AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #1 Skrevet 20. november 2020 Da jeg vokste opp var Kina restauranter noe av det mest eksotiske man kunne finne. Jeg var aldri særlig glad i den maten, men dinglet nå med når familien eller venner ville dit. Alternativet var jo en brun kafe som serverte kjøttkaker og røykt kolje. Så kom nyere tider, med inspirasjon fra både Italia, Mexico, India og fine cusine. Det ble lettere å være glad i mat og fantastisk fint å kunne prøve nye smaker. Nå er vi på en måte tilbake til Asia, misforstå meg rett, det finnes mye god mat, men hvorfor er alt så Asiainspirert? Alle oppskrifter jeg finner har Asiatiske smaker, skal jeg ut å spise er det Hoisinisaus eller Lemongras som dominerer smaken. Finnes det virkelig ikke noe annet? Hva syntes dere andre matelskere? Anonymkode: d2575...7c2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #2 Skrevet 20. november 2020 Jeg pleier å spise på indisk el. pakistansk restaurant med mannen, og på italiensk eller mexicansk restaurant med barna. Er jeg ute med venninnene mine spiser vi etiopisk eller mat fra Marokko. Ingen av de stedene domineres av Hoisinsaus og Lemongras i alle fall 😉 For tiden inspireres jeg av kokebøkene til Vidar Bergum, og har foreløbig ikke støtt på noen av de ingrediensene i oppskriftene der heller.... Anonymkode: dc6e9...7eb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå