Gå til innhold

100% helt alene med et barn. Hva skjer hvis jeg får Korona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er absolutt helt alene med barnet mitt nå. Ingen familie, ingen nettverk. Det har ikke alltid vært sånn, men er i en litt spesiell stilling nå, som jeg håper går over. Vi er i karantene på grunn av en nærkontakt som er smittet og jeg blir SÅ stresset for om jeg skulle bli ordentlig syk og ikke greie å ta vare på barnet mitt. Hva skjer om vi kommer i den situasjonen? 

Anonymkode: 89197...8ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er absolutt helt alene med barnet mitt nå. Ingen familie, ingen nettverk. Det har ikke alltid vært sånn, men er i en litt spesiell stilling nå, som jeg håper går over. Vi er i karantene på grunn av en nærkontakt som er smittet og jeg blir SÅ stresset for om jeg skulle bli ordentlig syk og ikke greie å ta vare på barnet mitt. Hva skjer om vi kommer i den situasjonen? 

Regner med barnevernet blir kontaktet. Først blir du nok spurt om det er noen som kan ta seg av barnet, enten familie/venner. 

Anonymkode: 16a51...b09

• Liker 12
Skrevet

Da vil barnevernet kunne hjelpe, til du er frisk nok til å ta deg av barnet igjen 

Anonymkode: 66c9f...bf1

• Liker 7
Skrevet

Om det ikke finnes noen andre muligheter, vil barneverntjenesten sørge for beredskapshjem. Det er opprettet egne beredskapshjem som er villige til å ta i mot barn som må i karantene. 

Anonymkode: 21b94...7f0

• Liker 6
Skrevet

Har du absolutt ingen? Ikke engang en nabo dere kjenner godt? Da blir det vel beredskapshjem eller noe slikt? 

Men du blir sikkert ikke dødssyk uansett. Senk skuldrene. De færreste under femti-seksti blir skikkelig elendig dårlige. 

Anonymkode: bbea4...adc

• Liker 3
Skrevet

😱😱😱 da skal det mye til før jeg oppsøker helsevesenet merker jeg! 

ts

• Liker 2
Skrevet

Skal en del til for at du blir så syk at du ikke kan passe barnet selv. Hvis det blir tilfelle, så må du enten spørre familie, venner, ansatte i barnehagen/skolen. Hvis ikke dette går så er det barnevernet/helsetjenesten i kommunen som må hjelpe deg. 

Dette er ikke noe å bekymre seg for. Dere får hjelp om dere trenger det 😊

• Liker 9
Skrevet

Har du absolutt ingen? Ikke engang en nabo dere kjenner godt? Da blir det vel beredskapshjem eller noe slikt? 

Men du blir sikkert ikke dødssyk uansett. Senk skuldrene. De færreste under femti-seksti blir skikkelig elendig dårlige. 

Ingen. Jeg har akkurat flyttet til ny adresse på grunn av en voldelig eks. Vi kjenner INGEN. 

Nei, satser på det, følte meg bare veldig sårbar. 

ts

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ts

Hæ? Hvorfor? Hvis du er syk så må du jo det. For din skyld og barnets skyld. Du trenger ikke å være redd for å få hjelp av barnevernet fordi du havner på sykehus med corona altså... 

Uansett bedre enn at du dør og barnet blir uten tilsyn... 

• Liker 38
Skrevet
Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Skal en del til for at du blir så syk at du ikke kan passe barnet selv. Hvis det blir tilfelle, så må du enten spørre familie, venner, ansatte i barnehagen/skolen. Hvis ikke dette går så er det barnevernet/helsetjenesten i kommunen som må hjelpe deg. 

Dette er ikke noe å bekymre seg for. Dere får hjelp om dere trenger det 😊

Det er jo masse å bekymre seg for når jeg ikke har noen som barnet er trygg på som kan passe. Jeg skjønner at det ikke er superstor sjanse for at jeg blir så dårlig at jeg blir innlagt, men sjansen for at jeg er smittet er rimelig stor, og det plager meg!

ts

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Nei, bedre du søker hjelp hvis du blir syk. For du vil ikke dø fra barnet ditt. Må du legges inn, så ordnes det med kommunen eller barnevernet. Slapp av, det går bra ❤

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Hæ? Hvorfor? Hvis du er syk så må du jo det. For din skyld og barnets skyld. Du trenger ikke å være redd for å få hjelp av barnevernet fordi du havner på sykehus med corona altså... 

Uansett bedre enn at du dør og barnet blir uten tilsyn... 

Jeg er dødsredd for barnevernet, i og med at jeg har hatt et forhold til en voldelig person og ikke har noen familie. Vil nødig havne på blokken deres i min situasjon. 

ts

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🙄🙄

Anonymkode: d33e5...401

Skrevet

0g så går du heller rundt og er ordentlig syk da, og du risikerer selvfølgelig å smitte en hel haug med andre mennesker på grunn av dette viruset........   

:bond:                               

Anonymkode: 13a0e...13a

Ehm, jeg er i karantene. Venter på testsvarene, vi smitter ikke noen.

ts

• Liker 5
Skrevet

ts

Altså, det er ingen som tvangsplassere barnet ditt i noe beredskapshjem. Men det er jo det som er tilbudet om du er for syk til å ta vare på barnet og absolutt ingen andre kan stille opp.

Hva tenker du selv kunne være en løsning?

• Liker 23
Skrevet

ts

Herregud, så tett. Hva er som fryktelig fælt med å få hjelp? 

Anonymkode: 4e66e...847

• Liker 13
Skrevet

Jeg er dødsredd for barnevernet, i og med at jeg har hatt et forhold til en voldelig person og ikke har noen familie. Vil nødig havne på blokken deres i min situasjon. 

ts

Men barnevernet vet vel ikke om denne voldelige personen gjør de? :) 

Anonymkode: d33e5...401

Skrevet

Det er jo masse å bekymre seg for når jeg ikke har noen som barnet er trygg på som kan passe. Jeg skjønner at det ikke er superstor sjanse for at jeg blir så dårlig at jeg blir innlagt, men sjansen for at jeg er smittet er rimelig stor, og det plager meg!

ts

Hvis du skulle bli så syk, så er det underordnet om barnet føler seg 100% trygg i en liten periode. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ts

Men du, nå er det paranoia som snakker? Det er mange som er redde i første kontakt med barneverntjenesten, de aller fleste opplever at det er langt mindre skummelt enn fryktet. Svært mange i situasjoner som ligner din får god støtte fra barneverntjenesten. 

• Liker 11
Skrevet

Herregud, så tett. Hva er som fryktelig fælt med å få hjelp? 

Anonymkode: 4e66e...847

At jeg havner på blokken deres, da lan de fort begynne å stille flere spørsmål om voldelig eks, hemmelig adresse etc. jeg vil helst gå under radaren slik situasjonen er nå.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...