Gjest drømmer Skrevet 4. august 2005 #1 Del Skrevet 4. august 2005 I rekkehuset som vi har tenkt å kjøpe (er i budrunden nå..) er det et kjellerrom som er tenkt å være kjellerstue.. (nå uinnredet kjeller) og jeg har alt begynt å tenke på innredningen (hva skal man ellers gjøre når man sitter på jobb og bare må vente ) Vi vil heller ha et "kinorom" enn en tradisjonell TV-stue (vi er film-freaks!) Før har jeg tenkt litt på å lage en typisk "gammeldags kino", men nå har jeg begynt å tenke på å gjøre det litt mer moderne likevel.. Hva tror dere om brune vegger? Blir det håpløst i en kjeller? Tenkte å ha lyse stoler og detaljer i gull.. Tacky? Hmm.. Bra jeg har tid til å tenke meg om.. Vi begynner jo ikke med det prosjektet i år.. Får vi huset må vi jo ta tak i stua oppe først (den er grønn!!) og soverommet (grønt OG ferskenfarget!) og sikkert en del andre småting også.. Men det er litt mer spennende å tenke på mulighetene i den kjelleren, da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 4. august 2005 #2 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg synes du skal droppe "tacky" biten. Bruk pengene på lyd og bilde. Best blir det nok om mørke eller iallefall ikke-reflekterende materialer blir brukt. Tenk på hvordan en kino er innredet mht stoffvalg og farger. Det ikke uten grunn at kinoer blir laget slik de er. Er det mørkt i en rom så bør ikke lyset som blir reflektert fra lerretet treffe en lys flate som så "lyser" tilbake på lerretet om du skjønner hva jeg mener. Det gir samme effekt som om en lampe lyser på lerretet. Unansett. Det er mye informasjon om dette på nettet, men et hav av bilder og forklaringer av hva folk har laget. Her er et fint norsk nettsted: http://avforum.no/ Forumet de har er utmerket. Der vil du få svar på det meste: http://avforum.no/forum/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2005 #3 Del Skrevet 4. august 2005 Den lyd og bilde delen skal min mann ta seg av.. Han er skikkelig teknisk av seg.. Det er interiøret jeg tenker på nå.. Hva var det du mente var "tacky" og burde droppes? (fikk ikke helt med meg hva du likte evt misslikte, skjønner du?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 4. august 2005 #4 Del Skrevet 4. august 2005 Detaljer i gull. Kanskje greit, men ikke for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillepuz Skrevet 4. august 2005 #5 Del Skrevet 4. august 2005 pappa har nettopp innredet kjellerstua hjemme hos seg. han har prosjektør og hvite vegger, så han kan se på film på veggen. hadde sikkert blitt bedre med lerret, er litt sånn lysbilde-effekt over det. koselig, selv om jeg foretrekker en tv da. han har også snekret en bar på ene kortveggen, og har piano og alt musikkutstyret ved motsatt vegg. brune fliser på gulvet med varmekabler. hvite vegger, med 3 rødbrune lister (på langveggen + 1 på ene kortveggen) fra gulvet opp mot taket, en halvmeter fra taket stikker det to korte lister i en Y, slik at det ser ut som støtter som holder taket oppe, han har også satt opp "skråtak", ca 40 cm lange plankebiter som er satt opp som falskt skråtak. det ble veldig fint, ble lunere på en måte. og gammeldagse lykter (utelykter i smijern som henger ut fra veggen) på hver "støtte" som fungerer som lampetter. tror han har hentet inspirasjon her (ikke bevisst, han ante ikke hva jeg snakket om da jeg spurte han) http://www.24hourmuseum.org.uk/content/images/2004_1938.JPG han overrasket meg veldig, ante ikke han hadde slik fantasi. og mamma fikk ikke være med på innredningen for å si det slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2005 #6 Del Skrevet 4. august 2005 Hei du! Jeg anbefaler deg å gå til www.minhjemmekino.no ! Der finner du mange gode forslag. Det hele kommer ann på hvor mye penger du vil bruke. Det finnes noen skikkelig lekre hjemmekinomøbler fra Ekornes bl.a som jeg ønsker meg! *sikle* André Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 333 Skrevet 5. august 2005 #7 Del Skrevet 5. august 2005 (hva skal man ellers gjøre når man sitter på jobb og bare må vente ) ← Hva med å jobbe??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå