AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #1 Skrevet 20. november 2020 Syntes det er vanskelkg å vurdere om babyen min er sulten eller mett.. under amming sovner hun og kobler seg av puppen. Jeg tror da hun er mett for hun har kanskje ligget en time. Når jeg da forflytter henne lengre opp på meg og drar ned toppen eller prøver å legge henne ned så begynner hun å gråte og virker som hun er sulten likevel. Men hadde hun sovnet om hun var sulten? Anonymkode: db998...b97
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #2 Skrevet 20. november 2020 Vet ikke hvor gammel baby er, men høres ut som hun ikke er så gammel? Puppen er mer enn bare mat, det er også mye kos og nærhet. De første ukene lå baby veldig mye inntil brystet og sovnet og våknet og tok puppen igjen. Våknet med en gang jeg fjernet henne fra puppen, selv om hun bare lå å suttet litt noen ganger. Litt slitsomt, men det går seg til. Etterhvert vil baby ha mer våkentid og vise mer tegn til sult og når hun er ferdig. Så ikke så godt svar om man vet om de er sultene eller bare trenger kos. Anonymkode: 59034...9ed
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #3 Skrevet 20. november 2020 Utrolig mye amming de første ukene, føler man bare sitter med puppen ute konstant. Men sånn er det i starten. Følg med på nok tissebleier og at vekten stiger. Husker helesøster på 6-ukerskontroll så jeg kunne prøve mat hver 3.time, men det ble alt for lenge for oss. Anonymkode: 59034...9ed
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #4 Skrevet 20. november 2020 Takk for svar. Hun er snart 8 uker. Men det er nå de siste to-tre ukene dette har pågått. Begynner å bli redd jeg ikke har nok melk. Hun sover også veldig lite pga dette.. Anonymkode: db998...b97
Kassiopeia8 Skrevet 20. november 2020 #5 Skrevet 20. november 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Hun er snart 8 uker. Men det er nå de siste to-tre ukene dette har pågått. Begynner å bli redd jeg ikke har nok melk. Hun sover også veldig lite pga dette.. Anonymkode: db998...b97 Det kan også være en økeperiode! De ligger mer til brystet for å stimulere til økt produksjon.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #6 Skrevet 20. november 2020 Jeg så et tips på Instagram forleden dag. Husker ikke hvilken konto dessverre. Mange babyer har hånden knyttet når de er sulten. Etter hvert som de får mat slapper de av og hånden er ikke knyttet lenger. Gjelder visst mange babyer, men ikke alle. Anonymkode: 08e32...cb6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #7 Skrevet 20. november 2020 13 minutter siden, Kassiopeia8 skrev: Det kan også være en økeperiode! De ligger mer til brystet for å stimulere til økt produksjon. Ja, det er mulig. Men varer de såpass lenge? Trodde det kun varte noen dager.. puppene har også begynt å bli myke den siste uka, før var de harde/kjentes fulle ut.. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg så et tips på Instagram forleden dag. Husker ikke hvilken konto dessverre. Mange babyer har hånden knyttet når de er sulten. Etter hvert som de får mat slapper de av og hånden er ikke knyttet lenger. Gjelder visst mange babyer, men ikke alle. Anonymkode: 08e32...cb6 Åå, det skal jeg prøve å følge med på. Anonymkode: db998...b97
Kassiopeia8 Skrevet 20. november 2020 #8 Skrevet 20. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er mulig. Men varer de såpass lenge? Trodde det kun varte noen dager.. puppene har også begynt å bli myke den siste uka, før var de harde/kjentes fulle ut.. Åå, det skal jeg prøve å følge med på. Anonymkode: db998...b97 Det kan vare lenge. Det kan også være helt andre ting som gjør at den trenger nærhet. At puppene blir myke betyr ikke at det er tomt, bare at melkeproduksjonen er bedre regulert. Spreng er egentlig et resultat av overproduksjon. Puppene skal ideelt sett være myke og ha perfekt mengde melk. Men jeg ville tatt det opp med helsestasjon og fulgt med på vekt sånn i tilfelle! Ellers ville jeg bare fulgt signalene til babyen din.
missLynch Skrevet 20. november 2020 #9 Skrevet 20. november 2020 (endret) Prøv å tilby pupp hver gang de skriker 😅🥰 Så ser man jo om de vil ha mat. Eller om de bare føler for å skrike litt. Det er helt naturlig at puppene ikke er breddfulle av melk en stund etter fødsel; det regulerer seg v/behov og etterspørsel. Kjenner det skjærer i hjertet når jeg er på kjøpesenter etc, og ser små babyer ligge i vognbagen og skriker og skriker uten å få pupp/melk på flaske. Det vugges og bysses; men skjønner ikke mor at barnet kanskje vil ha mat? 😔 De følger ikke klokka. De trenger mat OFTE. I perioder i starten gjør man ikke annet enn å amme. Mange som ikke er klar over dette? Endret 20. november 2020 av missLynch
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå