AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #1 Skrevet 20. november 2020 Sånn føles det hvertfall. Kjæresten min har en barn på ni år med eksen. Eksen bor med ny mann, de har totalt fem barn. Det ene barnet har diabetes og er derfor i risikogruppe mhp korona. De er altså sju stykker i den husstanden og alle er på jobb og skole og kan sånn sett smittes mange steder. Eksen lager et helvete hver gang barnet skal ha samvær hos kjæresten min, fordi han visstnok er en stor smittetrussel ettersom han jevnlig treffer meg. Jeg bor i en kommune med mye større smitte enn de gjør. Eksen er altså ekstremt bekymret for at jeg kan smitte kjæresten min og/eller deres felles barn, slik at de får smitten i hus og utsetter barnet der i risikogruppen for fare. Jeg og kjæresten min mener jo at eksen kun er ute etter å spolere samværet, da hun har en historie med dette fra før og nå har funnet en ny grunn å bruke. De burde jo levd på en annen måte selv om de er så veldig bekymret, de lever jo helt som før, alle i huset der er som nevnt på jobb og skoler, inkludert den aktuelle ungen, de deltar på fritidsaktiviteter og er sosiale. Men, uansett om vi har rett eller ei, hva pokker kan man stille opp med mot dette?? Hun nekter jo bare samvær og holder barnet hjemme hos seg. 😥 Anonymkode: 20ffd...24e
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #2 Skrevet 20. november 2020 Eksen din har en ny mann, har 5 barn og et med deg. Du har ny mann og eksdama er redd han skal smitte barnet deres på samvær? Eller var det barnet hun var redd skulle smitte dere? Synes dette bare blir surr? Her er det også slik at vi er i karantene når en blir syk. Og det er bare rot i samværs ukene..tror det er vanlig, egentlig. Men forstår deres irritasjon. Anonymkode: 7a794...b88
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #3 Skrevet 20. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eksen din har en ny mann, har 5 barn og et med deg. Du har ny mann og eksdama er redd han skal smitte barnet deres på samvær? Eller var det barnet hun var redd skulle smitte dere? Synes dette bare blir surr? Her er det også slik at vi er i karantene når en blir syk. Og det er bare rot i samværs ukene..tror det er vanlig, egentlig. Men forstår deres irritasjon. Anonymkode: 7a794...b88 Les hi en gang til,du! Ts er kjæresten til dette omtalte barnets far! Anonymkode: 56edf...3ce 5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #4 Skrevet 20. november 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eksen din har en ny mann, har 5 barn og et med deg. Du har ny mann og eksdama er redd han skal smitte barnet deres på samvær? Eller var det barnet hun var redd skulle smitte dere? Synes dette bare blir surr? Her er det også slik at vi er i karantene når en blir syk. Og det er bare rot i samværs ukene..tror det er vanlig, egentlig. Men forstår deres irritasjon. Anonymkode: 7a794...b88 Når jeg skriver eksen, mener jeg eksen til kjærrsten min, altså hans barns mor. Ingen har vært syke, smittet eller i karantene, hun bare nekter barnet samvær med faren sin fordi han er kjæreste med meg, som visstnok er en smittebombe, siden jeg bor i en kommune med stor smitte. Kjæresten min får ikke nytt samvær, ham mister. Og om barnet får komme, er det mange trusler underveis om at han ikke får mer samvær om han fortsetter å utsette seg for smitte. Det er mye kjefting fra henne og hun tror hun kan diktere hvordan kjæresten min skal leve. Dessverre har hun jo makt til å spolere, hun bare holder barnet hos seg når hun finner det for godt. Anonymkode: 20ffd...24e 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #6 Skrevet 21. november 2020 Bare si at det er uaktuelt å ikke ha samvær. Hvis diabetikeren er så utsatt som mor påstår kan diabetikeren være hos sin andre foredre. Hadde familien levd i total isolasjon ville det vært naturlig at barnet til din kjæreste bodde hos han... vær tøff og vis den tispa hvor