AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #1 Skrevet 20. november 2020 Hei! Jeg skrev på pasientsky appen at jeg trengte fornyelse av medisiner, fordi jeg går tom i helgen. Dette var tidlig i går, torsdag. Jeg fikk svar fra resepsjonen at de legger det til signering til fastlegen, og at om jeg ikke hører noe så skal jeg få hentet ut medisiner på apoteket senest etter kl 16:00 i dag. Jeg ringte resepsjonen før de stengte kl 15, og minnet de på det - da jeg dessverre har opplevd opptil flere ganger at det av en eller annen grunn forsvinner i glemmeboken. Hun i resepsjonen sa at jeg ikke trengte og uroe meg for det, og at jeg kunne hente medisiner etterpå. Nå går jeg inn på helsenorge.no, og jeg finner ingen aktiv resept på medisinene mine. Jeg kjenner at jeg blir utrolig irritert og sliten av det. Dette er medisiner jeg må ta for å opprettholde en ok nattesøvn og psyke, blir dårlig av og skippe medisiner i 2 døgn, for å så starte igjen. Jeg vil ikke være den plagsomme pasienten som føler at jeg må minne legesenteret på at jeg må ha medisinene mine, men jeg blir jo dårlig av og ikke ta de? Nå er det fredag, og jeg vet ikke om det finnes en løsning for at jeg kan få resept et annet sted, eller hva jeg skal gjøre? -jente27 Anonymkode: 86fd6...afe
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #2 Skrevet 20. november 2020 Kanskje du i fremtiden bør være litt tidligere ut med å fornye resepten din slik at du ikke risikerer å gå tom i en helg. Anonymkode: 96d59...d1d 10
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #3 Skrevet 20. november 2020 Ring/oppsøk apotek. Om det er medisiner som skal tas daglig tror jeg de unntaksvis kan hjelpe folk i denne typen situasjon. Ellers kan du alltids gå på legevakt, men det er tidkrevende og litte smitte-og kapasitetsvennlig. Anonymkode: 8d5e3...09b 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #4 Skrevet 20. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du i fremtiden bør være litt tidligere ut med å fornye resepten din slik at du ikke risikerer å gå tom i en helg. Anonymkode: 96d59...d1d Joda, takk for tips. Men, det hjelper svært lite akkurat i den situasjonen jeg sitter i nå. Jeg har tidligere vært over en uke i forveien, men da får jeg beskjed om at jeg ikke kan hente ut for tidlig. Føler at den nye fastlegen glemmer dette veldig ofte. Jeg skulle få skrevet ut noe b12 injeksjoner, for å ta det på legekontoret dagen etter, men det hadde ikke apoteket mottatt, så da måtte jeg dukke opp tomhendt og komme dagen etter istedenfor. Er bare smålig lei av dette nå kjenner jeg. Anonymkode: 86fd6...afe 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #5 Skrevet 20. november 2020 Legevakten vil gi deg medisiner for helga. Men det blir jo dyrt, da. Anonymkode: f2203...98d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #6 Skrevet 20. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, takk for tips. Men, det hjelper svært lite akkurat i den situasjonen jeg sitter i nå. Jeg har tidligere vært over en uke i forveien, men da får jeg beskjed om at jeg ikke kan hente ut for tidlig. Føler at den nye fastlegen glemmer dette veldig ofte. Jeg skulle få skrevet ut noe b12 injeksjoner, for å ta det på legekontoret dagen etter, men det hadde ikke apoteket mottatt, så da måtte jeg dukke opp tomhendt og komme dagen etter istedenfor. Er bare smålig lei av dette nå kjenner jeg. Anonymkode: 86fd6...afe Da bør du skifte fastlege hvis du ikke er fornøyd. Anonymkode: a2c68...ee8 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #7 Skrevet 20. november 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legevakten vil gi deg medisiner for helga. Men det blir jo dyrt, da. Anonymkode: f2203...98d Føler at jeg belaster legevakten med mine «små» problemer, men jeg kan jo ringe og høre hva de mener om saken. Takk🤗 Anonymkode: 86fd6...afe 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #8 Skrevet 20. november 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, takk for tips. Men, det hjelper svært lite akkurat i den situasjonen jeg sitter i nå. Jeg har tidligere vært over en uke i forveien, men da får jeg beskjed om at jeg ikke kan hente ut for tidlig. Føler at den nye fastlegen glemmer dette veldig ofte. Jeg skulle få skrevet ut noe b12 injeksjoner, for å ta det på legekontoret dagen etter, men det hadde ikke apoteket mottatt, så da måtte jeg dukke opp tomhendt og komme dagen etter istedenfor. Er bare smålig lei av dette nå kjenner jeg. Anonymkode: 86fd6...afe Jeg skjønner at det ikke hjelper deg, dessverre. Jeg syns ikke en uke på forhånd er lenge. Syns det rart hvis du får beskjed da om å ikke hente ut for tidlig da. Nå har ikke jeg gått på andre medisin enn p-piller, men jeg var alltid tidligere ute enn en uke på forhånd. Hva hvis medisinen er utsolgt? Da blir det litt kort tid med en uke. Anonymkode: 96d59...d1d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #9 Skrevet 20. november 2020 Har du sett gjennom hele listen med medisiner/tidligere resepter? De ligger ikke i rekkefølge etter når de er skrevet ut på helsenorge. Anonymkode: 65fcd...28a 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #10 Skrevet 20. november 2020 Merkelig at du ikke får hentet ut en uke før. Med mindre det er snakk om vanedannende medisin som ikke bør tas daglig, og som det er fare for misbruk på. Dersom det er mistanke om misbruk får du sikkert beskjed om at tablettene skal vare til en viss dato, og ny resept kan ikke hentes ut før en viss dato. P-piller og B12 kan man hente akkurat når man vil! Anonymkode: 535bc...f86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå