Gå til innhold

Føler livet mitt har blitt ødelagt pga dårlig innflytelse av «bestevennen» min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og han ble venner i 2012, det var et godt år, vi hadde det morsomt og lo mye. Han var snill og vennskapet var uproblematisk. Vi ble nærmere og nærmere og i 2015 ble vi nesten sammensveiset. Etter videregående i 2015 tok vi begge et fri år, og da merket jeg hvor ensomt det var uten venner rundt meg. Han og jeg snakker sammen daglig, facetimer flere timer daglig, og han beskriver vennskapet som at vi er en person fordi vi er så «like». Han er utrolig negativ, selvdestruktiv og sliter med spiseforstyrrelse. Før jeg ble venn med han var jeg aldri negativ og følte jeg hadde det bra, og fikk meg gode ordentlige venner. Men han vennen her har påvirket meg så sykt dårlig. I perioder der jeg har vært litt nede, og mine andre jentevenner har spurt meg om å bli med å finne på noe med de, har jeg ikke hatt helt lyst der og da fordi jeg som sagt var nedfor, men jeg viste at hvis jeg først møtte de så ble ting MYE bedre, men han vennen min oppfordret meg alltid til å ikke møt de og heller være hjemme for meg selv. Hele tiden. Han tok opp lån etter lån, og oppfordret meg ikke direkte, men han snakket så godt om det og sa jeg også kunne gjøre deg og betale tilbake med engang. Og han sulter seg, så sier han at den letteste måten å bli slank på er å sulte seg selv. Så det startet jeg også med. Han blir glad når han ser jeg har det vanskelig, jeg ser det på han. Han rakker ned på meg dersom jdg har gode fremtidsplaner. Han er en forferdelig venn

Anonymkode: e52b4...cfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist å lese, men husk at det er DU som lar han påvirke deg på den måten. Du velger selv om du lar andres meninger, humør, oppførsel osv gå inn på deg.

Anonymkode: a4c69...904

• Liker 9
Skrevet

Enig med personen over her. Det er du som styrer hvordan du lar ham påvirke deg. Det er du selv som må ta ansvar for å definere hvordan du vil livet ditt skal være, og for å sørge for at det blir slik. 

• Liker 1
Skrevet

Han er en venn som sliter og som er kronisk nede. At du blomstrer og har planer, og ikke minst andre venner er en trussel for han om at du skal vokse fra han og komme deg videre. Derfor holder han deg nede sammen med han, slik at han beholde deg. 
tenk at han er syk og ikke har det bra, men du skal ikke være nede, du skal opp og frem og blomstre videre. 
bruk tid på gode venner og ha ei plan med livet ditt. Ikke gi hans tanker og meninger så stor verdi. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...