Gjest Pjusk Skrevet 4. august 2005 #1 Del Skrevet 4. august 2005 Eldstemann har fått fotvorter og vi har bestilt time for å fryse de og deretter skrape de av. Noen som har gjort dette? Var det ubehagelig? Finnes det andre alternativer? Da jeg var liten mente jeg vi penslet på en brun væske, men det var kanskje bare på vorter på hendene....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fauna Skrevet 4. august 2005 #2 Del Skrevet 4. august 2005 Kan fint pensle på slik brun væske på føttene også, så lenge vorten ikke er brun. Lillebror min har hatt et par vorter på beina, og Verucid tror jeg det heter funker fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 4. august 2005 #3 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg var hos hudlegen med min yngste datter i vår for å fjerne en fotvorte. Hun hadde plutselig reagert allergisk på Verucid og kan ikke bruke det mer. Derfor fikk hun fryst den bort. Det gjorde selvfølgelig vondt men 8 åringen tok det veldig fint. Men vorten ble ikke skrapt bort. Vi har filt bort død hud selv i ettertid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 4. august 2005 #4 Del Skrevet 4. august 2005 Hos oss fulgte vi et gammelt kjerringråd og presset innsiden av et bananskall inn i fotvorten morgen og kveld, og satte plaster over. Etter hvert vil vorten bli svart og forsvinne. Det virket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mio Skrevet 4. august 2005 #5 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg har også fjernet fotvorter ved å gi innsiden av et bananskall mot vortene ved sengetid. Effektivt, billig og enkelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 4. august 2005 #6 Del Skrevet 4. august 2005 Hos oss fulgte vi et gammelt kjerringråd og presset innsiden av et bananskall inn i fotvorten morgen og kveld, og satte plaster over. Etter hvert vil vorten bli svart og forsvinne. Det virket! ← Hvor mange ganger måtte du gjøre dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
7v8 Skrevet 4. august 2005 #7 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg har også slitt med fotvorter i lange perioder. Leste en gang i et blad at dersom man penslet på Citrosept, ville de etter hvert forsvinne. Jeg har prøvd dette i noen uker nå, og det virker. Noen er allerede borte, mens andre er blitt vesentlig mindre. Så jeg vil anbefale å prøve dette først, framfor å gå til legen. Jeg bruker en q-tips og pensler på litt hver kveld etter å ha badet/dusjet. Det fås kjøpt i helsekostbutikker. Citrosept Citrosept Grapefruktkjerne ekstrakt er et univelsalverktøy for din helse. Bare fantasien setter grenser for Citrosepts bruksområder. Det er mange som bruker Citrosept i forbindelse med Candida og andre sopprelaterte problemer. Hold deg frisk - ha en flaske med Citrosept tilgjengelig. Verdens minste hjemme- og reise- apotek. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Letti Skrevet 5. august 2005 #8 Del Skrevet 5. august 2005 Har bare lyst til og fortelle hvor plagsomme vorter kan bli. Vår mellomste sønn hadde tilsammen 11 (elleve) fotvorter under begge bena. Vi prøvde alt av kjerringråd, alt fra bananskall til hvitløk. Et skikkelig pes og evig mas. Gikk til fotpleier hver fredag i et halvt år og fikk skrapet og smurt på vortemiddel. Ingenting hjalp. Det ble selvsagt bedre, men for han så var det grusomt. Hver fredag hos fotpleieren gråt han og hadde store smerter. Den verste var på hælen og han gikk til slutt helt skjevt og fikk ryggvondt. Tilslutt fikk vi time hos en veldig kjent hudlege, etter tre behandlinger, med først frysing og så skraping, er alle fotvortene borte. Den på hælen tok lengst tid og det er først nå i sommer hvor han har gått mye barbent at den er blitt borte. Slitt bort restene. Så nå har han en time igjen hos hudlegen og skal sjekke at alt er borte. Så hos oss skal ikke kjerringråd testes ut noe mer. Her blir det rett til hudlegen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elmat Skrevet 6. august 2005 #9 Del Skrevet 6. august 2005 Jeg kjøpte noe "gjør det selv" frysespray på apoteket for et par år siden. Det tok fotvortene hos våre barn. ikke så veldig ubehagelig, tror jeg, de pleier å gi nokså tydelig beskjed dersom noe er vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 6. august 2005 #10 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Jeg kjøpte noe "gjør det selv" frysespray på apoteket for et par år siden. Det tok fotvortene hos våre barn. ikke så veldig ubehagelig, tror jeg, de pleier å gi nokså tydelig beskjed dersom noe er vondt. ← Jeg har prøvd denne sprayen opptil flere ganger og den hadde ingen effekt i det hele tatt på noen av oss. Den er også dyr. Billigere og mer effektivt å gå til legen for å fryse bort vortene. Endret 6. august 2005 av Hannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulipan Skrevet 6. august 2005 #11 Del Skrevet 6. august 2005 Hei!!! Jeg var veldig plaget med fotvorter for noen år siden. Hadde en periode 7stk under venstre fot og 5 stk under høyre. Den største var på str med en 5 kr. Gikk til hud lege og frøs de bort. PRøvde i allefall.... På et punkt var det akkurat som om en store formerte seg, for plutselig hadde den fått mange "barn"... Men uansett. Fotvorter er for¨årsaket av et virus. Etterhvert som kroppens immunforsvar finner ut hvordan den skal kvitte sen med vortene, så forsvinner de. Hos meg forsvant de små i løpet av dager (når kroppen begynte å "drepe" de selv), den store brukte kroppen litt lengr tid på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå