Gjest Hel Skrevet 4. august 2005 #1 Skrevet 4. august 2005 (endret) Hvordan uttales dette navnet: Noellie?? Noen som vet? Fikk akkurat en email ang. en jobb jeg søkte på i Disneyworld i Florida og fikk beskjed om å ringe så fort som mulig. Herregud, jeg har angst for telefoner (seriøst). Hvordan skal jeg klare dette?! Hva sier jeg?? Endret 4. august 2005 av CocoPuff
Gjest Melk Skrevet 4. august 2005 #2 Skrevet 4. august 2005 Jeg ville sagt Noelli. Du kan si Hvis telefonvakt: -Hei, jeg heter nnn. Jeg fikk en e-mmail fra Noelli (forutsatt at dette er etternavnet) der hun ba meg ringe. Kan jeg få snakke med henne? Hvis direktenummer: -Hei, det er nnn som ringer. Jeg sendte deg en e-post, og du ba meg ringe tilbake. Lykke til!
Sniglå Skrevet 4. august 2005 #3 Skrevet 4. august 2005 Jeg ville også sagt det samme som Melk, men nå er jo ikke jeg en rev på fransk akkurat. Men uansett! Lykke til!!!
Gjest Xavia Skrevet 4. august 2005 #5 Skrevet 4. august 2005 Jeg ville også sagt det samme som Melk, men nå er jo ikke jeg en rev på fransk akkurat. ← Hvorfor skulle hun snakke fransk???
Gjest Emera Skrevet 4. august 2005 #6 Skrevet 4. august 2005 (endret) Hvorfor skulle hun snakke fransk??? Navnet Noellie kan kanskje høres litt fransk ut? Men jeg er enig med Melk, å si "Noelli" høres riktig ut. Endret 4. august 2005 av Emera
Gjest gjest1 Skrevet 4. august 2005 #7 Skrevet 4. august 2005 (Hun sa sikkert fransk her over pga at Noëlle er et fransk navn, og her er det nok amerikanisert litt - kanskje?) Åhhh så spennende det høres ut å arbeide en stund på Disney World i Florida.... Jeg vil oogsååååååå!!! Lykke til
Gjest Xavia Skrevet 4. august 2005 #8 Skrevet 4. august 2005 Men jeg ville bare tro at siden jobben er i USA, så var angelsk det naturlige språkvalget? Det kan jo hende det kreves flere språk for å få jobb.
Gjest Turi Skrevet 4. august 2005 #9 Skrevet 4. august 2005 Jeg ville forsøkt meg på en "nowelly" - uttale. Og når du får tak i denne nowelly sier du noe sånt som: "I received a message to contact you as soon as possible, regarding my job application of "dato". I hope you are the right person?" Så tar du det derfra. Antar at du vil få et tilbud, så det kan jo være greit å ha datoer for når du kan starte/jobbe/må slutte - etc klart for seg, dersom du ikke allerede har det på plass. Lykke til! Høres kjempespennende ut.
Gjest Ikke innlogget Far til 2 Skrevet 4. august 2005 #10 Skrevet 4. august 2005 Du får sikkert spørsmål om å stave navnet uansett. Det finnes så mange "rare" navn i USA at heller ikke sentralbordene klarer å holde orden på uttalen når det er så mange som arbeider der. Far til 2
Gjest Gjesteline Skrevet 4. august 2005 #11 Skrevet 4. august 2005 Enig med Sissan, gå for 'Nowelly'. Uansett får de slike telefoner fra hele verden, og du snakker helt sikkert bedre engelsk enn de som ringer fra Marokko, Kina og Japan. Jeg har forøvrig hatt den jobben du nå har fått, regner med du skal jobbe i den norske paviljongen - det beste året i mitt liv Stå på, dette går bra! Lykke til!
Sniglå Skrevet 4. august 2005 #12 Skrevet 4. august 2005 Trodde det var fransk, for jeg fikk for meg at det var Euro Disney!! Leste litt for fort ja.
Bønna Skrevet 5. august 2005 #13 Skrevet 5. august 2005 Jeg vet ikke om det er tidsnok, men ettersom det er Usa vi snakker her, tror jeg det blir noe sånt som knowly (beklager, kan ikke lydskrift). De sier jo her at navnet er fransk, men ettersom de driter i "the old world" der borte, ville jeg satsa på en anglifisering.
Gjest Hel Skrevet 5. august 2005 #14 Skrevet 5. august 2005 Vel, jobben er i USA men jeg måtte kontakte et kontor i Frankrike så jeg vet ikke om det er noen Amerikanske jeg kommer fra til da (de snakker engelsk da selvfølgelig). Men tusen takk for alle tipsene! Skal ringe i morgen (eller, det blir i dag da, siden det er etter 12). Har roet meg litt ned nå og er bestemt på at angsten ikke skal komme i veien for å få den jobben.
Bønna Skrevet 5. august 2005 #15 Skrevet 5. august 2005 Egentlig er det jo ikke et stort problem i det hele tatt. Ved samtale trenger man ikke tiltale personen ved navn. Når man ringer kommer man likevel bare i kontakt med en resepsjonist eller noe sånt. Så da spiller det ingen rolle om man uttaler navnet på en fornærmende eller lite sjarmerende måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå