Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For mange år siden spleiset jeg på en måte en venninne av meg med en kompis av meg. Det var ikke intensjonen min, men de møttes på en fest hos meg og ble et par. Forholdet deres varte i fire år før kompisen min dumpet venninna mi. Noen måneder senere blir han sammen med en dame han kjenner gjennom en felles hobby, de er nå gift og har barn. Det jeg stusset over nylig var at kompis og kona markerte "10-årsdagen" sin i sosiale medier. Begge to la ut romantiske bilder med tekster som "10 år siden jeg møtte min nydelige kone/10 år siden jeg traff mannen i mitt liv". De fikk mange kommentarer med gratulerer, som om det var et jubileum for dem. Altså, for 10 år siden var jo kompisen min fremdeles sammen med venninna mi! Er jeg teit som synes dette er en rar ting å skrive? Venninna mi har selv ny mann og barn og alt det der, så jeg tror ikke hun ville reagert noe særlig om hun så dette (noe jeg ikke tror hun gjør, hun og eksen er ikke venner i SoMe). Men likevel? 

Anonymkode: b085d...9e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det er rart.

Synes ikke du er teit, men jeg forstår ikke helt hvorfor det er noe å henge seg opp i, heller.

Anonymkode: 7ed4e...42e

Skrevet

Jeg så nettopp et tilsvarende tilfelle i min omgangskrets. Der var det snakk om "overlapping" fra hans side - og jeg synes det er utrolig sært å velge å offentliggjøre slike ting. Alle som kjenner dem godt vet jo hvordan livet deres var på den tida. 

At de vil feire seg imellom forstår jeg godt, men ikke del det på Some.

Anonymkode: 4ac58...aad

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så nettopp et tilsvarende tilfelle i min omgangskrets. Der var det snakk om "overlapping" fra hans side - og jeg synes det er utrolig sært å velge å offentliggjøre slike ting. Alle som kjenner dem godt vet jo hvordan livet deres var på den tida. 

At de vil feire seg imellom forstår jeg godt, men ikke del det på Some.

Anonymkode: 4ac58...aad

Det er jo noe helt annet!

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er rart.

Synes ikke du er teit, men jeg forstår ikke helt hvorfor det er noe å henge seg opp i, heller.

Nei, du har vel et poeng. Kanskje jeg henger meg opp i det unødig fordi jeg er close med venninna mi, og hun ble dumpet brått den gangen av han og var lei seg. Det føles litt som om forholdet deres bagatelliseres eller noe, særlig når folk kommenterer innlegget med "gratulerer med 10 år!" og lignende. Det blir på en måte feil, for kompis og kona har vært sammen i bare sju år, ikke ti. Også har jeg forstått det slik at kona til kompisen hadde et godt øye til han fra begynnelsen. Så hun var nok veldig fornøyd da han ble singel.

Anonymkode: b085d...9e2

Skrevet

Jeg syns det er merkelig å juge på seg 3 år ekstra. Da virker det jo som han har holdt på med begge to samtidig. Om jeg kjente  dem ville stusset veldig.

Anonymkode: f66a1...a60

• Liker 2
Skrevet

Send meld på messenger til ham og spør? 3 år er mye. Har han vært utro mot vennina di?? 

Anonymkode: f4ba6...db4

• Liker 2
Skrevet

Det kan jo være at de møttes for ti år  siden, og var venner/bekjente i 3 år før de ble sammen. Facebook har jo en sånn "funksjon" som gjør dette automatisk, og som man kan velge å publisere på feeden.

Typ "Gratulerer Kari, i dag er det 10 år siden du ble venner med Ola"

Anonymkode: 2b37d...651

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er merkelig å juge på seg 3 år ekstra. Da virker det jo som han har holdt på med begge to samtidig. Om jeg kjente  dem ville stusset veldig.

Anonymkode: f66a1...a60

Nei, de sier ikke at de har vært kjærester i 10 år, men at de møttes for første gang for 10 år siden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...