AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #1 Skrevet 20. november 2020 Vi har hatt noen eleltrikere på huset, var en del små ting som måtte bli gjort. På mandag brukte han 7 timer på noe en annen elektriker har sagt han ville brukt 3 timer på. Den andre dagen ringte han meg og spurte om han kunne komme om 10 minutter (ikke avtalt) for å fikse en spot som hadde brent. Han kommer rett inn med masse nye spotter og begynner, når jeg spør hva han gjøre på sier han at han skal bytte alle spotene våres. Jeg ble jo mildt sagt overasket og spør hvorfor, og etter en lang samtale med han og sjefen, kommer det frem til at jeg trenger kun å bytte 3 lyspærer, og ikke 10 spotter til 300 kr stk 😳 de av monterer også en elbil lader (som vi ikke bruker) fordi den ikke er lovlig. Den ble montert av en elektriker for 2 år siden.. idag kom de igjen, for å bytte 7 brytere i sikringskapet som måtte byttes (400 kr stk) og så spør de om de skal bytte alle 15, da jeg spør hvorfor, svarer han: nei bare hvis du vil ha nye, er ikke nødvendig, men vi kan bare gjøre det mens vi er her. 🙄 De skulle bruke 3 timer på dette, nå har de vært her i 5 timer, og holder på å de monterer alle lysbryteren mine, fordi de prøver å finne en som ikke fungerer, men de fungerer jo helt fint 🤷 jeg har ingen peiling på elektrisitet så vet ikke om de har gode grunn til alt, eller om de bare tuller seg. Noen som kan svare? Jeg ser bare pengene fly ut av vinduet💸💸 Anonymkode: fed00...9f0
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #2 Skrevet 20. november 2020 De merka at du er lett bytte ja så nå kjører de på ...... Anonymkode: 8701c...07f
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #3 Skrevet 20. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: De merka at du er lett bytte ja så nå kjører de på ...... Anonymkode: 8701c...07f Ulempen med å være ung, blond og uvitende, når man eier et hus 🙄 Anonymkode: fed00...9f0
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #4 Skrevet 20. november 2020 Hadde dere en avtale på forhånd om hva som skulle gjøres?, dette høres nesten ut som et typisk cowboyfirma drevet av utlendinger som ikke bryr seg om skikk og bruk. Anonymkode: 4b7db...f80 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #5 Skrevet 20. november 2020 https://www.sikkerhverdag.no/strom/elektriker/finn-godkjent-elektriker/ Du kan sjekke om de er godkjent på denne linken. Anonymkode: 700dc...66d 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #6 Skrevet 20. november 2020 De der kan du sende på dør! Og når regningen kommer, må du gå over også klager du til firmaet! De lurer deg trill rundt og gjør ting langt ut over avtalt. Du skal ikke betale for det der. Anonymkode: defe1...cf9 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #7 Skrevet 20. november 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde dere en avtale på forhånd om hva som skulle gjøres?, dette høres nesten ut som et typisk cowboyfirma drevet av utlendinger som ikke bryr seg om skikk og bruk. Anonymkode: 4b7db...f80 Jeg hadde nett tilsynet her, og de kom med mange punkter som de skulle se på. Jeg vet jo ingen ting om hva som er bak punktene, men føler de bare drøyet, og fant på ting som "burde" bli gjort. Og ja de var polakker, så jeg slet litt med å forstå hva de snakket om.. 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.sikkerhverdag.no/strom/elektriker/finn-godkjent-elektriker/ Du kan sjekke om de er godkjent på denne linken. Anonymkode: 700dc...66d De står på listen.. Anonymkode: fed00...9f0
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #8 Skrevet 20. november 2020 Det virker som de lurer deg til å kjøpe mer enn du trenger. Vil anbefale å stanse og ikke godta noe som helst mere, uansett hva de sier. Redd dette blir dyrt for dere. Anonymkode: 700dc...66d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #9 Skrevet 20. november 2020 Be om å få spesifisert et pristilbud før de fortsetter. Ideelt skulle du hatt det før de begynte. Høres ut som dårlig kommunikasjon i noen ledd. Anonymkode: 25ef1...894
Drizzt Skrevet 20. november 2020 #10 Skrevet 20. november 2020 De prøver å få deg til å kjøpe mer enn det du strengt talt trenger. Da er det bare å stå på ditt og nei, takk, jeg trenger bytte kun det ene spotten her eller nei, takk, jeg trenger bytte kun de 2 lampene der. Det er bare å si nei og avbryte når du ser de gjør noe du ikke har avtalt med dem om. Sørg for å ha alt skriftlig på hva oppdraget går ut på, så kan du klage i ettertid at du har bestilt kun dette og ikke noe mer. Men hvis de gjentatte ganger gjør dette, så er det best å ringe andre neste gang. Jeg bruker samme håndverkere som gjør akkurat det jeg vil at de skal gjøre og ikke tvinger på meg mer enn det jeg trenger. Slik bygges det tillit og kundene returneres. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #11 Skrevet 20. november 2020 Hva sier rapporten fra el-tilsynet da? Anonymkode: 86401...b41
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #12 Skrevet 20. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ulempen med å være ung, blond og uvitende, når man eier et hus 🙄 Anonymkode: fed00...9f0 Lol. 😀 Ihvertfall du har god mulighet for å lære nå ! Anonymkode: 8701c...07f
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #13 Skrevet 20. november 2020 Hva har du bedt firmaet om å gjøre da? Og har mannen din like lite oversikt som deg? Når du har hatt kontroll av El tilsynet utarbeider de en liste over ting som ikke er etter forskriften. Hvis el bil laderen står på den listen og den ble montert av et firma for 2 år siden burde dere reklamert på arbeidet de har gjort. Spotter som har brent seg tyder også på dårlig elektrikerarbeid/ufaglært nisse og bør utbedres. Dersom feil på listen etter tilsyn ikke blir rettet opp og forårsaker brann ville dere fått avkorting på husforsikringen ved oppgjør. Som huseier må du rett og slett sette seg inn i ting eller forhøre deg med kjente som kan hjelpe deg til å forstå helt grunnleggende informasjon. Anonymkode: 56d00...617
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #14 Skrevet 20. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde nett tilsynet her, og de kom med mange punkter som de skulle se på. Jeg vet jo ingen ting om hva som er bak punktene, men føler de bare drøyet, og fant på ting som "burde" bli gjort. Og ja de var polakker, så jeg slet litt med å forstå hva de snakket om.. De står på listen.. Anonymkode: fed00...9f0 Er du sikker på at dette "netttilsynet" var legitimt?, dette høres nesten ut som et forsøk på svindel. Aldri bruk polakker eller andre firmaer som er drevet av utlendinger, og spesielt ikke når det er snakk om elektrisitet eller vann. Du har ingen garanti for at det utstyret de monterer er godkjent i Norge, om det skulle bli brann eller lignende så står du på bar bakke når det gjelder forsikringen hvis utstyret og montøren ikke er godkjent. Anonymkode: 4b7db...f80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå