Gå til innhold

Misunnelig på ufør venn med nedbetalt arvet hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg innrømmer det, og nei jeg er ikke misunnelig på sykdommen hans, men jeg skulle gladelig vært hjemme hele dagen i ett nedbetalt stort hus til verdi av flere millioner på ung uføretrygd istedenfor å jobbe. 

Anonymkode: d9377...a46

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir ikke misunnelig på noen jeg unner alt godt....altså venner og familie. Skjerp deg.

Anonymkode: 75297...504

• Liker 17
Skrevet

Hmm, kan ikke si meg enig der. Jeg er alt for glad i jobben min, kollegaer, nye utfordringer og overtidslønn👍😊 Å gå hjemme hele dagen og å være syk er virkelig ikke min drøm 

Anonymkode: 578df...c18

• Liker 9
Skrevet (endret)
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja jeg innrømmer det, og nei jeg er ikke misunnelig på sykdommen hans, men jeg skulle gladelig vært hjemme hele dagen i ett nedbetalt stort hus til verdi av flere millioner på ung uføretrygd istedenfor å jobbe. 

Det er det nok mange som ville ønsket å gå hjemme hele dagen med den friheten det gir et friskt menneske, i et nedbetalt hus. Men det er et stort skille på det, og på det å være ufør.

Å være ufør innebærer å ha svært hemmende helseproblematikk, som gjør situasjonen du beskriver til noe helt annet. Det er ikke bare å dilte hjemme hele dagen, det innebærer som regel mange utfordringer.

Jeg er misunnelig på mine kollegaer som har helse til å jobbe 100%. Jeg er 80% ufør selv, og det er lite jeg vil mer enn å kunne jobbe som de andre på arbeidsplassen, noe som også ville innebært over en dobling i hva jeg har utbetalt i måneden.

Endret av Jaybird
  • Liker 7
Skrevet

For å arve må vel noen ha død? Pluss å bli ufør......to tragedier. 

Anonymkode: 75297...504

• Liker 31
Skrevet

Det er da mye bedre å være i jobb og ha helsa i behold. Betaler gladelig ned på boliglånet mitt med lønna mi.

Og ikke bare har vennen din begrenset helse, men økonomien til en som er ufør er ikke fet. Tenk så mye vedlikehold og ekstra utgifter det er ved å ha et hus.

Anonymkode: 882bb...d6a

• Liker 5
Gjest Føsleguri
Skrevet

Jeg misunner ingen som er ufør. At jeg er frisk og arbeidsfør er den største gaven jeg har fått.

Skrevet

Altså, din venn har da ikke vunnet i lotto akkurat. Å være ufør er vel ikke noe å ønske seg??

Anonymkode: 499f6...eea

• Liker 2
Skrevet

Ja jøss, han syns sikkert det er kjempegøy å være så syk at han ikke kan jobbe. 
se litt på innstillingen din til livet du. 

Anonymkode: d2b70...466

• Liker 5
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt vil vi ha de gode tingene andre har men ikke de dårlige..   

Du har sikkert noe andre vil ha du også. Men de intellektuelle evnene er det nok ikke... 

Anonymkode: 0ac74...95c

• Liker 4
Skrevet

Som ufør kan jeg jo til en viss grad misunne en som har et nedbetalt hus (jeg leier).

Men de jeg virkelig er misunnelige på, er de som kan jobbe. Hadde jeg kunnet jobbe hadde jeg hatt et nedbetalt hus etter hvert jeg også.

Utover det, så ser jeg ikke hvorfor et friskt menneske skulle misunne eller ønske seg samme situasjon som en som er ufør.

Anonymkode: ac9c4...e6b

• Liker 6
Skrevet

Du bør være glad for å være frisk og arbeidsfør.

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, din venn har da ikke vunnet i lotto akkurat. Å være ufør er vel ikke noe å ønske seg??

Anonymkode: 499f6...eea

Det kommer an på hva man ønsker seg og hvilke intensjoner man har.

Anonymkode: fa993...fad

Skrevet (endret)
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kommer an på hva man ønsker seg og hvilke intensjoner man har.

Anonymkode: fa993...fad

Det er vel ingen som ønsker seg å være så syk at det hemmer både muligheten til å jobbe, og dermed (som oftest) også muligheten til å leve et verdig liv, når det kommer til både det sosiale og en smertefri hverdag?!

Jeg tror de som tenker slik, ikke egentlig vet hva det innebærer å være ufør. Det er for å si det rett ut - helt forjævlig.

Endret av Jaybird
Skrevet

Du kan jobbe overtid, og dermed få ekstra betalt. Den syke kan ikke være ekstra syk, å få mer betalt. 

Du får feriepenger, det gjør ikke den syke. 

Du har helsa i orden. 

Du får jobbet, møtt nye mennesker, opplever nye impulser, og har noe å fylle hverdagen med. 

Det ER ikke noe å misunne at man tilhører en gruppe i samfunnet som sees på som bånn i bøtta av mange, aldri ha noe annet å snakke om enn nye gardiner og sykdom, og som aldri kan opparbeide seg hverken større sosial kompetanse enn de får rundt seg fra før av, eller høyere lønn. 

Anonymkode: 8d8d2...8cd

Skrevet

Nice, nok en uføre-hets tråd in the making. TS greide å snike denne under "dataspill og teknologi" til og med. TS er sikkert blant de vel 3 - 4 meget aktive "brukere" her på forumet som bare må starte nye anti-uføre tråder hele tiden. 

Ja, det er utrolig gøy å være syk. Det er liksom det man drømmer om når man er liten. Hva ønsker du å bli når du blir stor? "Jeg ønsker å bli ung og SYK, Yay" - SAID. NO-ONE. F-U-C-K-I-N-G. EVER.

Anonymkode: f548e...086

• Liker 5
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ugh! Misunner ingen som har mistet sine aller nærmeste!

Er i en slik situasjon selv som du prater om i tråden her, TS der hvor begge besteforeldrene er gamle og bestefar har spurt meg om eneboligen deres tidligere - om det blir faktisk jeg som får det er jo helt annen sak, men uansett. Kvalmt av deg å være misunnelig på noen som har nettopp mistet noen av sine nærmeste. De du prater om ville nok mest sannsynligvis ha foretrukket dem å hatt i live mye lengre enn å sitte på med huset deres.

Endret av Lasox
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det var det, da.

Du får ikke det ene uten det andre, vet du.

• Liker 1
Skrevet

Om du virkelig ønsker et sosialt selvmord for deg selv og andre, så har du nok noe å ta tak i 🙈

Anonymkode: 021cf...bc5

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner deg, TS. Drømmer selv om hus, det hadde vert helt sinnsykt, men jeg kan ikke se for meg nå hvordan jeg skal få det til. 

Anonymkode: bd140...a9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...