skaper skal stå... Anonymkode: 58623...8b6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #7 Skrevet 22. november 2020 På 21.11.2020 den 8.08, smilo skrev: Familievernkontoret Det hjelper ikke, de har hatt mange runder der og ettersom ingen har myndighet til å skjære gjennom og bestemme noe, kan moren holde på. De har t o m tatt en rettssak hvor samværet på papiret er nedfelt. Ny runde der tar mange måneder og koster også mange tusen kroner, sist nærmere 50000,- for kjæresten min, selv om han ikke tapte. Hun kan faktisk gjøre nær sagt som hun vil. Anonymkode: 20ffd...24e 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #8 Skrevet 22. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det hjelper ikke, de har hatt mange runder der og ettersom ingen har myndighet til å skjære gjennom og bestemme noe, kan moren holde på. De har t o m tatt en rettssak hvor samværet på papiret er nedfelt. Ny runde der tar mange måneder og koster også mange tusen kroner, sist nærmere 50000,- for kjæresten min, selv om han ikke tapte. Hun kan faktisk gjøre nær sagt som hun vil. Anonymkode: 20ffd...24e Men da må han ta det til retten igjen, det er dessverre ikke noe vei utenom. Så får dere prøve å få med i avtalen at samværssabotasje straffes med bøter. Anonymkode: 03f62...e6e 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #9 Skrevet 22. november 2020 Kan han ikke bare hente ungen ? Barn med to hjem har to hjem .. så enkelt er det. Anonymkode: 58623...8b6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #10 Skrevet 22. november 2020 Samvær skal fortsette som før. Kun karantene eller smitte/sykdom gir grunn til å avlyse samvær. Anonymkode: 7c6db...5dd
Peter007 Skrevet 22. november 2020 #11 Skrevet 22. november 2020 På 20.11.2020 den 21.56, AnonymBruker skrev: Sånn føles det hvertfall. Kjæresten min har en barn på ni år med eksen. Eksen bor med ny mann, de har totalt fem barn. Det ene barnet har diabetes og er derfor i risikogruppe mhp korona. De er altså sju stykker i den husstanden og alle er på jobb og skole og kan sånn sett smittes mange steder. Eksen lager et helvete hver gang barnet skal ha samvær hos kjæresten min, fordi han visstnok er en stor smittetrussel ettersom han jevnlig treffer meg. Jeg bor i en kommune med mye større smitte enn de gjør. Eksen er altså ekstremt bekymret for at jeg kan smitte kjæresten min og/eller deres felles barn, slik at de får smitten i hus og utsetter barnet der i risikogruppen for fare. Jeg og kjæresten min mener jo at eksen kun er ute etter å spolere samværet, da hun har en historie med dette fra før og nå har funnet en ny grunn å bruke. De burde jo levd på en annen måte selv om de er så veldig bekymret, de lever jo helt som før, alle i huset der er som nevnt på jobb og skoler, inkludert den aktuelle ungen, de deltar på fritidsaktiviteter og er sosiale. Men, uansett om vi har rett eller ei, hva pokker kan man stille opp med mot dette?? Hun nekter jo bare samvær og holder barnet hjemme hos seg. 😥 Anonymkode: 20ffd...24e Så vidt jeg vet er ikke covid19 situasjon noen årsak til å iķke ha samvær så lenge alle er friske og uten karantene. Nektes samvær er det sabotasje og din kjæreste må ta der videre f.eks. med advokat.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #12 Skrevet 22. november 2020 2 timer siden, Peter007 skrev: Så vidt jeg vet er ikke covid19 situasjon noen årsak til å iķke ha samvær så lenge alle er friske og uten karantene. Nektes samvær er det sabotasje og din kjæreste må ta der videre f.eks. med advokat. Vi vet dette, men man kommer ikke langt når mor rett og slett nekter samvær. Man kan ikke bare dra og hente et barn og lage drama rundt ungen. En advokat kan ikke gjøre noe her og nå. Det eneste vi kan, er å dra i gang en ny rettssak, hvilket han dessverre ikke føler han har råd til. Og det vil også ta mange måneder. Anonymkode: 20ffd...24e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå