Gå til innhold

Er dette helt sikkert magekreft😓?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lav blodprosent,vært såslapp at jeg bare orker å stå 30 min av gangen. Ikke sulten i det hele tatt. Og blir kjempe mett av bare litt mat. Og magen blir oppblåst med en gang. Følermaten sitter fast i svelget.
Har fått time til CT av magen. Men jeg holder på å dø av frykt. Er helt sikker på at det er magekreft. Jeg har 4 barn😥😥

Anonymkode: 696a5...002

Skrevet

Har di fått beskjed om at det er det? Eller er det noe du tror? 

Anonymkode: a76b2...a27

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lav blodprosent,vært såslapp at jeg bare orker å stå 30 min av gangen. Ikke sulten i det hele tatt. Og blir kjempe mett av bare litt mat. Og magen blir oppblåst med en gang. Følermaten sitter fast i svelget.
Har fått time til CT av magen. Men jeg holder på å dø av frykt. Er helt sikker på at det er magekreft. Jeg har 4 barn😥😥

Det er en haug ting det kan være som er mer sannsynlige enn kreft. Forstår frykten tærer på, men du har gjort det lureste og det er å gå til legen. :)

Anonymkode: 8cf8c...dcf

• Liker 15
Skrevet

Dette kan være mye rart. Overhode ikke sikkert at det er kreft.

Skjønner at det er skummelt, men ikke ta sorgene på forskudd! :)

Anonymkode: 0333f...481

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har di fått beskjed om at det er det? Eller er det noe du tror? 

Anonymkode: a76b2...a27

Jeg tror. Har også påvist blod i urinen og kjempe lavblodprosent. 

Skrevet

Gastroskopi høres og ut som en idé. Hvor gammel er du? Kreft i magesekken er sjeldent. Har du gått ned i vekt? Sure oppstøt? Blod i avføring(mørk)? Antakelig er det ikke kreft.

Anonymkode: 2c660...d29

Skrevet

Har full forståelse for katastrofetankene du går gjennom akkurat nå, men det er så himla mye annet det kan være, så det er ikke "helt sikkert magekreft".
Jeg vet også at det ikke hjelper at jeg sier at det ikke er garantert det verste du kan forestille deg, så jeg håper bare du klarer å slappe litt av og roe ned før resultatene av CT'en kommer. :klemmer:

• Liker 3
Skrevet

Ved ventrikkelcancer er det ikke CT man blir sendt på først. Da er det gastroskopi med biopsi om man finner noe, for deretter evt gastrografi på CT. Der får du først en sonde ned i magesekken før man på CT får blåst opp magesekken med CO2 via sonden. Deretter scanner man hele abdomen (fra mellomgulvet til bekkenbunnen) inkl intravenøs kontrast. Dette gjøres hovedsaklig på Ullevål sykehus om du hører til i Helse Sør-Øst

Anonymkode: 8496b...a1c

• Liker 3
Skrevet

Neppe. Satser heller på stoffskifte i ubalanse. 

Anonymkode: 30174...be2

• Liker 3
Skrevet

Faren min hadde blødende magesår. Han symptomer passer bedre enn de moren min hadde, som hadde magekreft. Mamma hadde syke magesmerter.

Anonymkode: 06bed...ef0

• Liker 4
Skrevet

Ugh, føler med deg! 😬 Jeg er svimmel, kvalm, har sure oppstøt, gått ned 6 kg, magesmerter og verkende smerter i hele kroppen som kommer og går. Blør litt nesten hver eneste dag, også utenom dobesøk..

Livredd for å få det sjekket, så jeg lar tiden suse og gå. Masse lykke til, forhåpentligvis er det ikke kreft du har. 💕

Anonymkode: 8b9f8...3d3

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Livredd for å få det sjekket, så jeg lar tiden suse og gå. Masse lykke til, forhåpentligvis er det ikke kreft du har. 💕

Ja, lurt å vente til det eventuelt har spredd seg såpass at det er uhelbredelig. 

Anonymkode: 60402...853

• Liker 6
Skrevet
På 20.11.2020 den 14.54, AnonymBruker skrev:

Forstår godt at du er redd. Håper det viser seg å være noe ufarlig. ❤️

Anonymkode: 60402...853

Skrevet

Du må roe ned. Gå til legen og få alt som kan sjekkes, sjekket, men bortsett fra det- slipp skuldrene ned tjue hakk.

Det er så vanvittig bortkastet å bekymre seg om ting som kanskje ikke stemmer. 

Hilsen kreftpasient som kanskje skal dø fra barna sine. Det jeg angrer mest på, er å kaste bort tid på bekymringer jeg ikke kan gjøre noe med.

Anonymkode: 676bd...ade

• Liker 4
  • Hjerte 1
Annonse
Skrevet

Seriøst; du har mest sannsynlig magesår. Skjønner bekymringen, men dette er ikke typiske symptomer på kreft. Kan ikke signere som helsepersonell for det er jo ikke lov 😉 

Anonymkode: 9b1b1...a26

• Liker 5
Skrevet (endret)

Hva enn du gjør, ikke Google symptomer ofte blir psykiske tanker til fysiske symptomer, jeg er en av mange som er nærmest livredd for kreft, og har tatt bronskopi, gastroskopi og koloskopi, intet funnet, men å tenke på hva det kan være gjør ting værre enn det trenger å være

Endret av Gladgutten79
  • Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ugh, føler med deg! 😬 Jeg er svimmel, kvalm, har sure oppstøt, gått ned 6 kg, magesmerter og verkende smerter i hele kroppen som kommer og går. Blør litt nesten hver eneste dag, også utenom dobesøk..

Dette må du absolutt gå til legen med!

• Liker 5
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må da virkelig være bedre å gå til legen, få en diagnose og behandling. Eller tenker du å vente helt til du kommer for sent til legen?

Anonymkode: 26d65...562

• Liker 3
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faren min hadde blødende magesår. Han symptomer passer bedre enn de moren min hadde, som hadde magekreft. Mamma hadde syke magesmerter.

Anonymkode: 06bed...ef0

Jepp, dette er helt korrekt. 

Anonymkode: 9b1b1...a26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...