Gå til innhold

Gleder du deg til å dø?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei. 
Har barn og andre mennesker i livet jeg er glad i, en meningsfull jobb og fortsatt mange planer og ønsker fremover. 
Gleder meg til å forhåpentligvis bli bestemor en dag, og se nye små vokse opp😊

Har lyst til å reise mer, oppleve mer, studere mer og utvikle meg både på et personlig og faglig plan. 

Så nei. Jeg tar gjerne mange år til, om Gud vil. 

Anonymkode: 68faf...594

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gleder meg er ikke riktig ord nei. Men jeg frykter ikke døden. Er ikke redd den. For da er jeg jo bare borte. Kanskje verre for de rundt meg som mister meg. 

Anonymkode: 50bfb...863

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.11.2020 den 18.31):

Ja! Jeg gleder meg, slik at jeg får se hva som skjer.😊

Det betyr ikke at jeg ønsker å dø, jeg vil leve så lenge jeg er frisk og i gang. Men jeg er ikke redd for døden, det er jo liten vits, den kommer jo en eller annen gang samme om jeg vil eller ikke.

Anonymkode: b8fd2...ad4

Det svaret tviler jeg på at du får, for da er du ikke bevisst mer. Som en hard natt søvn uten drømmer, eller som før du ble født, rett og slett.

Anonymkode: 5a876...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det svaret tviler jeg på at du får, for da er du ikke bevisst mer. Som en hard natt søvn uten drømmer, eller som før du ble født, rett og slett.

Og dette vet du fordi du har dødd eller?

Anonymkode: f5785...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Jeg er rett og slett sliten av å bli sykere og sykere, og det skal bli godt den dagen jeg får slippe. 

Anonymkode: c0fe7...3b1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og dette vet du fordi du har dødd eller?

Nei, men det var ihvertfall en tid jeg ikke var født. Akkurat som med deg og alle andre som lever. Hvorfor skal døden være noen annerledes enn det og ikke være skapt enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.11.2020 den 17.03):

Døden er det samme som slik det var før vi ble født... Ingen tanker, ingen følelser, ingen bevissthet, ingenting... Etter at vi har forlatt livet, får vi mest sannsynlig aldri muligheten til å eksistere igjen... Det er dette livet vi har, og så er det svart for evig og alltid... Noen som gleder seg?

Anonymkode: 40a09...1b5

Merkelig spørsmål

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min var pleietrengende de siste årene, og det falt kun på meg. Hvis det skjer med meg, så har jeg ingen, og vil bli avhengig av vårt offentlige omsorgsuvesen. Da vil jeg nok tenke at det kanskje ville bli bedre å slippe.

Anonymkode: 531b2...b22

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er frisk og sprek nå. Men har sagt i mange år at jeg vil til Sveits når jeg ikke klarer meg selv lenger.  Det har jeg sagt til arvinger, at jeg ikke vil være pleietrengende. De innser mitt ønske og jeg har lagt av penger til dette.

Anonymkode: b24de...ad1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg er frisk og sprek nå. Men har sagt i mange år at jeg vil til Sveits når jeg ikke klarer meg selv lenger.  Det har jeg sagt til arvinger, at jeg ikke vil være pleietrengende. De innser mitt ønske og jeg har lagt av penger til dette.

Anonymkode: b24de...ad1

Du blir jo pleietrengende når du ikke klarer deg selv lenger. Men du mener kanskje at du vil få bedre pleie i Sveits?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, men det var ihvertfall en tid jeg ikke var født. Akkurat som med deg og alle andre som lever. Hvorfor skal døden være noen annerledes enn det og ikke være skapt enda?

Jeg husker fra før jeg ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ganger gleder jeg meg. Andre ganger kunne jeg ikke tenke meg noe verre.

Anonymkode: 21886...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg husker fra før jeg ble født.

Hva er det du husker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen vet... Og ingen vil noen gang vite.. 

Jeg får helt panikk av tanken. Tanken å "ikke være mer". Kvelende. Får en angst som er ubeskrivelig.

Anonymkode: 3ae87...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...