Gå til innhold

Sosialisering, dere som bor i byer med mye smitte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er tre vennepar som for lenge siden avtale sosial sammenkomst denne helgen. Vi bor i Oslo så jeg har jo slått en strek over dette og tok det som en selvfølge at det ble avlyst. Men nei, de andre (ikke min samboer) opprettholder planen å møtes hjemme for vin, mat og spill, mens jeg sitter igjen med følelsen av å være litt hysterisk.. Tre av oss jobber i tillegg i jobber som innebærer at vi treffer en del forskjellige folk hver dag..

Er jeg virkelig så hysterisk som tenker at vi ikke trenger å være sosial på denne måten akuratt nå? 5 vennner denne uka å fem nye neste uke liksom..

Jeg vil heller holde meg hjemme så prioritere familie når det nærmer seg jul.. hjemmemiddag og spill med venner kan vi ta igjen senere.. Gå tur gjør jeg gjerne.. Siden jeg jobber i helsesektoren føler jeg også et ekstra ansvar, føler kanskje jeg bruker opp sosialkvota mi det! 

Hvor ivrig er dere på å invitere venner hjem om dagen? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nå har jeg en jobb der jeg får dekket mitt sosiale behov, og de jeg ser på fritiden er mine kolleger som er i samme kohort.

Jeg inviterer ikke mange mennesker hjem til meg, men det er som oftest en eller to veninner, holder 2 meters avstand og god håndhygiene, tørker over håndtak og bordkant som veninnen min har tatt på etter at hun har gått. Det høres helt koko ut, men sånn som korona smitter nå tar jeg ingen sjanser.

Jeg har ikke klemt familiemedlemmer siden i februar siden vi ikke bor sammen og sees sjeldent. Håper å kunne reise til mine gamle foreldre/ familie i julen, men regner med at vi sitter med 1 m avstand når vi spiser og må ta smittevern på alvor i juleferien også. Vi kommer reisende fra Bergen og Oslo, og det hjelper ikke at det er den aller nærmeste familien, når du ikke ser de mer enn et par ganger i året.

Trist men sånn er tingenes tilstand nå.

Endret av Tough cookie
  • Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, lisaleah skrev:

Vi er tre vennepar som for lenge siden avtale sosial sammenkomst denne helgen. Vi bor i Oslo så jeg har jo slått en strek over dette og tok det som en selvfølge at det ble avlyst. Men nei, de andre (ikke min samboer) opprettholder planen å møtes hjemme for vin, mat og spill, mens jeg sitter igjen med følelsen av å være litt hysterisk.. Tre av oss jobber i tillegg i jobber som innebærer at vi treffer en del forskjellige folk hver dag..

Er jeg virkelig så hysterisk som tenker at vi ikke trenger å være sosial på denne måten akuratt nå? 5 vennner denne uka å fem nye neste uke liksom..

Jeg vil heller holde meg hjemme så prioritere familie når det nærmer seg jul.. hjemmemiddag og spill med venner kan vi ta igjen senere.. Gå tur gjør jeg gjerne.. Siden jeg jobber i helsesektoren føler jeg også et ekstra ansvar, føler kanskje jeg bruker opp sosialkvota mi det! 

Hvor ivrig er dere på å invitere venner hjem om dagen? 

Bor i Bergen. Ikke møtt noen fysisk utover jobb siden juni.

• Liker 1
Skrevet

Med unntak av barnas venner og kjæresten, har vi hatt besøk av to personer (enkeltvis) de siste par månedene. Men jeg skal på en sosial greie hos en jobbvenninne til helgen, da blir vi seks (men vi er uansett nærkontakter pga jobben). 

Skrevet

Har siden i sommer begrenset det til nettet samt et konfirmasjonsselskap, men det var som gjest. Har vært såvidt innom jobb for å si hei, det er noen få der, men ellers ikke noe. Dette er i en nabokommune til Oslo. Jobber i Oslo. 
Stor hage og mange hobbyprosjekter så tiden flyr. 

• Liker 1
  • Opprett ny...