Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 15 mnd viser ikke noe videre interesse for andre barn i barnehagen. Han liker veldig godt å pusle for seg selv og har det kjempefint i barnehagen likevel. De ansatte sier at det er vanskelig å få kontakt med han, og at det bare er en voksen han har skikkelig god kontakt med. De har foreslått at han kanskje har dårlig hørsel. Det vet jeg at han ikke har.
Han går, prater litt, viser sterk gjensynsglede, peker og har god øyekontakt med meg og familien vår. Han er en veldig blid unge. Er motorisk sterk og er intelligent, med en bestemt personlighet.

Bør jeg være bekymret? Man tenker jo autismespekter osv når man får høre sånt. Helsesøster har ikke nevnt noe i den retning og han har god øyenkontakt og snakker med henne når vi er der.

Anonymkode: 0fdc2...495

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har legen sjekket hørselen hans da?

Anonymkode: 73df7...e82

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har legen sjekket hørselen hans da?

Anonymkode: 73df7...e82

Den ble sjekket ved fødsel. Og han kommer når han blir ropt på fra et annet rom + våkner av lyder. Snur seg etter lyder osv. Han har ikke dårlig hørsel, nei.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den ble sjekket ved fødsel. Og han kommer når han blir ropt på fra et annet rom + våkner av lyder. Snur seg etter lyder osv. Han har ikke dårlig hørsel, nei.

Det er ensbetydende med at han ikke har dårlig hørsel. Når barnehagen har tatt opp dette, må jeg si det er merkelig at du ikke har tatt han til lege for utredning av hørsel. 

Anonymkode: 19ffc...f66

• Liker 15
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ensbetydende med at han ikke har dårlig hørsel. Når barnehagen har tatt opp dette, må jeg si det er merkelig at du ikke har tatt han til lege for utredning av hørsel. 

*Det er IKKE ensbetydende. 

• Liker 3
Skrevet

Ville sjekket hørsel, er grunn til Barnahagen foreslå det. Er mye meir sty og forstyrrelser der, så mulig han sliter meir å henge med. 

Anonymkode: d190b...6d8

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal vel være sagt at jeg ble gjort oppmerksom på dette idag. Så så merkelig er det nok ikke. 
Han ble også sjekket av barnelege for 3 mnd siden. Helt ok da også. Hørselen er fin den.

Skrevet

Klare signal på autisme.

Min minste søster har samme symptomene som du nevner han gjør, og de fant ut til slutt at det var autisme.

Men som sagt, trenger ikke være det men høres jo ut som det.

Anbefaller å kontakte lege tidligst muligt sånn at dere kan få fortgang med og få henne litt bedre sosialt :)

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal vel være sagt at jeg ble gjort oppmerksom på dette idag. Så så merkelig er det nok ikke. 
Han ble også sjekket av barnelege for 3 mnd siden. Helt ok da også. Hørselen er fin den.

Hvorfor var dere hos barnelege? Om du har en barnelege å gå til, ville jeg rådført meg der. Legene på helsestasjonen er ikke barneleger, om du tror det. 

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Bamse20 skrev:

Klare signal på autisme.

Min minste søster har samme symptomene som du nevner han gjør, og de fant ut til slutt at det var autisme.

Men som sagt, trenger ikke være det men høres jo ut som det.

Anbefaller å kontakte lege tidligst muligt sånn at dere kan få fortgang med og få henne litt bedre sosialt :)

Takk for svar. Tanken har slått meg, men det er ingen andre ting som tilsier at han skulle være det. Han har bare vært i barnehage i knappe 3 mnd, og har vært en del syk. I tillegg går han veldig korte dager. De ansatte sier at han deltar mye bedre i lek når han tilbringer lengre dager der. 

Skrevet

Hvorfor var dere hos barnelege? Om du har en barnelege å gå til, ville jeg rådført meg der. Legene på helsestasjonen er ikke barneleger, om du tror det. 

Fordi jeg ville ha en sjekk for å se om alt var generelt ok. Jeg er veldig klar over at de ikke er barneleger. 

Skrevet

Takk for svar. Tanken har slått meg, men det er ingen andre ting som tilsier at han skulle være det. Han har bare vært i barnehage i knappe 3 mnd, og har vært en del syk. I tillegg går han veldig korte dager. De ansatte sier at han deltar mye bedre i lek når han tilbringer lengre dager der. 

Hvordan var det før han begynte i barnehage? Har dere vært flink til å sosialisere han med andre barn? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan var det før han begynte i barnehage? Har dere vært flink til å sosialisere han med andre barn? 

Egentlig veldig lik. Han har ikke søsken, og vi kjenner ingen med småbarn. Så han har ikke hatt så mye kontakt med jevnaldrende som han burde hatt. Men han har vist klar interesse for andre mennesker/fremmede og skriker hei til alt og alle.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig veldig lik. Han har ikke søsken, og vi kjenner ingen med småbarn. Så han har ikke hatt så mye kontakt med jevnaldrende som han burde hatt. Men han har vist klar interesse for andre mennesker/fremmede og skriker hei til alt og alle.

Vil tro det mest sannsynlig går seg til, dette er jo tydeligvis nytt for han (å få være med barn altså). Det finnes åpne barnehager, det er barselgrupper, babysang, babysvømming, trillegrupper, lekegrupper, you name it. Fryktelig trist dere ikke har klart å sosialisere ungen deres med andre barn. 

• Liker 4
Skrevet

Vil tro det mest sannsynlig går seg til, dette er jo tydeligvis nytt for han (å få være med barn altså). Det finnes åpne barnehager, det er barselgrupper, babysang, babysvømming, trillegrupper, lekegrupper, you name it. Fryktelig trist dere ikke har klart å sosialisere ungen deres med andre barn. 

Ikke her vi bor, dessverre. Derfor vi har valgt å la han få dra så tidlig i barnehagen. Men takk for preiket. :)

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke her vi bor, dessverre. Derfor vi har valgt å la han få dra så tidlig i barnehagen. Men takk for preiket. :)

Burde vurdere å flytte, så ungen ikke blir gående uten noen venner i nabolaget. 

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Tipper det ordner seg. Ha en fin helg. 👍🏼

Skrevet

Er det seriøst folk som nærmest fastslår autismediagnose på en 15 måneder gammel unge de ikke engang har møtt?! Ta dere sammen!

Anonymkode: 1c776...8c8

• Liker 22
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Burde vurdere å flytte, så ungen ikke blir gående uten noen venner i nabolaget. 

Han er 15 måneder!!

Må bare le, jeg, altså, hva annet kan man gjøre..

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er 15 måneder!!

Må bare le, jeg, altså, hva annet kan man gjøre..

Enig med deg. Hva f... 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...