AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #1 Skrevet 20. november 2020 Jeg har hele livet hatt en kronisk sykdom og nektet å ta imot uførepensjon. Da jeg ble 28 år tok jeg imot 50% uføre (ikke ung ufør ettersom jeg var 50% yrkesaktiv og 50% aap siden jeg ble ferdig utdannet). Jeg har i 7 år nå jobbet 50% i tillegg til uførepensjon, men har i grunnen vært mer sykemeldt enn jeg har vært i jobb. Jeg må nå søke om ytterligere 50% ufør. jeg er sikker på innvilgelse av søknaden. Jeg har i noen perioder også mottatt grunnstønad, hjelpestønad og omsorgslønn fra nav/kommune. jeg har aldri på noe som helst tidspunkt vært i 100% jobb. nav klarer ikke gi meg et konkret svar på hvordan de regner ut min nye uføre sats. Regner de bare ut for de nye 50% eller regner de ut nye 100%? Regner de ut fra min totale inntekt inkludert min tidligere uførepensjon og samlede inntekter, eller kun for min arbeidsinntekt? Er stønader, omsorgslønn osv inkludert i utregningen? Omsorgslønn er skattepliktig, stønadene er ikke det. jeg har to barn, og er gift med en annen enn barnas far. er det noen som vet noe om dette? (mulig postet på feil sted, flytt gjerne innlegget) Anonymkode: 1ee87...515
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå