AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #1 Del Skrevet 20. november 2020 Har ikke råd til frisør på en stund. Har stripet håret selv før med ok resultat, men håper på masse tips om hvordan få best mulig resultat. Har skandinavisk, blond hårkvalitet med ca 15 cm kommuneblond ettervekst over striper. Anonymkode: 6924a...715 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puffaris Skrevet 20. november 2020 #2 Del Skrevet 20. november 2020 Tenker du å bruke hette eller folie? Min erfaring er at hette sliter på langt hår. Anbefaler folie. Mitt beste tips er å ha i en kald hårfarge med asketoner etter du har bleket det. Dette gir en naturlig og fin look, og du får permanent brutt ned de gule pigmentene. Dette blir et mye finere resultat enn å bare tone det med lillashampoo, som bare legger seg utenpå hårstråene og etterlater det tørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #3 Del Skrevet 20. november 2020 Kan jeg spørre hvilke striper du brukte fra butikk? Jeg har samme, men tør foreløpig ikke da jeg regner med resultatet blir orange. Anonymkode: f5caf...ee1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #4 Del Skrevet 20. november 2020 Akkurat nå, Puffaris skrev: Tenker du å bruke hette eller folie? Min erfaring er at hette sliter på langt hår. Anbefaler folie. Mitt beste tips er å ha i en kald hårfarge med asketoner etter du har bleket det. Dette gir en naturlig og fin look, og du får permanent brutt ned de gule pigmentene. Dette blir et mye finere resultat enn å bare tone det med lillashampoo, som bare legger seg utenpå hårstråene og etterlater det tørt. Kupper tråden her; tips til hvilken? Om man skal tone rett etterpå er kanskje hette best? Anonymkode: f5caf...ee1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #5 Del Skrevet 20. november 2020 Manic panic er best, 40vol til veldig lyse striper eller mørkt hår, vol 30 til lyst hår. Anonymkode: 1757b...e0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamegirl Skrevet 21. november 2020 #6 Del Skrevet 21. november 2020 Jeg gjorde nettopp dette med ganske grei suksess. Brukte blekingen jeg husker som best fra ungdomstiden, nemlig Depend. Det funket fortsatt, og jeg fikk de stripene jeg ønsket. Mine beste tips er: Bruk tid på forhånd, - bestem deg for hvor du vil ha striper, hvor tykke du vil ha dem og hvordan du vil gjøre det. Hele prosessen blir mer behagelig når du har en plan. Ikke stress. Mye bedre å legge stripene som du vil ha dem og være tålmodig enn å stresse og risikere flekkete/veldig chunky striper. La blekingen være i håret helt til du er fornøyd. Ta en q-tip eller bomullspad og stryk forsiktig borti en av stripene for å se hvordan fargen ser ut. Ikke få panikk hvis stripene er helt oransje, da må de bare virke lenger. Hvis du ser at det trengs mer tid tar du litt bleking over det feltet du nettopp skrapte borti. Jeg skylte ikke mine ut før det hadde gått en time, for det var først da de var lysegule. Hvis du synes det blir for gyllent når du har vasket håret, bruker du en toner. Wella color på Blivakker.no er fin, min favoritt er 9.1. Og selvfølgelig - bruk hansker. Lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1 korinter 15:1-4 Skrevet 21. november 2020 #7 Del Skrevet 21. november 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Kupper tråden her; tips til hvilken? Om man skal tone rett etterpå er kanskje hette best? Anonymkode: f5caf...ee1 Pleier du få oransje tone etter bleking, eller gul tone? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macaron Skrevet 22. november 2020 #8 Del Skrevet 22. november 2020 Har mørkt hår med mye grått i som jeg farger selv og lurer på å prøve striping for å se om det kamuflerer bedre. Har kjøpt bleking men har ikke turt å prøve. Om jeg prøver så har jeg tenkt å bare teste etpar tynne striper først. Det er kanskje lurt å kure håret etpar-tre ganger først? Lurer på hvorfor hettestriping sliter mer på håret enn striping med folie? Og, dersom man får gult eller orange hår - er det da man kan bruke blåshampoo/lillashampoo etterpå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamegirl Skrevet 22. november 2020 #9 Del Skrevet 22. november 2020 1 time siden, Macaron skrev: Har mørkt hår med mye grått i som jeg farger selv og lurer på å prøve striping for å se om det kamuflerer bedre. Har kjøpt bleking men har ikke turt å prøve. Om jeg prøver så har jeg tenkt å bare teste etpar tynne striper først. Det er kanskje lurt å kure håret etpar-tre ganger først? Lurer på hvorfor hettestriping sliter mer på håret enn striping med folie? Og, dersom man får gult eller orange hår - er det da man kan bruke blåshampoo/lillashampoo etterpå? Jeg prøvde et par tynne striper først, godt gjemt inni håret sånn at det ikke ble supersynlig i tilfelle det ble stygt. Men hvor mørkt hår har du? Jo mørkere hår, jo vanskeligere å bli blond, og jo gulere resultat vil du få. Når du får gule eller oransje striper er det slett ikke sikkert at lillasjampo kan hjelpe deg, ikke hvis du ikke er lys nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puffaris Skrevet 23. november 2020 #10 Del Skrevet 23. november 2020 På 20.11.2020 den 14.39, AnonymBruker skrev: Kupper tråden her; tips til hvilken? Om man skal tone rett etterpå er kanskje hette best? Anonymkode: f5caf...ee1 Jeg har brukt denne tror jeg. Men kom på at jeg helbleket etterveksten og tonet det rett etterpå. Usikker om den metoden fungerer dersom man bruker foliestriper, da man får fargen i det ubehandlete håret også. Om man har på hette kan det nok fungere. Men velger du folie, så fall tror jeg at denne blir bedre, da den er semipermanent. Vurderer å teste den selv nå. 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puffaris Skrevet 23. november 2020 #11 Del Skrevet 23. november 2020 På 22.11.2020 den 8.42, Macaron skrev: Lurer på hvorfor hettestriping sliter mer på håret enn striping med folie? Og, dersom man får gult eller orange hår - er det da man kan bruke blåshampoo/lillashampoo etterpå? Dersom du har kort hår kan hette være et greit alternativ. Men om du har til skuldrene og lengre så vil hetten slite på håret, da man drar ut mye hår i prosessen. Flere frisører bruker ikke hettemetoden lenger engang. Byttet nylig frisør og fikk en åpenbaring når jeg gikk over til folie. (har mistet mye hår det siste året) 😥 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå