AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #1 Skrevet 20. november 2020 Jeg får inntrykk av at religiøse mennesker er fordomsfulle i form av at de mener de som ikke tror på det samme som dem er mennesker som kommer til å lide, bli dømt av guden deres, og som ikke lever liv som er likeverdige som de som lever etter religionens regler. Eksempelvis virker det som om kristne mener at vi som ikke tror og lever etter deres tro, kommer til å "brenne i helvete" (for å sette det på spissen). Vi hedninger blir vel ikke akkurat pent omtalt i bibelen, og på grunn av det tror jeg det er mange religiøse som ser ned på oss, dømmer oss og synes synd på oss. Er det virkelig slik? Ser religiøse mennesker ned på oss som ikke tror, mener de at vi lever på en dårligere måte enn dem, særlig om vi ikke endrer oss, men står på det vi mener? Anonymkode: ad02b...a16 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #2 Skrevet 20. november 2020 Jepp, er også de som historisk sett gjør alt jævelig i verden, og skjuler seg bak religiøse skrifter/guden deres og deres overtro. Om folk bare kunne chille og la folk gjøre som de vil så lenge man ikke skader noen, så hadde verden vært bedre. Folk burde holde religon privat hjemme, men ikke prøve å innblande andre i at de tror på magisk avføring, en gud eller julenissen. Anonymkode: c423e...45d 8
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #3 Skrevet 20. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jepp, er også de som historisk sett gjør alt jævelig i verden, og skjuler seg bak religiøse skrifter/guden deres og deres overtro. Om folk bare kunne chille og la folk gjøre som de vil så lenge man ikke skader noen, så hadde verden vært bedre. Folk burde holde religon privat hjemme, men ikke prøve å innblande andre i at de tror på magisk avføring, en gud eller julenissen. Anonymkode: c423e...45d Sludder, ingen religiøse har gjort det noen gang. Derimot har mange falske religiøse brukt det for å skaffe makt, land og ressurser som er hva alle kriger har handlet om. De mest trangsynte og fordommsfulle menneskene jeg har møtte er alle ateister, som sprer hat mot troende mennesker som kun ønsker å leve i fred uten å bli latterligjort og hånet. Anonymkode: d3584...cdd 4
Callisto83 Skrevet 20. november 2020 #4 Skrevet 20. november 2020 Alle er fordomsfulle, noe denne tråden er et bevis på. 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #5 Skrevet 20. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, er også de som historisk sett gjør alt jævelig i verden, og skjuler seg bak religiøse skrifter/guden deres og deres overtro. Du glemte å nevne folkemordet på troende som dere ateister begår mot troende i Kina. Anonymkode: d3584...cdd 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #6 Skrevet 20. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sludder, ingen religiøse har gjort det noen gang. Derimot har mange falske religiøse brukt det for å skaffe makt, land og ressurser som er hva alle kriger har handlet om. De mest trangsynte og fordommsfulle menneskene jeg har møtte er alle ateister, som sprer hat mot troende mennesker som kun ønsker å leve i fred uten å bli latterligjort og hånet. Anonymkode: d3584...cdd Haha tro det du. Eneste kjipe menneskene jeg har møtt har vært i kirken, når jeg sang i kor, når jeg har vært i andre religiøse grupper. Heldigvis klarte jeg å bryte ut, for herremin for noen fordomsfulle dømmende og maktsyke mennesker det finnes slike steder, de har (mange av de) ekstreme behov for å moralisere og prøve å bestemme over andres kropp/valg basert på egen overtro. Anonymkode: c423e...45d 5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #7 Skrevet 20. november 2020 3 minutter siden, Callisto83 said: Alle er fordomsfulle, noe denne tråden er et bevis på. Ja, men forskjellen er at jeg later ikke som jeg ikke er fordomsfull! Og det er et vesentlig skille. Anonymkode: ad02b...a16
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #8 Skrevet 20. november 2020 Jeg tror egentlig ikke at religiøse er mer fordomsfulle enn ateister. Ateister kan noen ganger ha en lei tendens til å tro at de vet bedre enn de religiøse hva man faktisk tror. De mest bokstavtro bibeltolkerne jeg har møtt har vært ateister. "Men bibelen sier sånn, så det betyr jo at du mener dette!" Det går fint an å være kristen uten å bry seg om helvete. Anonymkode: 0d3da...791 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #9 Skrevet 20. november 2020 Svært mange religiøse mennesker tror de er guds sendebud på jorda. Anonymkode: 77fe3...3e6 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #10 Skrevet 20. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du glemte å nevne folkemordet på troende som dere ateister begår mot troende i Kina. Anonymkode: d3584...cdd Det blir gjort av andre religiøse som hater andre religioner igjen. Ingen ateister har behov for å prøve å bestemme hva folk skal få tro på privaten man kan tro på julenissen eller flyvende griser for min del, bare ikke prøv å press det på andre. Og langt flere er blitt drept i guds navn en motsatt for å si det sånn Anonymkode: c423e...45d 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #11 Skrevet 20. november 2020 Just now, AnonymBruker said: Jeg tror egentlig ikke at religiøse er mer fordomsfulle enn ateister. Ateister kan noen ganger ha en lei tendens til å tro at de vet bedre enn de religiøse hva man faktisk tror. De mest bokstavtro bibeltolkerne jeg har møtt har vært ateister. "Men bibelen sier sånn, så det betyr jo at du mener dette!" Det går fint an å være kristen uten å bry seg om helvete. Anonymkode: 0d3da...791 Jeg spurte ikke om de var mer fordomsfulle - ateister er fordomsfulle de. Men skillet er at de later gjerne ikke som om de ikke er det. Religiøse derimot, fremstilles ofte som om de ikke er dømmende, fordi det er en synd (?). Uansett, spørsmålet er om de faktisk er fordomsfulle - ikke om de er mer eller mindre fordomsfulle enn ateister. For å presisere, vi ateister er jo klart fordomsfulle, og det står vi for. Anonymkode: ad02b...a16
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #12 Skrevet 20. november 2020 Jeg kjenner til noen ja: tror de er bedre enn dem som skiller seg litt ut og ikke er med i menighetsarbeidet. Yækk! Anonymkode: d3f0c...23b 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #13 Skrevet 20. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg spurte ikke om de var mer fordomsfulle - ateister er fordomsfulle de. Men skillet er at de later gjerne ikke som om de ikke er det. Religiøse derimot, fremstilles ofte som om de ikke er dømmende, fordi det er en synd (?). Uansett, spørsmålet er om de faktisk er fordomsfulle - ikke om de er mer eller mindre fordomsfulle enn ateister. For å presisere, vi ateister er jo klart fordomsfulle, og det står vi for. Anonymkode: ad02b...a16 Såklart er de fordomsfulle, det er jo ikke noe spørsmål en gang. ALLE mennesker har fordommer, men det er forskjell på å være fordsomsfull på en måte som ikke skader noen (som normale mennesker) og på en måte som tar fra andre rettigheter og er farlig/skadelig, slik som mange religiøse. Ateist: Religiøse er dumme religiøse: Jeg vil bestemme over andres kropp, begå overgrep (tvinge gjennom uønskede svangerskap), ta fra folk rettigheter og kjærlighetsliv fordi JEG syntes det. Anonymkode: c423e...45d 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #14 Skrevet 20. november 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Såklart er de fordomsfulle, det er jo ikke noe spørsmål en gang. ALLE mennesker har fordommer, men det er forskjell på å være fordsomsfull på en måte som ikke skader noen (som normale mennesker) og på en måte som tar fra andre rettigheter og er farlig/skadelig, slik som mange religiøse. Ateist: Religiøse er dumme religiøse: Jeg vil bestemme over andres kropp, begå overgrep (tvinge gjennom uønskede svangerskap), ta fra folk rettigheter og kjærlighetsliv fordi JEG syntes det. Anonymkode: c423e...45d Jeg trodde det var slik at religiøse mente de ikke var fordomsfulle, og at det var en synd å dømme. Hm, da tok jeg visst feil da. Anonymkode: ad02b...a16
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #15 Skrevet 20. november 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: ekstreme behov for å moralisere og prøve å bestemme over andres kropp/valg basert på egen overtro. Tenker du på abort? Isåfall er dette noe alle gjør. ingen ønsker abort frem til fødselen og mener barnet i større eller mindre grad har en verdi og rett til å leve. Anonymkode: d3584...cdd
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #16 Skrevet 20. november 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir gjort av andre religiøse som hater andre religioner igjen. Ingen ateister har behov for å prøve å bestemme hva folk skal få tro på privaten man kan tro på julenissen eller flyvende griser for min del, bare ikke prøv å press det på andre. Og langt flere er blitt drept i guds navn en motsatt for å si det sånn Anonymkode: c423e...45d Nei, regimet i Kina er ateistisk og drapene og overgrepene som begås er det dere ateister som har skylden for. Anonymkode: d3584...cdd 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #17 Skrevet 20. november 2020 Just now, AnonymBruker said: Tenker du på abort? Isåfall er dette noe alle gjør. ingen ønsker abort frem til fødselen og mener barnet i større eller mindre grad har en verdi og rett til å leve. Anonymkode: d3584...cdd Hæ? ingen ønsker abort? Hva mener du egentlig? Det er jo åpenbart at mange ønsker å bestemme selv over egen kropp og liv, og dermed ønsker abort. Anonymkode: ad02b...a16
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #18 Skrevet 20. november 2020 Just now, AnonymBruker said: Nei, regimet i Kina er ateistisk og drapene og overgrepene som begås er det dere ateister som har skylden for. Anonymkode: d3584...cdd Haha, jaja, alle ateister er som Kina, og kinesiske myndigheter er som alle ateister. På lik linje med at alle som blir drept i Iran er det dere religiøse som har skylden for. Anonymkode: ad02b...a16 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #19 Skrevet 20. november 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? ingen ønsker abort? Hva mener du egentlig? Det er jo åpenbart at mange ønsker å bestemme selv over egen kropp og liv, og dermed ønsker abort. Anonymkode: ad02b...a16 Ingen ønsker selvbestemt abort helt frem til fødsels, så alle er enige i at fosteret også har en verdi, det gjelder uavhengig av religion eller om man ikke tror. Både troende og ikke-troende støtter å avvikle selvbestemt abort. 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, jaja, alle ateister er som Kina, og kinesiske myndigheter er som alle ateister.Anonymkode: ad02b...a16 Kinesiske myndigheter er ateister, dermed er ateister ansvarlige for drapene som de begår. Anonymkode: d3584...cdd
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #20 Skrevet 20. november 2020 Hvis noen virkelig tror at du skal brenne i helvete vil de selvsagt prøve å få deg til å ikke komme dit. Så akkurat det synes jeg ikke er så rart. Anonymkode: 4db66...a8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå