Gå til innhold

Du som hadde fødsel på totalt ca 8 timer på første.. hvor lang tid tok andre fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Førstemann: 4 timer med rolige rier hjemme, og baby ble født under 4 timer etter jeg kom inn på sykehuset. Av dette var pressetiden 1 time. Skjønner så klart at ingen fødsler er like og at det er umulig å vite hva som skjer/hvordan det blir. Men hvordan var dere andre sin andre fødsel etter en forholdsvis rask første fødsel?

Anonymkode: bddff...271

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første var 18 timer med kontinuerlige rier. Og så keisersnitt. 

Med nr 2 gikk vannet. Rolige rier i 1 time, ikke særlig vondt og gode pauser mellom rienen. Så tok det seg opp, og 8 min senere var barnet født...

Man kan ikke anta en fødsel ut fra sine egne tidligere fødsler. 😂

Anonymkode: 2a3ac...b47

Skrevet

Første tok 4,5t med 10 min pressing. 

Andre tok 4,5t med 6 min pressing 🙂

Skrevet

Den første tok 5,5 timer fra første rie og den andre tok 2 timer fra første rie. Men andre gang startet det med at vannet gikk en halvtime før riene kom. Pressetiden var ca. 10 min første gang og ca. 15 min andre gang. 

Anonymkode: f52c3...4e1

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Førstemann: 4 timer med rolige rier hjemme, og baby ble født under 4 timer etter jeg kom inn på sykehuset. Av dette var pressetiden 1 time. Skjønner så klart at ingen fødsler er like og at det er umulig å vite hva som skjer/hvordan det blir. Men hvordan var dere andre sin andre fødsel etter en forholdsvis rask første fødsel?

Anonymkode: bddff...271

9,5 t m første (hadde full åpning etter 5t, men hun satt litt fast så gikk sakte på slutten) fra første rie. Aktiv fødsel i ca 8t.

5,5 t fra første rie. Tipper tiden til full åpning var omtrent 5t denne gangen også. Aktiv fødsel ca 2,5t.

Anonymkode: 21cc3...671

Skrevet

Med første ca 8 timer fra første rie, og med andre ca 4,5 time fra første rie. Begge starter med rier. Ca 1 time pressing første gang, ca 5 min med nr 2

Anonymkode: faf2f...ef9

Skrevet

Første fødsel tok ca 8t. 45min med press. 

Andre fødsel tok 5 timer med 15min pressrier. 

Tredje fødsel tok 25t (vannavgang og svake rier de første 24t). Så 10min med pressrier. 

Jeg lurer på hvordan neste fødsel blir. 😅

Anonymkode: acbc2...c7d

Skrevet

Første fødsel tok bare 6 timer. Fikk beskjed om å kanskje tenke på å komme raskt inn hvis jeg skulle ha flere fødsler. Andre fødsel var helt forskjellig. Mens første fødsel var heftige rier fra start til slutt, tok det mange timer før jeg skjønte jeg hadde rier med barn nr 2. Er usikker på hvor lang den fødselen var totalt, men mye lenger enn første ihvertfall. Fra jeg derimot skjønte hva som var i gjære til hun var ute tok det under 2 timer 🙈 på den tiden gikk jeg også fra 5 cm til 10 cm. 

Anonymkode: 4fa98...339

Skrevet

Med første fikk jeg rier jeg kunne sove mellom på natten. Måtte vel opp i seks-syvtiden og dro på sykehuset halv ni (tror jeg). Da hadde jeg 5 cm. Babyen ble født halv ett. Med andre tok det 1t 45 min fra første rie. Har raske fødsler i familien. 

Anonymkode: 708d6...678

Skrevet

Første fødsel 6 t hvorav 1,5 t pressrier. Andre fødsel 1 t og 2 pressrier. Tredje fødsel 3 t og 5-10 min med pressrier. 

Anonymkode: 72c69...ad6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...