AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #1 Skrevet 20. november 2020 Mistet veldig mye blod under fødsel og må derfor ta en del jerntilskudd. De gjør meg dessverre hard i magen. I tillegg har jeg vært så heldig å få hemorider. Det er veldig smertefullt å gå på toalettet, og jeg gråter nesten hver gang. Mye verre enn fødsel😂 Spiser masse fiber og drikker mye vann. Er det annet som kan hjelpe?? Anonymkode: 54dcf...c39
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #2 Skrevet 20. november 2020 Du kan prøve forskjellige merker tilskudd Eller ta feks laktulose eller movicol for å ikke bli så hard i magen. Anonymkode: 02956...b8a
Heisenberg Skrevet 20. november 2020 #3 Skrevet 20. november 2020 Avføring etter fødsel kan være et helvete selv uten jerntabletter. Du kan prøve depottabletter, jeg tåler dem bedre.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #4 Skrevet 20. november 2020 Går utifra det er 100mg entero-depot du har fått. Nå mine jernlagre skal opp, kjøper jeg tern tyggetabletter. Kun 14mg jern per tablett, men sprer inntaket utover dagen. Tar totalt 7 per dag, men et par av gangen. Får ikke forstoppelse når jeg gjør det slik. Om problemene er for store, kan du be om i.v. jern. Tipper en dose er tilstrekkelig da. Anonymkode: af89f...6d4 1
ididi Skrevet 21. november 2020 #5 Skrevet 21. november 2020 Jeg fikk jern intravenøst på barsel og var sjeleglad for dét. Systemet mitt pleier å stoppe helt opp av jerntilskudd bare etter blodgivning, så jeg gruet meg intenst til jerntilskudd med 8–10 enorme hemorroider. Jeg vet ikke om det går an å få godkjent å få jern intravenøst etter man er utskrevet fra sykehuset når man får sø store smerter som du har. Hva med å spørre legen? Og ringe barselavdelingen hvor du var? Og ringe helsestasjonen.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #6 Skrevet 21. november 2020 Lactulose kan du ta så lenge det er behov for det. Pleier å ta i et glass saft. Viktig å drikke en del når man tar det fordi den hjelper å suge med seg mer væske i tarmen. Anonymkode: e43bf...a61
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #7 Skrevet 21. november 2020 Merkelig å finne denne tråden fordi jeg nettopp selv har prøvd å stoppe jerntablettene min på grunn av hard mange og hemoroider 😅 må si at magen ikke har blitt så veldig mye bedre at å kutte de ut (bruker amino-jern som egentlig ikke skal være så ille for magen da) Svisker og frukt og sånt skal være bra har jeg hørt. spiser egentlig ikke frukt selv men vurderer å prøve det. Anonymkode: 9437d...30c
ididi Skrevet 22. november 2020 #8 Skrevet 22. november 2020 Glemte å skrive at Visiblin hjelper veldig mot hard avføring for meg. Det er en type fiber som du får kjøpt på apoteket reseptfritt. For meg er det viktig å bare bruke litt (3/4 måleskje per dag), ha det i et lite glass vann (ca. 2 dl) og røre rundt innimellom i 5-10 min før jeg drikker det. Fikk den metoden av en ernæringsfysiolog. Hvis jeg har det i vann og drikker det med én gang, så gir det meg bare mere problemer. Det samme om jeg bruker mer. Ernæringsfysiologen anbefalte å først prøve 1/2 måleskje per dag i 3-4 dager, så 1 i 3-4 dager osv. opptil maks som står på boksen. Jeg kjøper Visiblin i pulverform, ikke porsjonsposer, for da kan jeg ta akkurat så mye jeg trenger. En sånn porsjonspose er for mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå