Gå til innhold

Gleder du deg til å dø?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her var det mange triste svar 😔 Nei,jeg gleder meg ikke til og dø,jeg er faktisk veldig redd for det,og håper jeg får nyte livet mitt lenge enda. Ja,enkelte perioder sliter jeg med depresjoner og alt ser mørkt og trist ut,men jeg vet alltid inni meg at det er for en periode og at det er så mye glede og positive ting i livet og at det er helt verdt det.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gleder meg, men det er fordi jeg ikke har noe liv nå. Jeg bare eksisterer uten å gjøre noe, at det føles mer som at jeg nå er levende død. 

Anonymkode: 5af9d...067

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli fint å vite at jeg ikke trenger å kjempe videre. At nå blir det en ro. Samtidig er jeg ikke klar. Jobber for å reise og har mye jeg vil oppleve. 

Anonymkode: 85600...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overaskende mange som gleder seg til å dø her, tridde jeg ville være ganske alene om det da jeg klikket meg inn på tråden. At jeg kanskje må gå rundt og bare eksistere i 40-50 år til er det tristeste jeg kan tenke meg.

Anonymkode: 19fe1...046

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spesielt. Jeg liker å være i live. Og, jeg ser ikke helt hvordan man kan glede seg til noe man ikke vil oppleve? Å dø er som når man sover så dypt at natten er et svart hull i minnet, men den eneste måten man vet at 'ah, nå har jeg sovet godt og dypt gjennom hele natten' er jo fordi man våkner, strekker seg bedagelig og føler seg uthvilt. Når man dør vil man aldri få muligheten til å tenke 'jøss, dette var digg'. Da har man ingen tanker eller følelser, og man vil heller aldri ha noen tanker eller følelser om det å ikke ha tanker eller følelser. 

Om det gir mening. 

Anonymkode: 18dab...3fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det skal bli godt å få fred. Men vil bli gammel. Om jeg er 75år, vil jeg ikke grue meg. Livet til nå har vært jag, alltid noe negativt. Mine tøffeste og beste år har vært i 20årene, beste er barna mine ❤

Nå får vi se i 30årene hvordan det blir. 

Anonymkode: 1d704...e5e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke spesielt. Jeg liker å være i live. Og, jeg ser ikke helt hvordan man kan glede seg til noe man ikke vil oppleve? Å dø er som når man sover så dypt at natten er et svart hull i minnet, men den eneste måten man vet at 'ah, nå har jeg sovet godt og dypt gjennom hele natten' er jo fordi man våkner, strekker seg bedagelig og føler seg uthvilt. Når man dør vil man aldri få muligheten til å tenke 'jøss, dette var digg'. Da har man ingen tanker eller følelser, og man vil heller aldri ha noen tanker eller følelser om det å ikke ha tanker eller følelser. 

Om det gir mening. 

Anonymkode: 18dab...3fc

Hvordan vet du det? Det er ingen som vet hva som skjer etter at man har dødd. 

Anonymkode: a80ae...2b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg sikker på at det ikke er noe mer etter døden. Heller ikke en bevissthet på at nå er det svart og ingenting. Man er bare ferdig med livet og trenger ikke møte flere dager. Ja, jeg ser fram til det. Ikke selve dødsøyeblikket, men skulle gjerne vært død.

Anonymkode: 89b8f...45d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei. Må innrømme at jeg er redd for å dø av smerte og frykt, dvs å spise noe og bli kvelt eller noe annet smertefullt som fører til døden. Men jeg er ikke så redd for når jeg er først død. Men har dødsangst men er pga reddsel for smertefull død

Anonymkode: a96dd...305

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...

Etter å ha mistet begge foreldrene mine før jeg fylte 36 år så er svaret nei døden er en befrielse og vi skal få se igjen våre kjære en dag møter jeg min kjære mor og min kjære far ved Perleporten og det er en dag jeg gleder meg til da er jeg nok gammel og grå og lurer på om mine foreldre vil kjenne meg igjen 

• Liker 3
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg gleder meg, og jeg vet at døden er ikke slutten. Blir faktisk misunnelig når andre dør.

Anonymkode: f5785...c7d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å som jeg misunner dem som ikke tror at døden er slutten❤️

Anonymkode: e6b52...cf9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg får det fantastisk etter jeg dør. Jeg trenger ikke få kritikk for min mening, siden jeg ikke skal overbevise noen om at det jeg tror på stemmer og jeg er ikke ute etter diskusjon. Men jeg tror virkelig at dit jeg kommer etter døden er et fantastisk sted. Og at jeg er her for å oppleve hvor ille og bra ting kan være når man lever i en polarisert verden. Og jeg tror jeg er her av en grunn, som jeg ikke ønsker å oppgi. Så jeg ser faktisk frem til livet etter døden. Men jeg skal gjøre det beste ut av dette livet her på jordens overside, for naturen her er fantastisk 

Anonymkode: c0290...f9d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mistet min kjære far 16 Desember 2023 det jeg tror han grudde seg mest til og som han alltid sa var å bli spadd ned ❤️🕯️🕯️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (På 21.11.2020 den 13.40):

ikke snakk om noe du ikke kan så veldig mye om. I følge Bibelen som er krystallklar på dette er det to steder etter døden. En dimensjon som man kaller "himmelen" der alle som tror på Kristus befinner seg, og fortapelsen der hvor de som har forkastet troen på Kristus befinner seg. Fortapelsen er et sted der totalt fravær av Gud regjerer, neppe et hyggelig sted og være i evigheten. Det er disse to alternativene, ikke noe annet. Alle lever videre etter døden, det er bar hvilken "dimensjon" man egentlig ved eget personlige valg som avgjør hvor det tilbringes.

Men det er Bibelen, og de fanatiske groteske religiøse forestillinger skrevet av mennesker med hallusinasjoner langt utenfor sunn fornuft, som ble nedskevet i en tid hvor det var gudommer og demoner i hopetall. At vi i dag forsatt tror på denne bisarre groteske forestillingen om himmel og helvete må man jo bare undre seg over! Religion i seg selv er og blir som en kreftsvulst som spiser opp all evne for at et menneske skal kunne tenke fornuftig, og ikke minst være kritisk ovenfor andre menneskers hallusinasjoner som har en tendens til å bli "virkelig" bare de er pakket inn i åndelig støv og glitter. Å ha håp og ønske om et liv etter døden har alltid vært, men denne forestillingen om Himmel og helvete er bare destruktiv og bisarr.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...