AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #1 Skrevet 20. november 2020 Hei, alle! Trenger sårt noen tips. Er det verdt å ta en master i barnevern eller bachelor? Jeg finner ingen info om lønnsforhøyelse i arbeid hvis man har en master i barnevern i motsetning til en bachelor. Har dere noen gode tips eller råd? Langsiktig mål er å jobbe i psykiatrien. Burde jeg heller ta en annen master, men samme bachelor? Lønn er ikke det som er det viktigste her, men har allerede startet på en barnevernsutdannelse og lurer på om jeg bør bytte til en annen master når det valget kommer. Er selvfølgelig ikke gøy å ta en master i barnevern, men finne ut senere at en master i f.eks. psykisk helse hadde vært mer relevant både til evnt. jobb i psykiatrien og at det gir høyere lønn:) Anonymkode: 96ece...247
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #2 Skrevet 20. november 2020 Jeg har bachelor i barnevern og det var et dårlig valg. Hvis du brenner for institusjonsarbeid med ungdom er en bachelor dugelig men en master hvis drømmen er å henge i de offentlige bv kontor. Ja du går opp i lønn ved master. Men hvis målet er å tjene fete penger, er det mye andre ting å fokusere på der ute. MEN du sier at du ønsker å jobbe i psykriatien. Hvorfor skal du gå barnevern da? Angrer personlig mye på at jeg ikke valgte noe helt annet, fordi jeg ønsker å jobbe med andre oppgaver også som psykriati blant annet. Velger du vernepleier så kan du jobbe hvor som helst og du er ettertraktet hvor som hels fordi en vernepleier kan legge opp medisiner. Hvis du søker på en jobb innen psykriatien og har en master i bv skal du ikke se bort i fra at de heller velger en vernepleier med bachelor vs en master bv. Anonymkode: 9186a...ef4 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #3 Skrevet 20. november 2020 Jeg ville gjerne tatt barnevern! Men har for dårlige karakterer til å komme inn, skulle ønske det gikk an å bytte med folk 😅 Anbefaler deg å gjøre et grundig søk på hva du mest har lyst til, og ta det derifra. Anonymkode: 8946e...8cd
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #4 Skrevet 20. november 2020 Det gir ikke særlig mening å ta barnevern om du vil jobbe i psykiatri, egentlig. Om du skulle ønske deg til barneverntjeneste bør du absolutt ta master, det blir sannsynligvis et lovkrav i løpet av de neste ti årene. Anonymkode: c2eae...565 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå