen? Er nok ikke jeg som har et problem. Hva er vitsen i å si du tror på Gud når du ikke tror det som står i Bibelen? Jeg tror Bibelen er Guds ord som mennesker har skrevet ned ledet av den Hellige Ånd, jeg tror ikke den Hellige Ånd vil la mennesker skrive ned løgner i Guds ord som Han sier vi kan stole på. Men for meg er det klart at det er du som ikke egentlig tror Guds ord er til å stole på, som du og sier. Bibelen er den største konspirasjons boken som finnes. Djevelen konspirerte ganske tidlig mot Gud. I denne videoen feiler selene, regner med du har en god forklaring på hvorfor han plutselig må røyse seg opp fra gulvet? Du tror jo ikke på HELE bibelen du heller da, din luring. Eller mener du at steining faktisk er en passende straff for sex utenfor ekteskap? Anonymkode: 05ac4...845
1 korinter 15:1-4 Skrevet 21. november 2020 Forfatter #58 Skrevet 21. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tror jo ikke på HELE bibelen du heller da, din luring. Eller mener du at steining faktisk er en passende straff for sex utenfor ekteskap? Anonymkode: 05ac4...845 Jeg tror at det var straffen under den gamle pakten ja, den pakten som var en skygge av det som skulle komme. Ganske klart at Guds folk hadde strenge straffer i kjødet for å bryte Guds Lov. Jesus tok den straffen, Han betalte jo prisen for at vi synder mot Gud, Han hadde ikke syndet, men tok straffen som vi fortjener på seg selv så vi kan ha liv. Det er Den Nye Pakten som den gamle pakten pekte mot. Er jo derfor og at vi som ikke er kristen har de strenge reglene og straffene, Herren tok den straffen på seg selv for at vi skulle få Guds rettferdighet, vi har ikke selv har noe rettferdighet å stille opp med siden alle har syndet og er skyldige i å bryte Loven. Er jo slik vi blir rettferdiggjort, ved å tro at Herren tok straffen vi skulle hatt, og at Han gir evig liv og hans rettferdighet til den som tror. Jeg har brutt Guds Lov og er skyldig og fortjener å dø, men uverdig har jeg fått nåde og frelse. (Romerne 3:20-28)
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #59 Skrevet 21. november 2020 2 minutter siden, 1 korinter 15:1-4 skrev: Jeg tror at det var straffen under den gamle pakten ja, den pakten som var en skygge av det som skulle komme. Ganske klart at Guds folk hadde strenge straffer i kjødet for å bryte Guds Lov. Jesus tok den straffen, Han betalte jo prisen for at vi synder mot Gud, Han hadde ikke syndet, men tok straffen som vi fortjener på seg selv så vi kan ha liv. Det er Den Nye Pakten som den gamle pakten pekte mot. Er jo derfor og at vi som ikke er kristen har de strenge reglene og straffene, Herren tok den straffen på seg selv for at vi skulle få Guds rettferdighet, vi har ikke selv har noe rettferdighet å stille opp med siden alle har syndet og er skyldige i å bryte Loven. Er jo slik vi blir rettferdiggjort, ved å tro at Herren tok straffen vi skulle hatt, og at Han gir evig liv og hans rettferdighet til den som tror. Jeg har brutt Guds Lov og er skyldig og fortjener å dø, men uverdig har jeg fått nåde og frelse. (Romerne 3:20-28) Okei, du tror heller ikke på at alt i det gamle testamentet skal tolkes bokstavelig, altså. Det er notert. Anonymkode: 05ac4...845 1
1 korinter 15:1-4 Skrevet 21. november 2020 Forfatter #60 Skrevet 21. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei, du tror heller ikke på at alt i det gamle testamentet skal tolkes bokstavelig, altså. Det er notert. Anonymkode: 05ac4...845 HEBREERBREVET 10:1-4 For loven, som bare har en skygge av de kommende goder og ikke selve tingenes egen skikkelse, kan aldri med disse samme ofrene, som de stadig ofrer år etter år, gjøre dem fullkomne som bærer dem fram. For ville de ikke da ha sluttet med å bære ofrene fram? For de som hadde del i denne tjenesten, og som én gang var renset, ville da ikke lenger ha synd på samvittigheten. Men i disse ofringene ligger det hvert år en påminnelse om synder. For det er ikke mulig at blodet av okser og bukker kan ta bort synder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå